Nieuws:

Nu in MSM 244 TEST: B-MODELS NMBS reeks 51

Hoofdmenu

Ebay gekte

Gestart door itchy, 05 oktober 2012, 21:14:09 PM

thor

Tja 't is maar wat je er wil voor geven, nietwaar? Wat voor de ene te duur is, kan voor een ander het object zijn waar ie al lang naar zoekt. In het geval van de DMS rijtuigen, deze worden zelden of nooit aangeboden op Ebay, als de gelegenheid zich voordoet moet je toehappen.....
De DMS die voor 112,50 € werd verkocht deze week is er eentje uit een produktiereeks van slechts 200 ex., zal dus wel zijn waarde hebben meen ik.
Zelf werk ik met budgetten wat mijn trein aankopen betreft, en anderzijds koop ik zeker niet alles maar ga selectief te werk met voor het oog de stukken die ik wil hebben. Budgetten laten toe occasioneel dan toch eens iets duurder te kopen, daarbij bvb denkend aan de reeks 26 eertijds door Rocky Rail artisanaal geproduceerd vooraleer Mehano dit model lanceerde.
Te veel discussies over dit onderwerp moeten niet gevoerd worden, de marktprijs wordt nu eenmaal bepaald door het aanbod....
Thor :)
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

marctje

ik zeg altijd: de waarde van iets is de waarde die de zot ervoor over heeft.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub

thor

vindt het woord 'zot' binnen ons hobby op dit forum, volledig misplaatst !
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Metpetergaathetbeter

k zeg altijd: de waarde van iets is de waarde die de zot (of gek)ervoor over heeft.
   

heeft niets met zot te maken is gewoon een veel gebruikte uitdrukking !

Groeten Peter ;)

bollen neus

Ge moet wel wat zot zijn om met treintjes bezig te zijn maar zot is zeker niet slecht, ik ben liever zot dan gek alhoewel beide een bonus opleverd van 10% korting.  Dus met andere woorden, tjonge weer en ferm "hoog niveau" draadje hier. Sloapael. :D
Enne das ook een uitdrukking....................................................... 8)

ToThePoint

Citaat van: bollen neus op 07 oktober 2012, 20:41:49 PM
Ge moet wel wat zot zijn om met treintjes bezig te zijn maar zot is zeker niet slecht, ik ben liever zot dan gek alhoewel beide een bonus opleverd van 10% korting.  Dus met andere woorden, tjonge weer en ferm "hoog niveau" draadje hier. Sloapael. :D
Enne das ook een uitdrukking....................................................... 8)

Tis da, zolang het maar geen hypocriet gedrag is. En trouwens zot zijn doe geen zeer he, het zijn de kuren.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

gardevil

Citaat van: ToThePoint op 07 oktober 2012, 21:22:53 PM
Citaat van: bollen neus op 07 oktober 2012, 20:41:49 PM
Ge moet wel wat zot zijn om met treintjes bezig te zijn maar zot is zeker niet slecht, ik ben liever zot dan gek alhoewel beide een bonus opleverd van 10% korting.  Dus met andere woorden, tjonge weer en ferm "hoog niveau" draadje hier. Sloapael. :D
Enne das ook een uitdrukking....................................................... 8)

Tis da, zolang het maar geen hypocriet gedrag is. En trouwens zot zijn doe geen zeer he, het zijn de kuren.

Ik ben niet zot, maar waarschijnlijk wel prettig gestoord ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

argilla

Op Ebay niet alleen, heb vandaag bij Jorisco ook gekke biedingen gezien. Sommige hebben niet aan het opgeld en btw gedacht vermoed ik.



gekocht bij jorisco op de veiling:    Bachmann Spectrum 82607
weathered USRA 2-6-6-2 articulated steamlocomotive 'Wheeling & Lake Erie' #8007. DC. Nieuw uit de ...
enn deze :      Convoluut Accurail
6 bouwkits: 2x 4508 bruine 40' OB-Boxcar Central of Ga., 1x 3280 grijze 40' AAR Steel Boxcar 'MW', 2... een  "six pack dus" 

voor de prijs van     € 106,90 roepgeld btw alles in.
Mij dunkt voor die prijs toch een koopje gedaan. De loc alleen is kost veel meer . Bovendien is Accurail nou niet direct bij de goedkoopste in de USA. Bachmann Spectrum is iets zoals Roco prof .

je moet natuurlijk wel USA spoorwegen liefhebber zijn of course.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Jurgen

Ik had wel de indruk dat de Amerikaanse modellen bij die Jorisco-veiling niet echt populair waren. Vele modellen zijn niet verkocht geweest. Ik heb geen idee of het aan de prijzen lag of niet, ik heb geen interesse in Amerikaans en volg dat dus allemaal niet.


Een mogelijke verklaring voor die "gekke" prijzen is misschien dat men al zo veel bespaard had met andere veilingen dat zo'n gekke prijs voor 1 artikel wel kon. Alles samen heb ik ook een besparing gedaan van zo'n € 150,00, dus ik kan me voorstellen dat sommigen voor iets dat ze al lang zochten iets meer wilden betalen dan de winkelprijs.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

A ja he argilla. Ik heb ook dingen gekocht en hield wel rekening met opgeld en btw.
Zonder in detail te treden heb ik 7 loten, waaronder een twin center (een extra reserve (voor 54 euro, kosten niet meegerekend)) Daar zijn ook wagons bij en flex sporen. Alsook 7 modelautokes. Heb ook veel laten gaan, ik ga niet bieden tot ongeveer de nieuwprijs zonder garantie.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

Jurgen, ge gaat er toch nog van kunnen slapen hé? Jongske toch, waar dat ge u allemaal mee bezig houd. Spendeer die  (verloren) tijd beter aan een hobby dat lijkt me nuttiger. :)

Jurgen

Hahaha, tja, wakker liggen doe ik er niet van. De mensen die deze modellen gekocht hebben kunnen er maar blij mee zijn.
Ik volg die veilingen alleen maar om voor mezelf ergens een prijsindicatie te hebben, ik hou ze ook bij in een excel-bestandje dat eigenlijk eens dringend een update nodig had. Kwestie van zelf nooit bedrogen uit te komen.

Wat ik me soms wel afvraag, zou er iemand van dit forum al eens zo veel geboden hebben voor een model? Of zouden dit echte verzamelaars zijn die deze modellen ergens in een donkere kelder gaan steken waar ze nooit nog het daglicht gaan zien?
Een model met zo'n prijs zou ik persoonlijk niet durven uit de doos te halen, maar dat kan misschien gewoon aan mij liggen.  :-[
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

bollen neus

Peis dat niet hier zitten dus niet de "echte" zotten zulle, dan moet ge op een andere site gaan kijken en info vragen. ;)

argilla

wat zullen ze ( jorisco) doen met de "onverkochte" treinmodellen e.a. ? iemand een idee .Hopelijk niet vernietigen hoop ik .... >:(
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15