Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

Gene Vette

Gestart door oebr, 22 december 2012, 14:56:38 PM

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Jurgen

En wat zou hij in't zwart binnen krijgen?

€ 600,00 is niet leefbaar, een huis huren kost al rond de € 500,00. Als je dan met € 100,00 een maand moet leven, dan kan je beter gewoon stoppen en iets anders gaan doen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Havoc

Dat vraag ik me ook af. Een appartement hier gaat al snel 600 euro, 900 euro voor een in nieuwbouw. Commerciële panden gaan nog meer.Voor zijn winkel heeft hij waarschijnlijk al meer dan 600 euro huur. Waarschijnlijk bedoelen ze dat met "netto": na al de kosten van de winkel etc. Anders was hij al lang failliet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Paulogic

Ze bedoelen inderdaad het bedrag dat hij uiteindelijk overhoud voor zichzelf.
Weinig ? vraag maar eens aan menig zelfstandige in deze periode, wat zij overhouden.
Als de meeste geen vrouw hadden die werkte, zaten ze al in een kartonnen doos onder een brug.
Kijk maar eens hoeveel kleine zelfstandigen over de kop zijn gegaan de laatste periode... ontzettend veel.

En dan hoor ik jullie zeggen : stop er dan mee.

Gemakkelijker gezegd dan gedaan. Zeker als je een vennootschap hebt moet je eerst de goedkeuring krijgen van
de handelsrechtbank. En dan heb je nog misschien leningen lopen of een contract met een of ander,en mag en kan het al niet.

Mocht het allemaal zo simpel zijn om te stoppen...  :-X :-X :-X :-X :-X :-X
mvg,
Paul(ogic)

Chrisrail

#4
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

Jammer dat sommigen een locatie uitkiezen (zoals Nederkouter) waar het in principe vaak heel moeilijk is  je wagen kwijt te raken, behalve als je je sleutel in het kontakt laat zitten !  ;D  Steeds vaker vind je winkels net buiten de stad of op invalwegen waar het vaak iets gemakkelijker parkeren is !

Groeten Peter ;)

Havoc

Wat dat laatste betreft, parkeerproblemen, dat is iets wat politiekers en planners nooit zullen begrijpen. Je ziet het zo vaak, een mooi nieuw aangelegd centrum, zonder parkeerplaats of met hoge prijzen en dan gaan de komende jaren één voor één de winkels dicht. En toch is het motto steeds dat het in een nieuw autovrij centrum leuker winkelen zal zijn. Behalve dat er geen winkels meer zijn... Velen beginnen net buiten de stad opnieuw maar zelden wordt het zoals voorheen.

Ook niet vergeten dat voor panden in een drukke winkelstraat ook veel hogere huurprijzen gevraagd worden.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Peter

Vergeet ook niet dat de ondergang van veel winkels in de hand wordt gewerkt door steeds meer en meer via een webshop te kopen. De voordelen zijn legio/ Meestal goedkopere prijzen, zelfs met de verzending er bij. Geen noodeloze afstanden meer rijden met de wagen enz. Je krijgt wat je besteld.
Nadeel: geen persoonlijk kontakt met de winkelier, alhoewel dat niet altijd een voordeel is als het enkel doosjesverkopers zijn. .
Met vriendelijke groeten
Peter

Pol

Tja, de wereld verandert nu eenmaal; we leven in een digitaal tijdperk. Steeds meer gespecialiseerde winkels zullen verdwijnen en binnenkort enkel nog op internet te vinden zijn. Vroeger kon je bijna niet anders dan naar de dichtstbijzijnde winkel rijden. Aan prijzen of service vergelijken deed je dan ook niet altijd even grondig. Met het internet kan dat wel snel en handig.

Wie vandaag dus nog een speciaalzaak wil openhouden zal dus sterk uit de hoek moeten komen: een hééél goede ligging, een hééél goede service of hééél scherpe prijzen. 'k Vrees er een beetje voor of dat nog wel haalbaar gaat zijn!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

bellejt

allemaal goed en wel.Internet doet alles dood zegt men.Maar men vergeet het enorme prijsverschil.Ik heb mijn ecos2 gekocht bij de winkelier omdat daar amper winst ( en ook garantie) is op te maken.Voor amper 30 euro op een bedrag van bijna 600 euro doe ik mij de moeite niet.Ook mijn esudecoders is niet de moeite.Als ik dan kijk naar andere dingen dan loont het wel de moeite.Aquarel verf aan 1,79 euro ipv 3,79 euro in de winkel.Bouwdozen in Duitsland aan 3 voor 89 euro en in Belgie 89 euro/stuk.Dan loont het wel de moeite.Heb in de verkoopswereld gezeten en daar hanteert men in Belgie dikwijls de 300% regel winst.Soms zijn lagere prijzen en grotere omzet een mooie compensatie om zijn boterham te verdienen.Verder een ruim assortiment.Maar daar gaat dan weer geld inzitten.En dat hebben de meeste beginners dan weer niet.De modelbouwer wil iedereen verder helpen en heeft graag de winkel om de hoek.Maar dat geld van 2 kanten.Als de winkel mooie prijzen geeft en dan  meestal een kleinere winstmarge heeft dan gaan we daar graag naartoe.Ik heb ook een winkel in St niklaas per toeval ontdekt en koop daar nu regelmatig bij ipv op internet.Maar die hanteert de regel : als ik het goedkoper heb dan intekenprijs dan reken ik dat aan de klant door.Vb mijn type 18/2 heb ik aan 8 euro goedkoper dan intekenprijs.Is niet de max maar wel een mooie geste.En dan spreken we weer anders.

oebr

Inderdaad paullogic: stoppen is vaak geen echte optie omdat dat vreemd genoeg handen vol geld kost. Raar maar waar...

Inderdaad Havoc: wat je daar schrijft over stadscentra is helaas de nagel op de kop.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992