Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

komkommertijd

Gestart door Huugooke, 11 juli 2013, 00:53:31 AM

evan

Citaat van: Peter op 27 juli 2013, 13:49:36 PM


PS: terwijl ik dit berichtje zat te typen, begint het buiten terug af en toe te rommerlen in de verte.

Vals alarm Peter,

Dat was ik die een doos liet vallen en vloekte ;D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

dieselfreak

Ik overweeg sterk om te verhuizen naar Ijsland, daar komt gemiddeld 1 dag per jaar onweer voor, wat nog altijd 1 dag teveel is. Wat heb ik een hekel aan dit strontweer! Geef mij maar normale temperaturen zonder die klank en lichtshow, er is al geluidsoverlast genoeg tegenwoordig.
MC

Peter

CiteerDat was ik die een doos liet vallen en vloekte

Evan, hopelijk was het niet een baureihe 85 (Höllentalbahn lok) van KM1 ;D

http://www.km-1.de/html/br_85.html
Met vriendelijke groeten
Peter

jakke

Citaat van: Peter op 27 juli 2013, 13:49:36 PM
.... rommerlen in de verte.

Zeker dat het onweer is/was? Ik hoor in Berchem al van gister avond tot 1 uur deze nacht en nu vanheir ritmisch gedreun , onderbrekingen van enkele seconden en vroem vanheir . Op 'de blauwe lijn ' waren al verschillende telefoons binnengekomen met gelijkaardige vaststellingen.Met deuren en ramen dicht , wat geen pretje is met deze temperaturen , dempen slechts een klein beetje het gedreun .
't Zou vanuit Boom naar hier waaien .
Ik vind het evident dat de jeugd kwa gedreun aan zijn trekken moet komen , maar dat een halve provincie daar mee moet van genieten .t' Moet toch mogelijk dat gedreun niet te laten uitstralen ?
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

tsjoektsjoek

sorry als ik misschien niet op het goede draadje zit maar nu het toch komkommertijd tijd is had ik een vraag
wat betreft het downloaden van de MSM kalender bladen. ik heb het een aantal malen geprobeerd maar ik krijg
alleen maar zo'n middelmatige afdruk. Ik druk op downloaden en maak dan een afdruk via de printer. Hoe krijg ik
een mooie grotere afdruk.

bijvoorbaat dank
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

doomslu

Citaat van: tsjoektsjoek op 27 juli 2013, 15:15:18 PM
sorry als ik misschien niet op het goede draadje zit maar nu het toch komkommertijd tijd is had ik een vraag
wat betreft het downloaden van de MSM kalender bladen. ik heb het een aantal malen geprobeerd maar ik krijg
alleen maar zo'n middelmatige afdruk. Ik druk op downloaden en maak dan een afdruk via de printer. Hoe krijg ik
een mooie grotere afdruk.

bijvoorbaat dank
Hoe groot zijn de bestanden die je download?
De originele zijn 2481 x 3508 pixels. Dag geeft toch een behoorlijke afdrukkwaliteit?
Als dat jou niet lukt om ze zo te downloaden wil ik ze wel doormailen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

@ Peter: op mijn slaapkamer was de temperatuur ook gedaald tot een iets aangenamere 22 graden maar ondertussen schijnt de zon hier weer volop en loopt de temperatuur snel weer op.
Ik heb mijn raam weer gesloten want buiten liep de temperatuur nog sneller op, ondertussen al terug bijna 30 graden en we kwamen van net geen 20 graden deze voormiddag.

Het erge is dat men vanavond opnieuw zo'n onweerszone verwacht als deze morgen en het nadeel is dat je de ramen dan ook niet kan open zetten want de regen waait gewoon binnen. Irriterend is dat, maar dat is een ander draadje.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

De stand aan de Moesel: 35 op 't terras (in de schaduw hé) en 27 binnen. Ik zit binnen...  ::)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tsjoektsjoek

maak me niet lekker Luc, over 3 weken ben ik weer in Letzebourg (Bollendorf- Pont) hoop dan op dezelfde weersomsandigheden
en by the way ik heb even zitten rommelen met dat downloaden en krijg nu een afdruk over mijn hele laptopscherm alleen moet ik mijn
zwarte inktjet vervangen dus ga ik een andere keer weer verder rommelen. Nog bedankt voor je antwoord en het is Moezel in het Nederlands/Vlaams
en Mosel in het Duits en Moselle is het bier......een fijn weekend Luc.
de sport verloedert
modelspoor verbroedert

doomslu

Haha, ondertussen is het 37° aan de Musel (in 't Lëtzebuergesch  ;D). Toch wel uitzonderlijk...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

eve

Citaat van: doomslu op 27 juli 2013, 17:44:59 PM
Haha, ondertussen is het 37° aan de Musel (in 't Lëtzebuergesch  ;D). Toch wel uitzonderlijk...

37° uitzonderlijk ? 'k Weet niet : http://www.buff.lu/  ::)

Erik

evan

Citaat van: Peter op 27 juli 2013, 14:43:02 PM
CiteerDat was ik die een doos liet vallen en vloekte

Evan, hopelijk was het niet een baureihe 85 (Höllentalbahn lok) van KM1 ;D

http://www.km-1.de/html/br_85.html

Gelukkig niet  ::)  Die BR85 is een juweeltje.  Die 3e cylinder is ook goed weergegeven en de klank is vol en warm!

Goede smaak Peter ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

janieburton

Citaat van: Jurgen op 27 juli 2013, 16:21:00 PM
@ Peter: op mijn slaapkamer was de temperatuur ook gedaald tot een iets aangenamere 22 graden maar ondertussen schijnt de zon hier weer volop en loopt de temperatuur snel weer op.
Ik heb mijn raam weer gesloten want buiten liep de temperatuur nog sneller op, ondertussen al terug bijna 30 graden en we kwamen van net geen 20 graden deze voormiddag.

Het erge is dat men vanavond opnieuw zo'n onweerszone verwacht als deze morgen en het nadeel is dat je de ramen dan ook niet kan open zetten want de regen waait gewoon binnen. Irriterend is dat, maar dat is een ander draadje.  ;D

Voor mij mag het elke dag 30° zijn nu daartegenover staat dat ik ook graag sneeuw heb(misschien is dat door mijn gspleten persoonlijkheid ;) :D :D :D :D )