Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Spoorwegmodel

Gestart door eve, 04 augustus 2013, 09:50:05 AM

mark7758

Waarom denk je dat ik een mannetje met zonnebril plaats?
Dan zien ze niet waar heen ik kijk. ;D
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

eve


janieburton

 

Rangeerduivel


mark7758

Laat maar. (Er blijft niet veel moois over als er een trein overheen is geweest.)
Het is niet meer herkenbaar als iets moois. :'(
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

OlivierV

'k Zal er ook nog maar een schepje bovenop doen, het kon een explicieter schepje zijn, maar een beetje subtiliteit is van tijd tot tijd wel op zijn plaats.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

doomslu

Citaat van: mark7758 op 08 augustus 2013, 13:23:15 PM
Laat maar. (Er blijft niet veel moois over als er een trein overheen is geweest.)
Het is niet meer herkenbaar als iets moois. :'(
Hoi Mark, onder zo'n machien (zie foto) zou je toch wel eens willen liggen zeker?
Dat je er iets versleten zou vanonder komen kan ik begrijpen...  8)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Frank_N

Citaat van: OlivierV op 08 augustus 2013, 15:50:51 PM
'k Zal er ook nog maar een schepje bovenop doen, het kon een explicieter schepje zijn, maar een beetje subtiliteit is van tijd tot tijd wel op zijn plaats.



Je onderschrift:
We can go for a walk when it's quiet and dry and talk about precious things ...

is zoiets als: Liefste, (mooi zelfgemaakt gedicht dan) Als het vanavond niet regent kom ik even langs ;D ;)
Groet van Frank

mark7758

Citaat van: doomslu op 08 augustus 2013, 21:13:17 PM
Citaat van: mark7758 op 08 augustus 2013, 13:23:15 PM
Laat maar. (Er blijft niet veel moois over als er een trein overheen is geweest.)
Het is niet meer herkenbaar als iets moois. :'(
Hoi Mark, onder zo'n machien (zie foto) zou je toch wel eens willen liggen zeker?
Dat je er iets versleten zou vanonder komen kan ik begrijpen...  8)

Ik zwijg. (Uit angst voor de wederhelft.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PeterC

#24
Citaat van: B_Modelbouw op 04 augustus 2013, 10:36:14 AM


Er zijn zaken aan die foto die niet kloppen.  Iets zegt me dat dat model daar nooit op die sporen geposeerd heeft...  Ik heb zo'n photoshop gevoel...

[Edit]: Vooral de onscherpte van de dwarsligger tegenover haar bil...  En de verschillende belichtingen...  Volgens mij fake!

[Edit2]: spoorwijdte 1435mm: een 'reuzevrouw'?




Groetjes, Peter


Frank_N

Agree Peter,
Hoewel de schaduw van de hakken klopt (kan fotosoep wezen), is er behoorlijk wat met de belichting (richting en temperatuur) mis tussen het spoor en die mevrouw.
Het is alsof het model erin geplakt is.
Groet van Frank

PeterC

Frank, zie mijn tweede edit...

...Wanneer die vrouw voor mij staat, kan ik zonder mij te bukken aan haar navel likken...
Groetjes, Peter


Frank_N

Citaat van: PeterC op 08 augustus 2013, 22:03:26 PM
Frank, zie mijn tweede edit...

...Wanneer die vrouw voor mij staat, kan ik zonder mij te bukken aan haar navel likken...

Dat snap ik dan ff niet, want het kan ook smalspoor wezen, let op het formaat ballast.

De hoogte van de rail zegt ook wat, lijkt me ook behoorlijk uit verhouding.
Maar ik denk dat je observatie bijna juist is, behalve dan dat die mevrouw juist kleiner is op de montage, Peter.
Groet van Frank

PeterC

De verhoudingen kloppen niet...  Het spoor is veel te hoog en te zwaar voor smalspoor.

Kritische spoor-foto-analisten aan het werk  :) :) :)

Groetjes, Peter


OlivierV

Citaat van: Frank_N op 08 augustus 2013, 21:31:07 PM
Citaat van: OlivierV op 08 augustus 2013, 15:50:51 PM
'k Zal er ook nog maar een schepje bovenop doen, het kon een explicieter schepje zijn, maar een beetje subtiliteit is van tijd tot tijd wel op zijn plaats.



Je onderschrift:
We can go for a walk when it's quiet and dry and talk about precious things ...

is zoiets als: Liefste, (mooi zelfgemaakt gedicht dan) Als het vanavond niet regent kom ik even langs ;D ;)
Komt anders wel netjes uit de tekst van een lied van The Smiths, genaamd: The Queen is Dead/Take me back to dear old Blighty. ;)

Wat ben ik toch een jatter, verder is het een meer dan schitterend lied.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan