Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Verbazingwekkend

Gestart door Huugooke, 18 augustus 2013, 09:07:46 AM

Huugooke

...dat een toestel, dat een tijdje geleden nog 6 AA-cellen nodig had, nu kan gemaakt worden dat het met een 3V lithium knoopcel werkt!

Mattias

Anderzijds ook verbazingwekkend dat de eerste "betaalbare" GSM's dagen meegingen, en de nieuwste modellen na een dag alweer snakken naar de oplader...  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

conducteur

Citaat van: Mattias op 18 augustus 2013, 09:20:36 AM
Anderzijds ook verbazingwekkend dat de eerste "betaalbare" GSM's dagen meegingen, en de nieuwste modellen na een dag alweer snakken naar de oplader...  ;D
Vind een batterij uit die heel veel energie kan bevatten, of andere manier waar je energie in kan opslaan en omzetten naar elektriciteit en je bent multimiljardair!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

Citaat van: Mattias op 18 augustus 2013, 09:20:36 AM
Anderzijds ook verbazingwekkend dat de eerste "betaalbare" GSM's dagen meegingen, en de nieuwste modellen na een dag alweer snakken naar de oplader...  ;D
Vind ik niet verbazingwekkend. Mijn GSM gaat een week mee op een batterijlading. Ik bel er dan ook maar 2 of 3 keer per week mee.
Maar die moderne smartphones, daar zie je dat mensen hele dagen het scherm zitten te strelen. Dan kan ik me voorstellen dat het ding roept: ik moet nodig weer aan het infuus. 8)

Mattias

Kheb nu al een 4 jaar dezelfde GSM in gebruik.
Gaat om een "goedkoop" model van Samsung die water, stof en schokdicht is. (via de werkgever verkregen)
En die gaat (ging) een dikke week mee!
Echter, door het veelvuldig gebruik ervan. (zowel werk als privé), kan ie slechts 2 dagen meer trekken..  :)
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

ysbeer

Citaat van: Mattias op 18 augustus 2013, 14:42:59 PM
Echter, door het veelvuldig gebruik ervan. (zowel werk als privé), kan ie slechts 2 dagen meer trekken..  :)

Zeker een nikkel cadmium accu.
Helemaal leeg trekken en dan 15 uur laden wil (weleens)helpen

En nooit halfweg laden.
Maar hij kan ook gewoon op zijn (bijna dood dus)
wim

Huugooke

Die smartphones verbruiken veel omwille van de vele apps die geïnstalleerd zijn, en de GPS, bluetooth en andere snufjes.
Als je dat allemaal uitzet valt het verbruik reuze mee. Maar daar koop je geen smartphone voor hé.
Hetzelfde geldt trouwens voor camera's die nu ook WiFi, GPS etc... hebben. Neem gerust een reservebatterij mee als je dat allemaal aanzet.

Huugooke

ook verbazingwekkend: hoe lang je tegenwoordig met dezelfde olie mag blijven rijden.

adrievans

Verbazingwekkend waar mensen zich over verbazen. ;)
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Havoc

Citeerook verbazingwekkend: hoe lang je tegenwoordig met dezelfde olie mag blijven rijden.

Maar of dat zo goed voor je motor is ben ik niet zeker van.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: adrievans op 18 augustus 2013, 16:31:04 PM
Verbazingwekkend waar mensen zich over verbazen. ;)

nog meer verbazingwekkend is het dat mensen het verbazingwekkend vinden dat er mensen zijn die verbaasd zijn dat andere verbaasd zijn ! ::) :o ;D ;)
groeten Peter ;)

Huugooke

en ook verbazend dat mensen zich nergens meer over verbazen (dat moet toch een saai leven zijn)

Huugooke

ook verbazingwekkend hoe snel de tijd gaat als je met iets bezig bent.
En vroeger op school had je die klok willen vooruit trèkken! Om over de legertijd maar te zwijgen.

Huugooke

... hoe mensen zich druk maken over futiliteiten, terwijl de wereld vergaat.
zo mogen nu op doosjes van geitenkaas geen dartele geitjes in de wei meer afgebeeld worden, want die geiten staan in werkelijkheid in een stal!

Havoc

Dat hoort eerder bij irriterend vind ik.
Met vakantie voor onbepaalde duur.