Laatste benelux-trein

Gestart door jakke, 24 november 2012, 14:07:55 PM

jakke

Via een site bij de buren bekwam ik info over het tijdstip waarop de laatste beneluxtrein zou rijden op zaterdag  8 december a.s.

9264 is
Amsterdam 18:46
Den Haag Holland Spoor 19:27
Dordrecht 20:09
Roosendaal 20:34
Antwerpen 21:03
Mechelen 21:19
Brussel Zuid 21:42

9265 is
Brussel Zuid 22:18
Mechelen 22:40
Antwerpen 23:00
Roosendaal 23:30
Dordrecht 23:54
Den Haag Holland Spoor 0:34
Amsterdam 1:14


Heeft iemand suggesties waar je rond Antwerpen het best , misschien fotografisch , deze trein zou kunnen bekijken ?
In Antwerpen-centraal zou men deze trein kunnen zien aankomen , maar heb je , denk ik , maar een beperkte kijk op de lengte .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

chef garde

Misschien in Berchem staan, daar stopt hij evenwel niet, maar je ziet hem tenminste in vol daglicht en niet in de ondergrondse tunnel van centraal.

Lengte valt mee, 6 à 7 rijtuigen is niet zo overdreven lang.

Gerolf

Rond die tijd ga je in Berchem geen "vol daglicht" meer hebben op 8 december  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

PietB

Hallo Jan,
ik denk inderdaad dat fotograferen moeilijk gaat worden, zelfs het vertrek uit Amsterdam is al geen vol daglicht meer.
Maar als je persé de laatste wilt zien dan is Berchem een mooie spotplek.

grt Piet.

Klaas Zondervan

Ik zou dan toch voor Antwerpen Centraal gaan. Daar staat de trein stil en heb je nog redelijk licht.
Op dat forum bij de buren wordt verteld dat voor deze trein bijzondere tractie wordt gesteld. Wat dat zal zijn weet ik ook niet.

SuSke

Citaat van: Klaas Zondervan op 24 november 2012, 17:26:08 PM
Ik zou dan toch voor Antwerpen Centraal gaan. Daar staat de trein stil en heb je nog redelijk licht.
Op dat forum bij de buren wordt verteld dat voor deze trein bijzondere tractie wordt gesteld. Wat dat zal zijn weet ik ook niet.
De 2823 misschien, die moeten ze onderweg verschillende keren "resetten" dan duurt die laatste rit een beetje langer  ;) ;D

Dus nog 2 weken de Benelux naar Schiphol en dan overstappen op de Thalys. Van de Fyra was in de tabellen nog geen sprake eergisteren.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

vanmiegroet

Ik heb gelezen dat op de laatste dag de 11.8 gaat rijden.
Dus back to the old days.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

eric

#7
Nog een paar dagen en het is gedaan  :'(
http://www.youtube.com/watch?v=V4SI8PBctIg&feature=share

Aanstaande zondag is er nog een kleine toegift. Alle rijtuigen die in Brussel staan moeten nog terug naar Nederland en de locs die in Amsterdam staan moeten weer terug naar België.

ems

In principe rijdt de 1182 morgen de treinen 9217 en 9248, ben benieuwd!
Groet, Edwin

SuSke

Als hij niet in brand vliegt of platte band heeft.  ;D ;D
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

jakke

Dan zal ik trachten rond de negenen in Antwerpen Centraal te gaan kijken en het fotograferen over te laten aan deskundigen .
Wisselstromer via computer ,met belangstelling voor Belgische modellen

ERVIN

En hier is hij dan , de allerlaatste BeNeLux-trein , en getrokken door de 1182 , een hele horde fotografen stond deze trein op te wachten waardoor het niet zo simpel was om hem goed op foto te zetten  ,maar deze foto's wil ik jullie zeker niet onthouden.




Klaas Zondervan

Dit zal niet de allerlaatste geweest zijn. Volgens mij rijdt hij vandaag nog een paar keer heen en weer naar Amsterdam.

PietB

Citaat van: Klaas Zondervan op 08 december 2012, 13:24:05 PM
Dit zal niet de allerlaatste geweest zijn. Volgens mij rijdt hij vandaag nog een paar keer heen en weer naar Amsterdam.
Zoals eerder in dit draadje is vermeld.
De laatste vertrekt on 18.46 uit Amsterdam en echt de allerlaatste gaat om 22.18 uit Brussel richting Amsterdam.

grt Piet.