Nieuws:

Nu in MSM 244 BAAN: Boulevard du Fort

Hoofdmenu

Digitale seinmodule aan een redelijke prijs

Gestart door TrainTechnology, 27 september 2005, 18:30:16 PM

TrainTechnology

Hoi allemaal,

Ik denk al een tijdje na over het ontwerp van een digitale seinmodule, maar stoot op dit moment nog tegen enkele problemen.

Wat ik hier graag zou horen, is wat jullie van zo'n onding verwachten - behalve dat het goedkoop moet zijn, dat wist ik al ;-)

Alle reacties zijn welkom, ik probeer er dan wel iets van te brouwen.

Groeten,
Mattias

ERVIN

Wat bedoel je precies met een digitale seinmodule?Welke problemen heb je zoal?ERVIN.

laurens66

Ik snap niet wat je precies wilt.

Zoek je een goedkope seinmodule die je trein afremt bij een rood sein bij marklin digital/systems?

Gerolf

... of een module om seinen (lampjes/LED's/magneten) aan te sturen vanuit een digitale centrale?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

pahasoft

... of wil je weten waar behoefte aan is, om dit dan te maken en ter beschikking te stellen?

laurens66

citaat:
Geplaatst door laurens66, Gerolf_Peeters en pahasoft




Zoek je een goedkope seinmodule die je trein afremt bij een rood sein bij marklin digital/systems?

Of een module om seinen (lampjes/LED's/magneten) aan te sturen vanuit een digitale centrale?

Of wil je weten waar behoefte aan is, om dit dan te maken en ter beschikking te stellen?




Nou??

n/a

citaat:
Geplaatst door pahasoft

... of wil je weten waar behoefte aan is, om dit dan te maken en ter beschikking te stellen?


Zou ik niet op rekenen Paul, volgens mij is TrainTechnology hartstikke commercieel.

pahasoft

Hoi Henk,

Inderdaad; ik had nog niet op de site gekeken. De eerste bijdrage vind ik redelijk misleidend. Maar gezien alle reacties is de belangstelling voor een seinmodule niet echt groot.

obicham

Wat ik verwacht van zo`n onding is:
1 dat het de nederlandse uitvoering is
2 Alle nederlandse seinbeelden kan produceren
3 ong de helft van een digitaal Marklin sein kost en dezelfde aansturing  heeft als de marklin digital seinen.

Nou heeft ie wat om zijn kop op te breken :-)

tonycabus

Vooral met een niet beschikbar protocol! Jij durft![;)]
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

obicham

Zoals ik al zei : heeft ie iets om zijn kop op te breken.

Hij wou toch weten waar behoefte aan is , ik denk aan mijn eisenpakketje dan :-)
Maar we horen er nix meer van, of te moeilijk of toch niet zo veel interesse om iets te maken :-)

TrainTechnology

Hoi allemaal,

Amaai, anderhalve maand voor ik op mijn eigen draadje reageer... [:I]
Ik snap de frustratie wel die hierboven duidelijk is, ik moet dringend wat vaker naar dit forum kijken.

Eerst en vooral een kleine rechtzetting: Train Technology is inderdaad "hartstikke commercieel", dat zijn alle bedrijven nu eenmaal. Maar ikzelf ben een modelspoorder in hart en nieren, en als ik zelf producten wil maken dan wil ik dat WEL op de vraag van die modelspoorders afstemmen. Kwestie van ook eindelijk eens aan te bieden wat echt gevraagd wordt.

Ik had gehoopt dat enkele digitale spoorfreaks hier hun fantasie even de vrije loop gingen laten, maar mijn korte berichtje was hiervoor duidelijk niet uitgebreid genoeg.
Vandaar volgende samenvatting van wat ik met zo'n seinmodule bedoel.

In de eerste plaats moet een dergelijke module een bloksysteem kunnen verwezenlijken zonder dat daarvoor een computer nodig is, en hierbij moet het de controle kunnen nemen over:
- bediening van het sein
- bezetmelding in het blok
- optrekken/afremmen van de trein
- ... ???

Dat alles moet werken voor DCC en M?rklin (M?rklin systems mag je in de praktijk nog wel even vergeten, dat protocol wordt angstvallig geheim gehouden), en eventuele instellingen moeten kunnen gebeuren via CV's. Bovendien moet het ding ook reageren als een gewone accessoiredecoder, zodat hij nog steeds op de standaard manier vanuit een centrale kan aangestuurd worden.

De bedoeling is niet een minimalistische decoder maken, maar wel eentje waar je wat mee kunt aanvangen, en die je ook zelf kunt configureren zoals je wilt. Voor de minder ervaren gebruiker zal de standaardconfiguratie al heel wat bieden, voor de meer doorwinterde zijn er tal van mogelijkheden.

Hopelijk levert dit wat meer voer voor reacties, laat maar komen !

Groetjes,
Mattias

PS: Het zal nu niet zo lang duren voor ik nog eens reageer...[8D]

svvander

Wel Mattias, ik denk dat je hiermee wel een degelijke voorzet gegeven hebt. Hou er wel rekening mee, dat hetgeen je opsomt, wel al door anderen op de markt is gebracht, zij het dan niet zozeer in deze uitvoering. (Bloksysteem zonder computer => bediening over seinen).
Wat je allemaal wenst te maken in 1 seinmodule lijkt mij persoonlijke:
1) heel complex
2) uitzonderlijk
3) tengevolge van 1 en 2 zeer kostelijk.
Op marketinggebied, een hele slimme zet. Zeker omdat je nu de reacties krijgt van dit forum. Maar of het effectief zo appart zal blijken... dat wordt dus afwachten met wat je product presteerd. Ik ben nieuwsgierig en blijf het zeker volgen.
Sven Vandersmissen HO - AC - Belgisch (en al wat op het Belgische net verschijnt) - Tijdperk IV - V -VI
Voorzitter MSC De Locloods VZW (https://www.de-locloods.be/) - info@de-locloods.be

obicham

ik zoek nog een methode om mijn marklin digital trein bij geel sein langzaam te laten rijden.
dus als je daar iets voor weet
10 diodes (anti)serieel is geen succes
een weerstand van 10w ook niet
en een pulse wide modulation werkt niet
Enige wat ik nog niet geprobeert heb is 1Amp zenerdiodes

laurens66

Dat wordt het niet zonder pc, kon het maar gemakkelijk.