Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

Na Roco komt M

Gestart door Steven86, 17 november 2005, 19:04:13 PM

n/a

Dat we het gropter moeten bekijken dan Belgi? , daar ben ik het mee eens,
Maar de opmerkingen van ssvander bedoelde iets anders denk ik. Zeker de opmerking met het rode manneke achteraan.
Dat we in Belgi? 21 % btw moeten afdragen, moeten we aankaarten bij de politiekers. Het is toch niet normaal dat men in Duistland 16 % btw heeft, in Nederland 19% btw en in Frankrijk iets meer dan 19,.. %, Dat is ook een van de reden samen met de verzendingskosten dat het daar goedkoper is.

treinbeginner

rechtzetting Duitsland wordt vanaf 1 /1/2006 ook 19% BTW.
 

Havoc

Dat van die btw gaan we toch niet opnieuw bovenhalen zeker?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

n/a

Neen, maar men moet de btw toch betalen.
Duitsland gaat maar naar 19% van 1/1/2006. Dus voorlopig nog 16%. En dat moeten de Duitse winkeliers toch storten, dus nog steeds 5% minder dan bij ons, en de interventies hier gaan over wat er nu is en niet wat er gaat komen.

Frans HOOYBERGHS

Ook gelezen van de rush op de aldi-pc's deze week? Het is met pc's, auto's, treinen, enz. altijd en overal hetzelfde. Of je nu veel of weinig huur, btw, personeel of noem maar wat moet betalen. In onze westerse economie geldt alleen wie waar wat aan kan verdienen. En ik geloof niet dat er een fabricant, een winkelier, of om het even wie is (in het hele proces dat leidt tot het gegeven dat wij al of niet een treintje in de kast of op de baan hebben staan) die wetens en willens fouten maakt. Als het dus niet goed gaat is het omdat wellicht hier en / of daar mensen dingen verkeerd hebben ingeschat of ... Of misschien, en ik hoop van niet, is de modeltrein voorbij. We kopen geen zwart-wit televisie meer. We moeten hopen dat alle fabricanten goede antwoorden vinden op een sterk gewijzigde markt. En ik geloof nog altijd dat dat kan. Door goede en degelijke producten aan te bieden en deze commerci?el goed op de markt te brengen. Ik verheug me op de actie van M?rklin rond "Papa kom spelen". Kijk naar de oudere catalogie van M?rklin waar telkens een gezin werd afgebeeld en treinen als "speelgoed" voor het hele gezin werden voorgesteld. Misschien kan deze nieuwe actie van M?rklin hier ook weer toe bijdragen. En misschien wordt M?rklin hier beter van. Ik hoop dat in elk geval vele gezinnen, vaders, moeders  en hun kinderen, hierdoor aangesproken worden en weer eens "samen" gaan spelen!

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door Frans HOOYBERGHS

.......Kijk naar de oudere catalogie van M?rklin waar telkens een gezin werd afgebeeld en treinen als "speelgoed" voor het hele gezin werden voorgesteld.

Dat doen ze in de nieuwe catalogus nog steeds! In ieder geval is de vader duidelijk aanwezig.

Havoc

citaat:
Ik hoop dat in elk geval vele gezinnen, vaders, moeders en hun kinderen, hierdoor aangesproken worden en weer eens "samen" gaan spelen!


Hoezo? Is dat voor kinderen?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

jarikd

citaat:
Hoezo? Is dat voor kinderen?


Ja,
Oorspronkelijk waren kleine treintjes voor kinderen.

Nog maar 25 jaar geleden waren er maar zat bedrijven die speelgoedtreintjes maakten. En zij concurreerden elkaar kapot. Te veel aanbieders in een niet meer groeiende markt.
De markt voor gedetailleerde modeltreinen groeide, en er was een beperkt aantal aanbieders. Dus schakelde veel speelgoedtreintjes-fabrikanten over op modeltreinen. Daar was meer geld te verdienen.

Dus nu de markt voor modeltreinen krimpt, is het niet verwonderlijk dat er slachtoffers vallen. Er waren gewoon te veel fabrikanten overgeschakeld van speelgoed- naar dure, gedetailleerde modeltreinen.

Wat was een van de eerste beslissingen bij de doorstart van Roco? Precies, stoppen met de niet rendabele productie van Platinum-modellen. En misschien moeten meer fabrikanten dit voorbeeld volgen.

Jarik
Haalt toch uit den vreemde niet, hetgeen uw eigen land u biedt

Peter

De fabrikanten zouden beter stoppen met "beperkte series" te maken.
Roco en vele anderen deden het. zelfs de invoerders of verdelers doen het. Zie maar naar de 59 van M?rklin in de uitvoering met zwaluw.
275 euro voor een model dat bij de meesten 225 kost, en dan enkel nog maar voor wisselstroom. Ze moesten zich schamen.
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter