Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Pakje toegekomen...

Gestart door Havoc, 20 november 2012, 20:55:52 PM

Havoc

Verstuurd op 01/06/2012 en vandaag 20/11/2012 toegekomen. De inhoud en pakbon uit de doos gehaald en zo met een elastiekje aan de deur gezet ergens tussen 21h gisteren en 8h deze morgen.

Lang leve de Belgische pakket/postdiensten!

Als je er even over na denkt heeft een of andere idioot dat pak vergeten in zijn bestelwagen en nu met die uit te kuisen dat pakje gevonden. Uit de doos gehaald omdat je anders kan terugvinden wie dat moest bezorgen. Enig positief punt is dat ze het tenminste niet in de vuilbak gekieperd hebben of iets uit gehaald hebben.

Ondertussen heeft de handelaar in kwestie mij wel reeds alles opnieuw opgestuurd.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

beter laat dan nooit, alhoewel toch heel laat, schade ?
groeten Peter ;)

Steven123


Dat is inderdaad lang onderweg geweest.

Citaat van: Havoc op 20 november 2012, 20:55:52 PM
...Ondertussen heeft de handelaar in kwestie mij wel reeds alles opnieuw opgestuurd.

Betekend dit dat je nu in 'dubbeltractie' kan rijden of zat er meer bescheiden inhoud in het pakje?  :P
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Havoc

Geen schade, alles netjes heel. Het was ook degelijk verpakt. Ook geen dubbeltractie, er zat enkel gerief in voor live steam te maken (draaibeitels, boren, wisselplaten, tappen).

Benieuwd wat de verzender gaat zeggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Paulogic

#4
Oh maar zo stoten komen nog meer voor... Enkele anekdotes :

1. Ik pakje verstuurd via post. Na 2 weken nog niet geleverd. Komt uiteindelijk terug met melding : woont niet meer op dit adres.
    Ik ben het dan maar zelf gaan dragen en adres blijkbaar wel correct want persoon heeft het pakje persoonlijk aangenomen).
2. Verleden week : bestelling geplaatst in België en pakje komt via een transportfirma. Na 6 dagen nog niets terwijl meestal al na 2
dagen hier (vorige bestellingen uiteraard). Even gebeld : transportfirma zegt dat ik niet aanwezig was en het werd afgegeven in nr 76
bij persoon xxxxx. Hmmm... ik was wel thuis en nr 76 bestaat niet in mijn straat en persoon xxxxx woont hier niet (ook niet in ander nr).
Dan maar teruggebeld... blijkt dat het in een andere gemeente werd afgeleverd met een identieke straatnaam... duh. Uiteindelijk dezelfde
dag nog gekregen. Transportfirma is het gaan halen en dan hier komen brengen. En het is niet de eerste stoot met die firma dat ik meemaak.

Bedenking : - hoe kan iemand niet meer op een adres wonen terwijl hij er wel woont : zatte postbode ?
                   - hoe kan je een pakje waar duidelijk mijn bedrijfsnaam op staat, afgeven aan een buur in een ander dorp. Mijn buren weten dat ik een
                     zelfstandige ben en kennen dus ook de naam van mijn bedrijf. Dus zal die buur dat ginder toch ook wel weten of er daar een bedrijf is ?
                     Temeer daar het een naaste buur is toch?

Of ben ik nu zo abnormaal ??

(jaja... laat de reacties maar komen. De bal ligt voor de goal, schopt hem maar binnen  ;D ;D ;D ;D)

mvg,
Paul(ogic)

argilla

Peter, je bent niet alleen.
Ik woon in Vorst ( Kempen) .....ik moet er geen tekeningetje bij maken zekers waar die pakjes en brieven naar toegaan. Het record staat op 2 maanden voor een brief. Blijkbaar denkt men bij de post dat er maar één Vorst bestaat in ons land . Vorst bij Brussel.
En dit ondanks het postnummer van 2430. Nu schrijf ik LAAKDAL-Kl.VORST maar ook dat loopt soms verkeerd af. Onlangs kwam een franstalige-afrikaanse nieuwe  Belg duidelijk als hulppost bode, bellen om  de brief  te bezorgen. De man begreep niet waarom ik commentaar leverde op een brief die doorstreept vol met aantekeningen en opengedaan was....die na 2 maanden aankwam.
Tja waarom ...??? ik heb de brief toch gekregen.... jawadde  >:(

Zo ook zal waarschijnlijk het pakketje dat ik nog moet krijgen van een onzer leden.......nog in Brussel zitten zekers
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

ysbeer

Geen idee of dat het  in Nederland beter is maar ik koop nu een jaar of zes bijna alles via internet en steeds meer firma werken met"voor 10 uur in de avond bestelt de volgende morgen bezorgt "
Nooit is overdreven,maar vrijwel nooit problemen gehad (dag te laat 2 maal gebeurt)
Ook pakket uit duitsland via DHL tot nu toe perfect geleverd.
Goed te volgen waar pakket is (track en trace).

