Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Terrasjesweer

Gestart door Huugooke, 07 juli 2012, 13:27:21 PM

chef garde

Mja, wat smaakt er nu beter dan een frisse pot gerstenat???  Kan niets vinden ...  [;)]

Michiel

groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Frank_N

Ik rook ook kleine sigaartjes, Ja en voel me schuldig....Het zal beslist ergens binnen waaien. Daar heb ik persoonlijk moeite mee.
Bij een cafe rook ik uitsluitend buiten, hetgeen betekend dat dat alleen op het terras kan bij goed weer.
De prijs verdubbelen? Een goeie pot bier kost netzoveel als een doosje sigaartjes.
Ik vraag aan omstanders / bezoekers op een terras wel vaak of ik er een op mag steken...[:I]

...



Kijk, dat vind ik dus tof dat je zelf nog vraagt of ze het erg vinden. Dat hoeft voor mij niet.

Maar dat iemand een sigaret opsteekt (of sigaar, of pijp,...) maakt mij niet uit. Ze moeten gewoon hun sigaret bij zichzelf houden en niet hun sigaret achter hun rug of naast hen houden zodat ze zelf niet in de rook zitten. Ik heb het ooit meegemaakt dat de sigaret bijna voor mijn neus hing en toen ik er een, heel vriendelijke, opmerking over maakte kreeg ik het deksel op mijn neus.
Dat zijn dingen waar ik me aan erger. Verder doe je met je kankerstokjes wat je wil, maar stoor er een ander niet mee!

Iets waar ik me verder ook wel aan erger is dat aan de ingang van caf?'s altijd een hele hoop sigarettenpeuken liggen sinds het rookverbod. Dit is hetzelfde als zwerfvuil en dus strafbaar, maar spijtig genoeg zie ik op zo'n momenten nooit politie rondlopen. En als ze langslopen, lopen ze gewoon voorbij.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Martin Welberg

citaat:
Geplaatst door Michiel

2? [:D]



De derde smaakt me vaak ook nog wel [;)]

Huugooke

De beste manier om met roken te stoppen is er nooit mee te beginnen. Het heeft me ook wat moeite gekost; en nu nog steeds, na veertig jaar, komt de "goesting" nog op als er naast mij iemand een vers sigaretje opsteekt. De geur van neergeslagen nicotine (of wat dat bruin spul ook mag zijn) doet me daarentegen kotsen.
Ook ik heb een aantal mensen uit mijn omgeving aan de gevolgen van roken zien sterven. Longkanker, keelkanker; en allemaal mensen die van elk moment gebruik maakten om "er een op te steken". Bij ??n was het interieur van de auto precies een bruin caf?. Mijn oom strompelde met baxter en al naar het "rokershol" van het ziekenhuis.
Enfin, mijn punt was eigenlijk dat je nu als niet-roker "gejost" bent omdat je niet meer gerust op het terras kan zitten.
En agressieve rokers? Spreek me er niet van, ik ben ook al dikwijls de neus afgebeten omdat ik een terechte opmerking maakte: zelfs in de trein!

dieselfreak

En al eens gezien hoeveel sigarettepeuken er liggen tussen de sporen aan perrons? Ook ander zwerfvuil ontsiert steeds vaker de omgeving van stations vind ik. Werk aan de winkel voor de opkuisploegen van de NMBS  of valt dat niet onder hun bevoegdheid?
MC

Jurgen

citaat:
Geplaatst door dieselfreak

En al eens gezien hoeveel sigarettepeuken er liggen tussen de sporen aan perrons? Ook ander zwerfvuil ontsiert steeds vaker de omgeving van stations vind ik. Werk aan de winkel voor de opkuisploegen van de NMBS  of valt dat niet onder hun bevoegdheid?



Waarom moeten de opkuisploegen de dupe zijn van ons zwerfvuil? Onze mentaliteit moet gewoon veranderen. Dat en een paar vuilbakken extra kan ook helpen. Maar nu wijk ik af van het onderwerp.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Bestaan er trouwens autobestuurders die hun sigarettenpeuken niet uit het raam gooien? Bewijs van hun ego?sme, denk ik dan. [xx(]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

marc goovaerts

citaat:

Waarom moeten de opkuisploegen de dupe zijn van ons zwerfvuil? Onze mentaliteit moet gewoon veranderen. Dat en een paar vuilbakken extra kan ook helpen. Maar nu wijk ik af van het onderwerp.



