Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Vakantie Ardennen.

Gestart door PietB, 11 februari 2013, 10:56:21 AM

PietB

#15
Citaat van: doomslu op 11 februari 2013, 20:53:32 PM
Zeg dat niet tegen Bossie, hij lust geen bier.  8)
Die Luc is een grapjas!
't lekkerst vind ik een Chimay! Da's pas een bier.
Dan is het hier maar behelpen met de chemie van Inbev of Heineken

grt Piet.

just4fun

Dit moet g'eens bekijken, een uitstapje waard en met lekker eten in de gelagzaal.
M'n vrouw vindt het geweldig.
Ik zo niet, maar ben dan ook helemaal geen bierliefhebber, geef mij maar druivensap.
In gegiste toestand, dan wel.
Paul

PietB

Een bezoekje waard denk ik.
Neem in iedergeval het adres en telefoonnr mee.

Bedankt Paul.

grt Piet.

Maarten

#18
Vlakbij Vielsalm, in Grand Halleux, staat een mooie brouwerij die aan de deur mooie bieren (en glazen) verkoop. Zelfs de enige plek volgens mij waar je zelf het Vieilsalm bier kunt kopen. :D (ben er jarenlang naar op zoek geweest na allerlei omzwervingen in de regio)
met de groeten van Maarten

mark7758

Als je toch bezig ben. Grand Pres. Restaurant in Vielsalm. (Je moet er wel de tijd hebben, maar het eten is verrukkelijk.
Als hotel zou ik het echter afraden op basis van ervaringen van 10 jaar geleden. (erg ouderwets en geen TV en internet.)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PietB

@Maarten: er zijn twee brouwerijen in Gand Halleux, welke bedoel jij?
Lambert Constant of Detrembleur Brasserie
@Mark: ik kan niets van dat hotel-restaurant vinden heb je een adres of wat meer info?

grt Piet.

Maarten

nu weet ik niet zeker welke brouwerij ik geweest ben. Het was in ieder geval meteen aan de doorgaande weg vanaf Vielsalm. Zo vanaf internet lijkt het me dat ik hier was: La Vieille Salme.
met de groeten van Maarten

PaulC

Piet,

En niet vergeten een "ijsje" te gaan eten bij "de heks" (Comtes des Salmes) tegenover de kerk. Heerlijk!

Paul

PietB

Citaat van: PaulC op 13 februari 2013, 00:36:30 AM
Piet,

En niet vergeten een "ijsje" te gaan eten bij "de heks" (Comtes des Salmes) tegenover de kerk. Heerlijk!

Paul
Ja die ken ik Paul, wij eten regelmatig (het is ons 6 de bezoek aan Vielsalm) in de brasserie.

Citaat van: Maarten op 13 februari 2013, 00:33:30 AM
nu weet ik niet zeker welke brouwerij ik geweest ben. Het was in ieder geval meteen aan de doorgaande weg vanaf Vielsalm. Zo vanaf internet lijkt het me dat ik hier was: La Vieille Salme.
Maar dat is toch Brasserie Detrembleur? Of ben ik abuis?

grt Piet.

mark7758

Citaat van: bossie op 12 februari 2013, 22:28:34 PM
@Maarten: er zijn twee brouwerijen in Gand Halleux, welke bedoel jij?
Lambert Constant of Detrembleur Brasserie
@Mark: ik kan niets van dat hotel-restaurant vinden heb je een adres of wat meer info?

grt Piet.
Route de Cierreux naar Boviyny vanuit Vielsalm. In Google maps zie je hem keurig liggen rechts van de weg.3.5 km vanaf het station gezien.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

PietB

Iedereen hartelijk bedankt voor de eet en drink tips.
Ik heb een lijstje samengesteld en zal alle nog niet bekende etablissementen met een bezoek vereren.
Mocht ik zelf nog wat leuks of lekkers tegenkomen dan zal ik dat ook melden.

grt Piet.