Briefpost is andere zaak ,nogal eens verkeert bezorgd,maar post NL heeft beterschap beloofd (en een cadeaubon)
wim

Kautenbach

treinstel gekocht in Frankrijk, via Ebay, franse verzendcode gekregen en pakket is verzekerd verstuurd. Nu ruim 3 weken verder

bericht net binnen dat pakket zeer waarschijnlijk ergens in Frankrijk zoek is, de verzender een claim bij de Franse post moet indienen, en dat slechts een heel beperkt deel zal worden vergoed, tenmisste, als aantoonbaar is dat de post het pakketje zoek heeft gemaakt.... zucht.

wel mijn 1e slechte ervaring overigens, gaat meestal vlekkeloos.

Peter

Tot heden (even afkloppen) nog geen problemen gehad met geen enkele pakjesdienst of met de post.
Maar ik moet eerlijk toegeven dat sommige problemen worden veroorzaakt door de verzender zelf. Als ik zie hoe sommigen, meestal partikulieren, het adres op de verpakking schrijven, verwondert het me eigenlijk niet dat er al eens iets verkeerd gaat.
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

#9
Oh het is de eerste kemel die ze bij mij schieten. Maar toch eentje van de top 3.

Op 1: pakje gestuurd naar nicht die als student in Noorwegen zit. Pakje netjes ingepakt, in het groot "Bergen, en NOORWEGEN" erop. Dat pakje is afgegeven in de post aan het muntplein en de dame achter het loket weegt het, plakt er een frankering op en we zijn vertrokken. Pakje komt 1 maand later terug met vermelding "onvoldoende gefrankeerd". Pakje is ook België niet uitgeweest en is -uiteraard- naar Mons (Bergen) geweest. Even met dat geval naar de ombudsdienst. Wat blijkt:
- als de post een pakje/brief zelf frankeert dan moet het doorgaan, ongeacht of ze zich vergist hebben of niet. Ze mochten dat niet meer nakijken.
- wat dat pakje in Mons (Bergen) is gaan doen ipv zoals het er in grote letter opstond naar Noorwegen te sturen wisten ze daar ook niet.
- de datumstempel van de hoofdpost in Brussel stond 1 jaar verkeerd...

Op nummer 2: deze stoot

Nummer 3 (niet zo erg, enkel grappig): Ik laat mijn pakjes bij mijn moeder komen, die is thuis overdag en ik ga daar toch elke dag langs. Had een bestelling geplaatst van stukken metaal dus redelijk zwaar pak. Ik verwittig haar dus dat het een groot, zwaar pak zal zijn. Wordt er gebeld en een kleurling staat naar het huisnummer te kijken met papieren in zijn hand. Volgend gesprek (simultaan vertaald):
- "is dit nummer 18?"
- "ja, dit is nummer 18."
Kerel kijkt nog eens goed in zijn papieren...
- "is de chef daar?"
- "neen, "de chef" is gaan werken. Maar als het voor een pakje is moogt ge het afgeven. Ik verwacht een pakje."
- "ja, maar het is een groot pak"
- "ja, ik weet het, het is een groot pak"
- "maar het is een zwaar pak"
- "ja, dat weet ik"
Kijkt nog eens in papieren, kijkt naar het huis...
- "de chef is echt daar niet?"
- "neen, de chef is echt gaan werken"
- "en waar moet ik dat afzetten?"
- "zet dat maar hier, in de gang" (is een gewoon rijhuis)
- "hier??"
- "ja, hier"
- "maar het is een héél groot, héél zwaar pak"
- "ja, waar anders? Hoe groot is dat pak misschien?"
- "13 paletten...."

Blijkt dat die kerel in het einde van de straat moest leveren in nummer 118, maar dat was op het eerste blad niet goed te lezen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

conducteur

Met 13 paletten staal kan je toch al iets maken?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Dan kan ik die man wel begrijpen dat hij het niet goed begreep!  ;D
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Ja hoor we zijn er weer "EEN KLEURLING"
Als er een meisje wordt verkracht ,wie heeft gedaan  DE ASIELZOEKER
Als er fout bij bezorging wordt gemaakt,wie heeft het gedaan DE KLEURLING
Als je zo nodig de racist wil spelen doe dat dan niet op dit forum.

wim

Paulogic

Met gratis 13 paletten vol had ik die man een koffie met nen druppel gegeven...  ;D ;D ;D
mvg,
Paul(ogic)

Havoc

Die kerel was blij dat hij geen 13 paletten de trappen moest opsleuren. En het was geen staal denk ik, ze zitten daar in de voedingswaren.

Er is niets racistisch aan. Het was gewoon een zwarte. En de meeste van die chauffeurs van besteldiensten zijn trouwens zwarten. Staat ook nergens dat het zijn fout was, gewoon een straffe stoot met pakketdiensten. Jij zoekt er iets achter kennelijk. Enfin, daar ga ik verder geen woorden aan vuil maken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.