En dan met bv inzetbakjes voor sigarettenpeuken. In Antwerpen staan er een aantal vuilnisbakken waar zo'n bakje ingehangen is. En die gebruik ik dan ook braaf. Maar er zijn er veel te weinig.

Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

Bestaan er trouwens autobestuurders die hun sigarettenpeuken niet uit het raam gooien? Bewijs van hun ego?sme, denk ik dan. [xx(]



Volgens mij worden er ook geen asbakken meer geplaatst in nieuwe wagens. Niet dat het daarom mag, maar gewoon een observatie. [:)]
Maar dan nog, ik vind dat je tijdens het rijden ook niet zou mogen roken. Tenslotte mag je ook niet telefoneren tijdens het rijden omdat je dan maar 1 hand vrij hebt, met een sigaret is dat volgens mij toch net hetzelfde. Daar heeft men tot nu toe ook nog nooit problemen over gemaakt, waarom dan voor een GSM wel? Typisch Belgisch misschien?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Huugooke

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

Bestaan er trouwens autobestuurders die hun sigarettenpeuken niet uit het raam gooien? Bewijs van hun ego?sme, denk ik dan. [xx(]



Volgens mij worden er ook geen asbakken meer geplaatst in nieuwe wagens. Niet dat het daarom mag, maar gewoon een observatie. [:)]
Maar dan nog, ik vind dat je tijdens het rijden ook niet zou mogen roken. Tenslotte mag je ook niet telefoneren tijdens het rijden omdat je dan maar 1 hand vrij hebt, met een sigaret is dat volgens mij toch net hetzelfde. Daar heeft men tot nu toe ook nog nooit problemen over gemaakt, waarom dan voor een GSM wel? Typisch Belgisch misschien?



Inderdaad zijn asbakken tegenwoordig een accessoire bij een nieuwe auto.
Ik dacht dat in Scandinavische landen roken in de auto verboden was. Terecht trouwens. Een collega is eens in een aanrijding verwikkeld omdat zijn peuk tussen zijn benen was beland, een andere keer is zijn achterbank beginnen smeulen nadat een achteloos buiten geworpen peuk terug was binnen gewaaid!

argilla

citaat:
Geplaatst door Jurgen

citaat:
Geplaatst door doomslu

Bestaan er trouwens autobestuurders die hun sigarettenpeuken niet uit het raam gooien? Bewijs van hun ego?sme, denk ik dan. [xx(]



Volgens mij worden er ook geen asbakken meer geplaatst in nieuwe wagens. Niet dat het daarom mag, maar gewoon een observatie. [:)]
Maar dan nog, ik vind dat je tijdens het rijden ook niet zou mogen roken. Tenslotte mag je ook niet telefoneren tijdens het rijden omdat je dan maar 1 hand vrij hebt, met een sigaret is dat volgens mij toch net hetzelfde. Daar heeft men tot nu toe ook nog nooit problemen over gemaakt, waarom dan voor een GSM wel? Typisch Belgisch misschien?




Volgens mij worden er ook geen asbakken meer geplaatst in nieuwe wagens.

toch wel Jurgen. Pas een nieuwe van april Berlingo
.
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Metpetergaathetbeter


[/quote]


Volgens mij worden er ook geen asbakken meer geplaatst in nieuwe wagens.

toch wel Jurgen. Pas een nieuwe van april Berlingo
.
[/quote]

Verder nog te krijgen met airconditioning met geur van gerookte zalm ![}:)] Grapje[;)]
Peter[;)]

Michiel

De beste oplossing hier zou zijn om een forumrokerstopdag te houden. Alle rokende forumers stoppen op die dag definitief met roken. Niets dan voordelen: we leven een paar decenia langer, en we zijn het dan allemaal eens betreffende roken en rokers. Nog alleen de inzet en de bonus bepalen. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

Ik zal mij al op voorhand verontschuldigen, maar ik kan het niet laten:
een Berlingo?
-Dat is een wagen voor de kleine zelfstandigen, die roken allemaal, van miserie.
-Dat is een Franse wagen, die roken allemaal
-We hadden het over AUTO's

Ja, sorry hoor, ik heb bijna veertig jaar met dat merk gereden, en jammer genoeg niet altijd tot volle tevredenheid!

Dus sorry[:o)][;)][:D][B)]
Loop nu niet kwaad weg van dit forum[;)]