Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Terrasjesweer

Gestart door Huugooke, 07 juli 2012, 13:27:21 PM

ERVIN

Voila , met de twee bovenstaande posts ( OMC - Argilla) volledig  mee eens.[;)]

ToThePoint

Man man man wat een oeverloze discussie.
Eenieder praat voor zijn winkel.
Ok passief roken is niet meer van deze tijd. men wenste dat we hoffelijk waren en dat is zelfs bij wet vastgelegd. een wet waar ik het volmondig mee eens ben, maar wat wenst men nu ?
De eerste slag is thuis, nu gaan we een stap verder ?
Men geeft ze een vinger en willen een arm ?
Wij tonen respect tegenover de niet rokers en krijgen figuurlijk stank voor dank ?

Ja in de zomer is het op het terras beter dan binnen en daar mag gerookt worden. En wat met de roker die bij -15 graden celcius buitentemperatuur zijn nicotinepijl omhoog wenst te brengen omdat die verslaaft eraan is ? Dan hoort men niemand klagen.
het is een goede zaak dat die wet er is, vroeger moest men een boormachiene meenemen om een gat in de lucht te boren, ogen die pikten, kledij die stonk, enz... Maar nu wenst men zelfs in open lucht dat men niet meer mag roken ? No way chozee.

En inderdaad al eens een alcolieker geroken ?
Das inderdaad voor te kotsen.
En als die dan over het wc hangt, oooooooooo zooooooooo plezant !
"Drank doet meer kapot dan je lief is" was ooit de leuze.

Mijn mening is.
Wees verdraagzaam, toon respect en nederigheid. Zo kan men constructief bouwen. met extremisme bereikt men niets.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Huugooke

Stinkende adem, lijfgeur, zweetvoeten, vies haar... we leven nu eenmaal dicht op elkaar en dat brengt problemen mee. Als niet roker vind ik dat hele rookverbod (voor caf?'s) absurd, zoals hierboven al gezegd. Zowel roken als drinken zijn een verslaving waar je nooit helemaal vanaf geraakt, en veel miserie kunnen meebrengen. Het zijn echter meestal de "anderen" die met de miserie zitten. Ik gruw bijvoorbeeld als ik een aanstaande moeder zie roken, of ouders die hun kinderen in de walm van tabak grootbrengen. En dan het doodgebruikte argument "er hangt al zoveel vuiligheid in de lucht"! We spelen al roulette met onze gezondheid, dat wil niet zeggen dat je de kansen nog moet verkleinen! Aan dat stinkfabriek kan je weinig doen, aan dat roken wel!

Martin Welberg

Van mij mogen ze modelspoor verbieden, al die Remy's die eenzaam op hun zoldertje zitten te knoeien, niet best voor de sociale vaardigheden [:D][;)]

Gerolf

Ik heb een probleem met elke vorm van extremisme, en dus ook met anti-rokers.
Verdraagzaamheid begint een erg zeldzame deugd te worden. Alles mag, maar NIMBY [xx(]
Prijs van sigaretten verdubbelen? Misschien die van benzine dan ook maar ...
Roken niet meer in restaurants: geen probleem mee, terecht.
Rookverbod in openbare ruimtes waar "iedereen" komt (post, station, ziekenhuizen, ... : ook terecht.
Roken in caf?? Die keuze hadden ze beter aan de uitbaters gelaten - er is een markt voor rookvrije caf?'s, en voor "rokershollen".

Mijn dagelijkse praktijk (ja, ik ben roker). Wachtend op aansluiting in Antwerpen-Centraal ga ik meestal even buiten een sigaartje opsteken. Daar is een afdak, het kan knap koud zijn, maar droog.
Maar wat gebeurt daar nog? Om de haverklap wordt je aangeklampt door "hulpbehoevenden" voor geld, een sigaretje, ... Want die doen dat binnen natuurlijk ook niet ...

