Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

komkommertijd

Gestart door Huugooke, 11 juli 2013, 00:53:31 AM

Havoc

Er zijn natuurlijk weer hollanders bij betrokken... :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Martin Welberg

Tsssssssssssss t'is wat, die zien ook overal handel in  ;)

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Huugooke

Juist gelezen: verzamelaars geven grof geld voor centjes van 1999 met de afbeelding van Albert!
Zoeken in die pot!

Jurgen

Citaat van: Huugooke op 26 juli 2013, 10:16:49 AM
Juist gelezen: verzamelaars geven grof geld voor centjes van 1999 met de afbeelding van Albert!
Zoeken in die pot!


Dat is grappig omdat ik hier bijna elke avond een wandelingetje doe en je houdt het niet voor mogelijk hoeveel centjes er op straat liggen en blijven liggen... tot ik langskom.

Ik denk trouwens dat de allereerste setjes die in zo'n speciale verpakking verkocht werden voor de nominale waarde van de munten ondertussen ook wel gestegen zijn in waarde. Leuk om te weten want ik heb er ooit zo eentje gewonnen via de radio.
Ik kijk nu al uit naar de munten van Koning Filip/Philippe. Die van Willem Alexander zullen ook niet lang meer op zich laten wachten zeker?




Ander komkommernieuws: vaak hebben grootsteden van een bepaalde winkelketen meerdere vestigingen terwijl kleinere steden het met 1 filiaal moeten doen. Vanaf 31 juli gaat hier in Aarschot een 3de filiaal van Carrefour open nadat onze plaatselijke Super M/Mestdagh ook een Carrefour geworden is sinds begin dit jaar. Daarnaast hebben we ook nog onze oude Nopri die nadat het GB werd ook Carrefour geworden is.
Moet ik nu afleiden dat Aarschot naast de slimste gemeente nu ook een grootstad aan het worden is?  :D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Jurgen op 26 juli 2013, 10:44:35 AM
Ander komkommernieuws: vaak hebben grootsteden van een bepaalde winkelketen meerdere vestigingen terwijl kleinere steden het met 1 filiaal moeten doen. Vanaf 31 juli gaat hier in Aarschot een 3de filiaal van Carrefour open nadat onze plaatselijke Super M/Mestdagh ook een Carrefour geworden is sinds begin dit jaar. Daarnaast hebben we ook nog onze oude Nopri die nadat het GB werd ook Carrefour geworden is.
Moet ik nu afleiden dat Aarschot naast de slimste gemeente nu ook een grootstad aan het worden is?  :D
Onderzoekers hebben vastgesteld dat er gewoon meer kapitaalkrachtige mensen wonen! ;)

Wat die setjes betreft: munten blijven munten, en mogen eigenlijk niet meer dan voor de echte waarde verkocht worden.
Je betaalt dus eigenlijk het doosje ;D

Jurgen

Ik weet het Hugo, maar je moet eens op Ebay gaan kijken naar de prijzen die men soms vraagt voor nog bestaande munten. Denk maar even aan de speciale munten van Vaticaanstad en Monaco, daarvoor geeft men bedragen om achterover te vallen.

Afin, ik geef het er niet aan hoor, ook al woon ik dan in een stad met kapitaalkrachtige mensen want ik woon er alleen maar.  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

Citaat van: Jurgen op 26 juli 2013, 11:04:15 AM
Ik weet het Hugo, maar je moet eens op Ebay gaan kijken naar de prijzen die men soms vraagt voor nog bestaande munten. Denk maar even aan de speciale munten van Vaticaanstad en Monaco, daarvoor geeft men bedragen om achterover te vallen.

Afin, ik geef het er niet aan hoor, ook al woon ik dan in een stad met kapitaalkrachtige mensen want ik woon er alleen maar.  ;D
En 'tis een schoon stad, ik kom er graag!

dani

de komkommer van de dag :   geen zin om te werken, maar 't is van moetens....
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 26 juli 2013, 11:28:14 AM
de komkommer van de dag :   geen zin om te werken, maar 't is van moetens....
Tja, zo zie je maar, ik wou dat ik nog aan't werk was!

Jurgen

Geen komkommers maar serieuze donderslagen en bliksems daarnet hier in Aarschot.
Wat was me dat voor iets, bij 1 bliksemschicht kwam de donderslag zo snel en hevig dat ik ervan verschoot.

Hoe zit het bij jullie? Bleef het bij wat wind en licht gedruppel of brak bij jullie ook de hel los?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Daarnet enkele druppels, maar geen onweer. Ondertussen zonnig met af en toe een wolkje. 28° op dit ogenblik.
Een beetje frisser zou mogen.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

conducteur

Hier ook zo'n klank en lichtshow! Leuke wekker!
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Klaas Zondervan

Hier in Zeeland is het onweer net voorbij.
Op http://www.buienradar.nl/ was te zien dat het onweer eerst over de volle breedte van België lag, nu ligt het over het midden van Nederland.

Peter

Ook hier in het Antwerpse is het alweer voorbij. Het onweer zelf viel nogal mee, en een stevige verfrissende regenbui heeft er voor gezorgd dat alles weer mooi groen ziet, en dat we vanavond de bloemen voor eens een keer niet hoeven te besproeien.
Een bijkomend voordeel is dat de temperatuur op mijn modelspoor-zolder naar een meer aangename 24° C zijn gedaald, en dat ik weer aan mijn baan kan werken.
De voorbije warme dagen hadden ook hun voordelen. Met een glaasje wijn of een koele Pastis onder de parasol in de tuin, met een goed boek, en...mijn schoolboeken nog eens boven gehaald om mijn eerste twee leerjaren Japans terug op te frissen. Als alles goed gaat ga ik is oktober terug naar school (een avond om de veertien dagen) :)
Je weet wat ze zeggen nietwaar: Je moet je hersenen in form houden.

PS: terwijl ik dit berichtje zat te typen, begint het buiten terug af en toe te rommerlen in de verte.
Met vriendelijke groeten
Peter