Nieuws:

Nu in MSM 272 REPORTAGE: Railtour Dms met bijzondere inrichting

Hoofdmenu

piko reeks 77

Gestart door stevend, 04 september 2013, 20:31:06 PM

stevend

Bij het lezen in onze "heilige bijbel" , Psalm "reeks 77" pag 21
staat vermeld dat piko een 77 uitbrengt in set en los . Het losse nummer zou een ander locnr krijgen dan deze
in de set . Nl 7732.
Als ik naar de site van piko ga en bekijk de nieuwigheden in ho, dan zie ik het nr 7764.
Ook bij de internetwinkel Lippe zie ik het locnr 7764.
Nu is m'n vraag , welke is de juiste?

Ps: met het antwoord : "god mag het weten" ben ik nergens ;D

OlivierV

Is 7764 al niet eens uitgebracht door Mehano? Dan zal de Piko ook wel goed verkopen. -_-
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

De informatie in de bijbel komt van de invoerder en die zal het waarschijnlijk wel weten.
Het nummer 7732 werd ons trouwens net voor afsluiten van MSM 128 bevestigd (18 augustus).

Het zou een nummer zijn dat NIET door Mehano is uitgebracht.
7764 was het eerste nummer van Mehano en het meest verspreid. Het zou een blunder zijn om dat te maken.

Garantie geef ik niet.  ;)  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

LocoRob

Greetz,
Robby

stevend

Dat lijkt me ook een logische uitleg Luc.
We zien wel...

janieburton

Was hier een tijdje geleden geen andere posting dat de Piko reeks 77 niet echt correct zou zijn?

Brengt een ander merk de reeks 77 ook niet uit?

Michael

Prachtig waar men zich al niet druk om maakt, maar was is de zin van een goed nummer op een foute lok?????
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Rangeerduivel

Citaat van: Michael op 04 september 2013, 23:04:12 PM
Prachtig waar men zich al niet druk om maakt, maar was is de zin van een goed nummer op een foute lok?????
[/quote}

Zo blijven we bezig hé Michael....verveling is ook niet alles ;)

OlivierV

Citaat van: Rangeerduivel op 04 september 2013, 23:09:03 PM
Citaat van: Michael op 04 september 2013, 23:04:12 PM

Zo blijven we bezig hé Michael....verveling is ook niet alles ;)

Gelukkig hoef ik me nooit te vervelen.  ::)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

ERVIN

Robert De Neef is nu invoerder van Piko België , voorheen was hij de grote man voor Fleischmann België , het is erg jammer dat de kleur van deze Piko in het geheel niet overeenkomt met de " echte" loc , van een man met héél veel jaren ervaring had ik deze fout niet verwacht , dat de details niet zo fijn zijn akkoord , maar de kleur is voor mij een onvergeeflijke fout , en bijgevolg zal hier zeker geen Piko Reeks 77 op mijn baan verschijnen , jammer want de Reeks 28 , waarvan de kleur wel goed is , doet hier prima dienst.

doomslu

Citaat van: ERVIN op 04 september 2013, 23:38:38 PM
Robert De Neef is nu invoerder van Piko België , voorheen was hij de grote man voor Fleischmann België , het is erg jammer dat de kleur van deze Piko in het geheel niet overeenkomt met de " echte" loc , van een man met héél veel jaren ervaring had ik deze fout niet verwacht , dat de details niet zo fijn zijn akkoord , maar de kleur is voor mij een onvergeeflijke fout , en bijgevolg zal hier zeker geen Piko Reeks 77 op mijn baan verschijnen , jammer want de Reeks 28 , waarvan de kleur wel goed is , doet hier prima dienst.
Na onze test hebben we de opmerkingen betreffende de kleur doorgegeven aan Robert en hij beloofde dat het model wel de juiste kleuren zou hebben. We zien wel...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

argilla

Citaat van: doomslu op 05 september 2013, 09:56:34 AM
Citaat van: ERVIN op 04 september 2013, 23:38:38 PM
Na onze test hebben we de opmerkingen betreffende de kleur doorgegeven aan Robert en hij beloofde dat het model wel de juiste kleuren zou hebben. We zien wel...

Luc, denk eerder dat dit bij Piko te maken heeft oa met prijsbeleid.
Heb hier ook eentje staan in schaal 1/29 . Juist hetzelfde. Een taurus loc met reclame voor Porche. Gekocht op het einde van de beurs in 2012 voor €125 . Die verkoper aan zijn gezicht te zien was blij dat hij er van af was.
Er zijn verschillende mankementen. Plastieke pantografen die alle kanten uitzwaaien ( en vind maar eens goede pantografen op die schaal van dat soort), geen bovenleiding elektrische doorschakeling, rijmschijven met chroom op ( doet zeer aan de ogen zo blinkt het) enz..enz..speelgoed uitzicht dus.
Gelukkig kan ik deze lok beschouwen als een project om mee te experimenteren en te veranderen.
Wat betreft het artikel van de vergelijking tussen Mehano en Piko 77 verkies ik ook de versie van Mehano.
Maar nogmaals Piko is goedkoop en je kan aan de slag als je het wilt veranderen en verbeteren. Zonder dat je het gevoel hebt van een mooi model te verknoeien als het mis loopt !
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Peter

Het spijtige is, dat Piko prachtige modellen kan maken als ze willen. Hun laatste model, een V 200 van de DB in H0 (tijdperk III) is een echt super model, zowel de detailering als de motorisatie en rij-eigenschappen, en dat voor 89 euro.
Ze kunnen het dus wel.
De reden dat ze "mindere of fantasie" modellen maken heeft volgens mij (maar wie ben ik) met het aantal te verwachten verkoopcijfers. Want laat ons eerlijk zijn: een neiuwe mal voor zo'n kap van bv. een 77 maken kost veel geld
Met vriendelijke groeten
Peter

ceuleer

Piko kan misschien een bod doen op de mallen van mehano, Lemke heeft precies toch geen plannen om de 77/78 terug uit te brengen.

ysbeer

Citaat van: argilla op 05 september 2013, 10:25:34 AM

Luc, denk eerder dat dit bij Piko te maken heeft oa met prijsbeleid.
Heb hier ook eentje staan in schaal 1/29 . Juist hetzelfde. Een taurus loc met reclame voor Porche. Gekocht op het einde van de beurs in 2012 voor €125 . Die verkoper aan zijn gezicht te zien was blij dat hij er van af was.
Er zijn verschillende mankementen. Plastieke pantografen die alle kanten uitzwaaien ( en vind maar eens goede pantografen op die schaal van dat soort), geen bovenleiding elektrische doorschakeling, rijmschijven met chroom op ( doet zeer aan de ogen zo blinkt het) enz..enz..speelgoed uitzicht dus.
Gelukkig kan ik deze lok beschouwen als een project om mee te experimenteren en te veranderen.
Wat betreft het artikel van de vergelijking tussen Mehano en Piko 77 verkies ik ook de versie van Mehano.
Maar nogmaals Piko is goedkoop en je kan aan de slag als je het wilt veranderen en verbeteren. Zonder dat je het gevoel hebt van een mooi model te verknoeien als het mis loopt !

Daar wil ik nu wel eens een foto van zien .
Moet echt niet zo moelijk zijn en ABSOLUUT niet gevaarlijk .
Dus ik verwacht een foto

wim