Om terug te komen op de terrasjes: Als ik ergens rustig iets wil drinken erger ik me meer aan anderen die luidruchtig zitten te telefoneren, of gewoon lawaai maken omdat ze dat lollig vinden, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

zie zo zie je maar dat er overal wel iemand is die een andere ergert, trouwens heb in de buurt ook iemand die het nodig vindt om op feest-of zondagen het gras af te rijden, niet tegenstaande ik aan zijn gebrul ook hoor dat hij tijdens de week thuis is !

Groeten Peter[;)]

conducteur

Iedereen beslist zelf wat hij/zij met zijn/haar gezondheid doet, en beslist ook zelf of hij/zij rookt. Ik heb er geen problemen mee als iemand rookt, zolang dat het niet hinderlijk wordt voor anderen.

Sinds we verhuist zijn met de treinclub van Oostkamp naar Zeebrugge is het ook verboden te roken binnen. En dat vind ik een goede maatregel. Ook het rookverbod in de Horeca en openbare plaatsen vind ik een terechte maatregel.
Helemaal verbieden is denk ik een slechte maatregel, wel zouden er nog meer sensibiliseringsacties moeten komen om roken te ontmoedigen.
Hier in Bl'ge kun je een subsidie krijgen voor je zaak als je een aparte gescheiden rokersruimte bouwt. Een mooie tegemoetkoming vind ik...
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Frank_N

Ik rook ook kleine sigaartjes, Ja en voel me schuldig....Het zal beslist ergens binnen waaien. Daar heb ik persoonlijk moeite mee.
Bij een cafe rook ik uitsluitend buiten, hetgeen betekend dat dat alleen op het terras kan bij goed weer.
De prijs verdubbelen? Een goeie pot bier kost netzoveel als een doosje sigaartjes.
Ik vraag aan omstanders / bezoekers op een terras wel vaak of ik er een op mag steken...[:I]

Wat Gerolf oppert om de beslissing bij de uitbaters te laten vind ik een goeie! Veel )mij bekende) barpersoneel rookt zelf ook. In een restaurant roken is not done.
Voor de rest vind ik rookvrije openbare gelegenheden prima!
Waar ik dan weer problemen mee heb is de overheids / politieke bemoeienis. Deze club kan uitsluitend regeltjes verzinnen en daar boetes aan koppelen. Het probleem oplossen kunnen ze niet.
Groet van Frank

Havoc

citaat:
Hier in Bl'ge kun je een subsidie krijgen voor je zaak als je een aparte gescheiden rokersruimte bouwt. Een mooie tegemoetkoming vind ik...


Ja en neen. Eigenlijk zou men het gewoon mogelijk moeten maken dat er rokers cafees zijn. Er zullen er ook voor niet-rokers zijn. Dat kies je gewoon waar je naartoe gaat en je weet ook wat er te verwachten.

Binnenkort zijn er gewoon geen cafees meer. Je mag al niks meer drinken als je nog naar huis moet.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

zie zo zie je maar dat er overal wel iemand is die een andere ergert, trouwens heb in de buurt ook iemand die het nodig vindt om op feest-of zondagen het gras af te rijden, niet tegenstaande ik aan zijn gebrul ook hoor dat hij tijdens de week thuis is !

Groeten Peter[;)]



Bij wet is dat zo geregeld, maar dit is een schoolvoorbeeld van extremisme.
Kan u een wezenlijk verschil aantonen tussen een weekdag (+zaterdag) en zon en feestdagen ?
Ja zal u zeggen, heel veel verschil.
In weze niet als u zich aan basis en essentie houd.
Dag indeling is des mens, in zie enkel de zon opkomen 's morgens en weer ondergaan 's avonds en een kans om het anders te doen, elke dag opnieuw.

