Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Verzamelaar ziekte

Gestart door dgrr57, 24 september 2012, 13:10:52 PM

loco

Moeten wij nu bij het openen van onze flesjes een speciale opener gebruiken om de capsule niet te plooien? Of heeft dit geen belang?

PietB

Citaat van: Steam.N op 06 oktober 2012, 13:57:54 PM
Hebben we geen brouwer in ons midden?
Weet ik niet zeker, maar wel op zeker één bier drinker.
Zie avatar.  ;D

grt Pieter.

Jurgen

Citaat van: loco op 06 oktober 2012, 15:25:22 PM
Moeten wij nu bij het openen van onze flesjes een speciale opener gebruiken om de capsule niet te plooien? Of heeft dit geen belang?


Je kan ook proberen om met het flesje te schudden.  ;D Grapje hé!

Als je de capsule niet wil beschadigen of plooien moet je een papiertje van de keukenrol tussen je opener en de capsule steken. Daarna heel voorzichtig lichtjes de opener heffen, terug lossen, flesje beetje draaien en opnieuw heffen, lossen,... tot de capsule los komt. Heb ik zelf eens gedaan om de capsule van een Coca-Cola flesje niet te beschadigen. Het is maar een tip hé, misschien bestaan er ook makkelijkere tips.  ;)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Citaat van: loco op 06 oktober 2012, 15:25:22 PM
Moeten wij nu bij het openen van onze flesjes een speciale opener gebruiken om de capsule niet te plooien? Of heeft dit geen belang?
Een echte verzamelaar gebruikt een aansteker  ;)
Ik gebruik meestal een normale opener met een 2 € stuk.

Maar het belangrijkste is wel van uw bier te profiteren  ;)

Ik heb meer geplooide dan niet geplooide. Er bestaan ook trukskes om de plooi eruit te halen  :)

Dirky

Heb zuust wa specialkes gedronken.... ... kwee nie ofda ge ze al et! keh gekeken... moede die echt allemaal twie keer emmen? ;D

Havoc

Citeermoede die echt allemaal twie keer emmen?

Tuurlijk! Anders kunde ni wissele...
Met vakantie voor onbepaalde duur.

dgrr57

Citaat van: Havoc op 06 oktober 2012, 19:36:28 PM
Citeermoede die echt allemaal twie keer emmen?

Tuurlijk! Anders kunde ni wissele...
:D :D

Jurgen

Een aansteker om een flesje te openen? Hoe moet dat dan?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

Citaat van: Jurgen op 07 oktober 2012, 10:27:38 AM
Een aansteker om een flesje te openen? Hoe moet dat dan?
hand rond de hals van de fles, onderkant van aansteker tussen bovenste vinger en capsule, aansteker naar beneden duwen en het capsule vliegt de lucht in zonder schade  ;)

Klaas Zondervan

Wat een ingewikkeld gedoe.
Hou gewoon het flesje tegen de werkbank, met de rand van de capsule net op de rand van de werkbank.
Dan met de vuist een flinke klap op de capsule en hij is er af.

dgrr57

Een kleine UP. T'is bijna WE  ;)

PeterC

Citaat van: loco op 06 oktober 2012, 15:25:22 PM
Moeten wij nu bij het openen van onze flesjes een speciale opener gebruiken om de capsule niet te plooien? Of heeft dit geen belang?

Een muntstuk op de capsule en met een normale opener (bij ons een 'aftrekker'  :) :) :)  ) een paar keer langs de rand rondgaan en de capsule is niet beschadigd.
Groetjes, Peter


Havoc

"Nen aftrekker" dat is bij ons iets om de vloer mee te kuisen. Zo'n ding met van die rubber lippen als je gedweild hebt. Of gesmost als je een fles bier wil opendoen zonder de capsule te beschadigen :D
Met vakantie voor onbepaalde duur.

PeterC

'Aftrekker' heet dat bij ons ook, maar 'aftrekker' heeft bij ons meerdere betekenissen (ook hier nog niet nader vernoemde  ;)  )
Groetjes, Peter


Metpetergaathetbeter

Deze week bij ons op het werk ook een nieuwe jonge snaak komen werken, volgens zijn chef goeie kracht die het werk ziet.

Nu moest er even geveegd worden, en dat deed hij dan ook maar i.p.v een duwende beweging(van te vegen)deed hij  een trekkende beweging( van het aftrekken van water), besloot ik hem eens aan te spreken.

"Jongeman, ik geloof dat jij nog niet zoveel geveegd hebt maar aftrekken des te meer !", nu werd die gast donkerrood tot achter zijn oren, maar hij kon de woordkeuze toch smaken ! ;D

Groeten Peter  ;)