Nieuws:

Nu in MSM 244 PRAKTIJK: Een kasteeltje uit Forex * Een diorama uit de mouw schudden: een tutorial door Evan Daes

Hoofdmenu

huis

Gestart door TBCédric, 28 november 2012, 12:44:35 PM

TBCédric

Stel je voor dat  je een huis maakt met afgedankte rijtuigen? wie zou dat zien zitten?
IK zou het zelf misschien doen. Het bespaart bouwvakkers en bouwmaterieel. 
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Metpetergaathetbeter

ik zou er niet aan beginnen, onderhoud houdt gewoon nooit op, behalve je ze zou kunnen plaatsen in een overdekte droge plaats !
Toch maar voor een huis opteren !
Groeten Peter ;)

Klaas Zondervan

Citaat van: piko(ho) op 28 november 2012, 12:44:35 PM
Het bespaart bouwvakkers en bouwmaterieel.
Dan vergeet je toch wel iets. Je moet zorgen voor een stabiele fundering waar je die rijtuigen op zet. En dan moet je de rijtuigen ook nog op de bouwplaats zien te krijgen. Dat lukt niet achterop de fiets. ;)

Paulogic

Tja, een gelijkaardig principe met een woonboot of wooncontainer of woontruck.

Lijkt mij wel wat maar Peter heeft hier wat ervaring mee. Hun Club-rijtuigen staan in weer en wind en die zien enigszins af denk ik.

@Peter : Gingen jullie de club niet omdopen in Am Lac wegens de regeninval...  ;D
mvg,
Paul(ogic)

Jurgen

In Duitsland is er een koppel geweest die het toch gedaan hebben.
Ze hadden 2 oude rijtuigen opgekocht van de Duitse spoorwegen en die hebben ze links en rechts van een gebouw geplaatst. Het gebouw werd tussen de rijtuigen in gebouwd en de rijtuigen maken nu deel uit van hun huis. Er heeft eens een artikel op internet gestaan met een foto erbij. De garage bevond zich onder de rijtuigen.

Hoe alles precies gerealiseerd werd weet ik ook niet meer, maar 't was wel leuk om te zien.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Peter

Voor mij is een 3-assige ombouwagen al goed genoeg, naar het voorbeeld van "mijn vast adresje" als we in het Schwarzwald zijn. De modelspoorwinkel in Gutach



PS: Patrick (Tufken) heeft eens informatie ingewonnen om een elok van de DB, namelijk een baureihe E03 (103) naar Belgie te halen. De pijs van de lok viel mee, maar het transport  :o :o :o
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Het klinkt logisch dat het transport duur is. Via de weg is zo'n transport lang onderweg en moet men ook verschillende veiligheidsmaatregelen nemen. Meestal gebeuren zware transporten ook 's nachts waardoor het nog duurder wordt (nachtwerk).

Via het spoor zou het volgens mij goedkoper moeten kunnen omdat de loc of het rijtuig in een gewone goederentrein meegevoerd kan worden. Natuurlijk, als je dan toch nog verder moet over de weg, dan moet je toch nog diep in je portemonnee tasten.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Mattias

Misschien zijn ze nog niet afgedankt, maar ik zou mij enkele M6'en kunnen inbeelden. Het 2e verdiep wordt gesloopt en tot 1 grote ruimte herleidt. Dat is weldegelijk nodig, want met mijn 1m91 niet altijd even simpel om recht te staan in die rijtuigen...
1 rijtuig als ontvangstruimte en woongedeelte (eetplaats incl). 1 voor alle sanitair en keuken, alsook slaapkamer. En een 3e voor de hobbyruimte :-p
Een lekker lang rijtuig, die voldoende breed is om een enorm mooie modelbaan in te plaatsen!
Rijtuigen hebben goeie verwarming en airco. Goed geïsoleerd en lekker stevig gebouwd.
Hmmm... Ik kan het mij al inbeelden...  ;D
www.bfoto.be   |   Treinbestuurder

TBCédric

kan jij gedachten lezen?? zo iets had ik ook in beeld.   ;D  ;)  ::)
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Havoc

Met vakantie voor onbepaalde duur.

TBCédric

Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

TBCédric

stel dat ik ooit ( ik denk van niet) een huis moest bouwen met rijtuigen dan zouden het belgische rijtuigen zijn en koop ik ze bij bombardier en alstom.  ;D  maar ja volgens mij moet je eerst de lotto winnen voor je zo iets kan kopen en bouwen.  :-\
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.