Onze buurman kwam in het begin me de regelmaat van de klok melden dat er na 22u geen lawaai meer gemaakt mocht worden. Niet dat mijnheer ging slapen, maar omdat dat in de wet staat. DE vriendin heeft een halfopen bebouwing neergepoot naast het zijne en ja er gaat dan geluid door de muren. Alsof wij speciaal voor hem te kl... lawaai maken. Moet u weten dat dochterlief van hem wel om 23u30 het nodig vind om liedjes te zingen. Die blijkbaar niets anders te doen hebben dan zaken verhuizen (meubilair) en dat mijnheer wel op zondag en feestdagen zijn hakselaar gebruikt. Ik vermoed dat die daarop verliefd is wat iets anders van werk presteert die niet, dat mag zijn vader komen doen. Of ik daarop iets aan te merken heb ? Absoluut niet, maar de dag dat die nog eens komt janken dan heeft die wel prijs. Altijd prijs altijd gewonnen !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ToThePoint
...dat er na 22u geen lawaai meer gemaakt mocht worden ... omdat dat in de wet staat.
E?n van de meestgehoorde misverstanden, net als de zondagsrust. Het is geen bestaande wet.
Hier en daar staat het in een gemeentelijk reglement, dat wel.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Ludwig

citaat:
Geplaatst door conducteur

Iedereen beslist zelf of wat hij/zij met zijn/haar gezondheid, en beslist ook zelf of hij/zij rookt. Ik heb er geen problemen mee als iemand rookt, zolang dat het niet hinderlijk wordt voor anderen.

Sinds we verhuist zijn met de treinclub van Oostkamp naar Zeebrugge is het ook verboden te roken binnen. En dat vind ik een goede maatregel. Ook het rookverbod in de Horeca en openbare plaatsen vind ik een terechte maatregel.
Helemaal verbieden is denk ik een slechte maatregel, wel zouden er nog meer sensibiliseringsacties moeten komen om roken te ontmoedigen.
Hier in Bl'ge kun je een subsidie krijgen voor je zaak als je een aparte gescheiden rokersruimte bouwt. Een mooie tegemoetkoming vind ik...




Nog zo'n onwaarheid.
Als je zelf je gezondheid schade wil berokken draai dan zelf ook later voor de Ziekenhuis en andere kosten op.
En verder zouden alle caf? uitbaters moeten verplicht worden in hun zaak een rokersruimte te voorzien waar rokers in alle comfort van hun sigaretje kunnen genieten.
Maar neen, men stuurt in vele gevallen deze mensen die straat op.
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

argilla

het is nochtans heel eenvoudig.
Maak caf?s voor rokers en niet rokers. Caf?s waar alcohol geschonken wordt en niet ( al eens in een moslim land geweest ? ik wel geen alcohol wel frisdranken en thee en koffie en..... en het werkt heus wel hoor )

een beetje nadenken en verder zien. Kan veel oplossen ook vanuit de wetgever. Maar ja stemmen en postjes hehe [;)]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Michiel

Alles staat of valt met natuurlijk wederzijds repect, en onderling begrip. Een roker kan even opdringerig zijn met zijn rook, als een niet-roker dat rokers de straat op stuurt en met de vinger nawijst.

Het is natuurlijk ook dat de rook van de roker oorzaak is van de hinder, en het zou ideaal zijn om de oorzaak bij de wortel aan te pakken, namelijk dat rokers niet meer roken.

Ik heb zelf 20 jaar gerookt en ben 8 jaar geleden gestopt. Ik heb aan beide kanten van het hek gestaan. Maar ik heb vele collega's en famillieleden zien sterven ten gevolge van die cigaret, en ben geschrokken. Het is ongelooflijk hoe dodelijk dat stokje is. Rokers helpen om ervan af te geraken is veruit de beste oplossing. En dat kan alleen maar als we er samen over praten...
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Martin Welberg

citaat:
al eens in een moslim land geweest ? ik wel geen alcohol wel frisdranken en thee en koffie


Da's ook alleen voor het oog. Wat binnen hun muren gebeurt wil je niet weten. Raki gemixt met water levert een wit drankje op met 40% alcohol, en Allah denkt dat we melk drinken is een veelgebruikte uitspraak..Saoudi's gaan in Bahrein heen tanken...heb zelf in Saoudi Arabie gezeten en in het kamp stond er op elke hoek een kroeg, maar ja dat viel niet onder de wetten van het land. Als je over hypocriet spreekt...
De VS heeft het ook geprobeert om het land droog te leggen, in Scandinavie is het 3 a 4 keer zo duur als hier en het werkt ook niet..