Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

stillekes

Gestart door Huugooke, 21 oktober 2012, 12:30:01 PM

Huugooke

is het maar een gedacht van mij of is het tegenwoordig een beetje stilletjes op dit forum? Winterslaap, voorbereiding op het grote evenement, bouwverlof?
En over vakantie gesproken: is het noordelijk van België al vakantie of zo? Ik dacht gisteren in '"t stad" even dat ik in Breda was.

TBCédric

Zoals jij al zegt hugo denk ik ook dat sommige echt bezig zijn met hun project (voor de expo). Of ze zijn op vakantie,(voor de nog studerende:) School?
Treinbestuurder bij de Nationale Maatschappij der Belgische Spoorwegen.

Havoc

Eerst ziek, dan Eurospoor. En geen goesting om aan mijn loc verder te werken. Wel wat getekend op de pc maar daar hebben jullie op het forum niks aan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Kees-Jan

Puil gewoon uit van het werk en gezien er toch ook gewerkt moet worden voor de kost  ;) en de benzine naar Mechelen.....

mvg,

Kees-Jan



PeterC

Citaat van: Kees-Jan op 21 oktober 2012, 15:31:05 PM
Puil gewoon uit van het werk...

Idem-dito; gelukkig is er 3G om het Forum te lezen tijdens mijn verplaatsingsmomenten.  Heel veel zin en boordevol ideeën om erin te vliegen, helaas de tijd...
Groetjes, Peter


Gerolf

Ik heb ook het gevoel dat het stiller is op het forum, sinds de omschakeling naar de nieuwe software
Het kan ook te maken hebben met de expo-voorbereiding:
De meesten zitten in een afwerkingsfase, en hebben dan geen technische vragen meer
... en de zoekfunctie werkt eindelijk behoorlijk, dus kunenn we iets vinden ipv het opnieuw te moeten vragen

Wat mij betreft vind ik de forum-kalmte niet zo erg: nog iets meer dan vier dagen "vollen bak" en dan naar de Nekkerhal
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

#6
Langs deze kant neemt het prive-leven even wat de overhand, maar dat is ook maar tijdelijk. Over een paar weken/maanden zal ik ook wel weer present zijn met mijn frutsels en prutsels...

En langs de andere kant, ligt het aan mij, of vinden jullie ook dat de vorige site veel handiger was om een overzicht te hebben van alle ongelezen berichten. Ik heb de indruk dat ik nu 90% van de posts mis. Vroeger, op de vorige site, had ik toch een goed overzicht over alle recente posts. Misschien is dat ook een oorzaak van de mindere activiteit op het forum?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

doomslu

Citaat van: Michiel op 22 oktober 2012, 09:56:43 AM
...
En langs de andere kant, ligt het aan mij, of vinden jullie ook dat de vorige site veel handiger was om een overzicht te hebben van alle ongelezen berichten. Ik heb de indruk dat ik nu 90% van de posts mis. Vroeger, op de vorige site, had ik toch een goed overzicht over alle recente posts. Misschien is dat ook een oorzaak van de mindere activiteit op het forum?
Bij mij is het juist omgekeerd. Vroeger miste ik wel eens iets omdat de kleurtjes soms onbetrouwbaar waren.
Nu klik ik op 'Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek.' en ik heb alles wat nieuw is.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Citaat van: Michiel op 22 oktober 2012, 09:56:43 AM
En langs de andere kant, ligt het aan mij, of vinden jullie ook dat de vorige site veel handiger was om een overzicht te hebben van alle ongelezen berichten.
Dat ben ik niet met je eens. Op de vorige site werkt de aanduiding van gelezen/ongelezen berichten echt waardeloos. Het klopte gewoon niet met de werkelijkheid.
Op de nieuwe werkt dat zoals het hoort.
Op de nieuwe site heb je juist een goed overzicht van de meest recente posts. Alleen jammer dat dat helemaal onderaan staat.

Michiel

#9
Vreemd dat ervaringen en indrukken over hetzelfde onderwerp, totaal tegengesteld kunnen zijn.  ;D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Doornroosje

Ik ben tot hiertoe al heel stilletjes geweest. De verbouwingswerken hebben zo goed als al mijn vrije tijd opgeslorpt. En tijdens deze drukke periode is mijn zoon ook gebroen, dus handen en ogen tekort. Nu dat de verbouwingswerken stilaan eindigen, komt mijn hobby-ruimte ook stilaan in afwerkingsfase. Mag wel, de werken zijn gestart 12 maart 2010. Van de bestaande woning werd de bovenverdieping verwijderd om dan op te hogen en 2.5 verdieping bij op te gooien.

Ik beloof plechtig een foto te plaatsen van de lege ruimte. Ben van plan een website ergens te vinden/maken waar ik regelmatig vooruitgang en foto's op kan posten. Enige suggesties zijn welkom.

Nog te doen eer het zover is:

- plinten bevestigen op 1e verdieping
- lampen hangen
- vloer leggen hobbyruimte
- gordijnen hangen voor de opslagruimten (voor rommel allerhande)

En dan kan ik eindelijk beginnen ...

ysbeer

Echt goed vind ik die nieuwe software niet,dat vond ik al jaren van het nederlandse forum.
Het niet gelezen en vooral waar het over gaat is niet altijd duidelijk
Wie het onderwerp heeft gestart en wanneer staat voorop en pas daarna wat het behandeld
Andersom met groter letter het onderwerp werkt handiger,wie het ooit starten zal mij worst zijn
Het moet misschien ook wel wennen.
Alles went zegt men (hangen niet)
wim

Steven123

Inderdaad vreemd dat er daarover erg tegengestelde meningen zijn, ik vind de nieuwe software dan weer prima.
Met de "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek"-knop bovenaan kan je alles correct volgen lijkt mij.  Op bepaalde momenten is het wel een berg tekst om te lezen, dus als het nu al 'stillekes' is dan houd ik mij al vast voor de 'drukke' momenten... :)
Zelfbouw Loc's:      Goedkoop kan (soms) ook

Peter

Vind het inderdaad veel stiller geworden. Of dit met de layout te maken heeft denk ik niet. Reden: beroep, gezin, ontervreden?? ik weet het ook niet
Met vriendelijke groeten
Peter

Jurgen

Met deze software kan je ook slechts enkele berichten lezen, uitloggen, weer inloggen en je kan zien welke berichten je vorige keer niet gelezen had. Ja mag dan wel niet op de knop "markeer alle berichten als gelezen" klikken.

Bij de vorige software was het gewoon zo dat als je uitgelogd was meteen alle berichten als gelezen beschouwd werden bij de volgende inlogsessie, ook al had je ze niet gelezen.

Ik begin zo stilletjes aan mijn weg terug te vinden op dit forum en daar was ik in het begin een beetje bang voor. Ondertussen vlieg ik door dit forum alsof het altijd al zo geweest is.  :)
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.