Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Verbazingwekkend

Gestart door Huugooke, 18 augustus 2013, 09:07:46 AM

dani

het verbaast me dat dit zo snel stil valt.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

verbazingwekkend hoeveel chemicaliën een mens kan slikken. Zojuist mijn negende "pilleke" voorgeschreven gekregen.
Als ze mij cremeren komt er groene rook uit denk ik

dani

no further comment...   als er wit uit komt hebben we ne paus, als het groene is hebben we een snotvalling  :-)
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jurgen

Citaat van: Huugooke op 19 augustus 2013, 23:39:13 PM
verbazingwekkend hoeveel chemicaliën een mens kan slikken. Zojuist mijn negende "pilleke" voorgeschreven gekregen.
Als ze mij cremeren komt er groene rook uit denk ik

Tja, sommige mensen hebben zelfs zo veel kunstmatige dingen in of op hun lijf (denk maar aan siliconen, botox, kunstbeen, metalen platen,...) dat ze die niet meer cremeren maar recycleren!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

adrievans

Verbazend,een pakje uit australië binnen 10 dagen in huis zonder extra rekening van de douane,dat is vanuit Amerika wel anders.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

voor5dekeer

Citaat van: adrievans op 20 augustus 2013, 15:33:25 PM
Verbazend,een pakje uit australië binnen 10 dagen in huis zonder extra rekening van de douane,dat is vanuit Amerika wel anders.
Wel, ik had dat vandaag ook, een pakje van down under zonder taksen......
zal een douanier zijn geweest, pas uit verlof die de onze moest inklaren  :)

Guy


Dirky

Ik vind het ook steeds moeilijk om het verleden aan kleur te koppelen...

Havoc

Dat zijn ingekleurde foto's. Maar je kan ook heel oude kleurfoto's vinden waar je niet moet raden of de kleuren wel de juiste zijn: http://www.shorpy.com/search/node/kodachromes
http://www.shorpy.com/search/node/autochromes
Van die autochromes is er ook een mooie belgische collectie.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

Voor je bibliotheek, Johan:
"The wonderfull world of Albert Kahn"
Een Franse bankier die fotografen de wereld rondstuurde met een voorraad van die fameuze autochromes, ergens beginnend in 1909. Prachtige kleurenfoto's van een wereld die al lang niet meer bestaat.
"Early Travel Photograpy"
Meer van dat, nog van vroegere datum. Toen fotografen de wereld rondtrokken en terugkeerden met foto's van Egypte en de oude Griekse beschaving, om de dames in de salons van de gegoede burgerij te verbazen. Hierbij hadden ze een onverwachte invloed op de nieuwe kunstvorm en bouwstijl: Art Nouveau!
Een leuke anekdote: Die eerste gevoelige platen werden ter plaatse gemaakt en ontwikkeld. Het was dan ook normale procedure dat de fotograaf in een huifkar rondreed. Tussendoor wipte die er uit om een foto te nemen, waarna hij weer voor een tijdje in de kar verdween om de plaat te ontwikkelen. Een fotograaf die in het Midden Oosten rondtrok genoot daardoor hoge achting bij de lokale bevolking, ze dachten immers dat hij zijn harem bij had in die kar!

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

Om weer bij de les te komen.

Op de doos van een stoomlok in HO mag geen rook en stoom meer worden afgebeeld.
De lok rijd op een motor.

wim

Havoc

CiteerOp de doos van een stoomlok in HO mag geen rook en stoom meer worden afgebeeld.

Euh? Is dat weer iets van Europa? Hoeveel ministers hebben zich daar moeten over buigen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Huugooke

blijkbaar mag de verpakking geen "misleidende informatie" tonen!

conducteur

Inderdaad, zo mag Alpro Soja op hun melkbrikken niet meer zetten dat bepaalde 'ongezonde' vetten er niet inzitten... Omdat het er ... niet in zit.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum