Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Bewaarde M2-rijtuigen

Gestart door Jurgen, 25 juni 2012, 11:48:59 AM

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door loco

Staan er in de dierentuin in Plankendaal bij Mechelen ook geen M2 rijtuigen?

Ja ik heb daar fotokes van.

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Jurgen

Klopt inderdaad ook. Ik ben er een aantal jaar geleden geweest, maar heb dat rijtuig nooit zien staan. Waar staat dat ergens in het park en waarvoor wordt het nu gebruikt?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ToThePoint

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Klopt inderdaad ook. Ik ben er een aantal jaar geleden geweest, maar heb dat rijtuig nooit zien staan. Waar staat dat ergens in het park en waarvoor wordt het nu gebruikt?

Staat daar misschien nog steeds ?
Verder geen info, deze mens is oud, versleten, rot en vergeten.
En al slaat u me dood, ik zou het bij god niet meer weten.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Bert Ossevoort

M2 te planckendaal ,staat er nog steeds ,achter het nieuwe olifanten verblijf [tenminste in die hoek]en is nog steeds afgesloten moet een info wagon worden ??!!
de wagon is wel weer opnieuw geschilderd [een gedeelte]
had zelf geen camera bij dus ;
http://www.treinfoto2000.be/juni2012/M2a.JPG
zo ziet het er nu uit,
Bert.

Michiel

Ik kom net deze namiddag van Plankendaal en inderdaad, de M2 staat er nog, en afgesloten met hangslot.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

conducteur

@Michiel: Je weet toch dat het verblijf van de Bonobo's wegens besparingen werd vervangen door een grote spiegel? [:D]
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Michiel

Rian, ik dacht al dat ik die famillie bonobo's van ergens herkende! [:D] En zelfs met dat merkwaardige deja-vue moment, was het een 100% geslaagde dag. [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Dieter

Op de baan van Zoersel naar Oostmalle, ik denk Lierselei, staat het M2 rijtuig dat vroeger op de dijk in Blankenberge heeft gestaan thv de pier (traincity?)
Is te bezichtigen vanaf de straat.

groetjes
Dieter
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!

DasBert33

DasBert33

Kent iemand de historie achter deze rijtuigen?

http://tiny.cc/q69qgw

Onlangs ben ik daar over de draad gekropen om te gaan kijken en stond er ook nog een ketelwagen naast de 2 M2s.

Bert

Michiel

Deze rijtuigen staan om een oude militaire lijn van Lier naar "Klaplaar"(?) om een paar forten te bedienen. Een aantal plaatsenlijke bedrijven hebben hier ook gebruik van gemaakt. De lijn is sinds de jaren 30 niet meer operationeel en opgebroken (volgens mijn beschrijving). Ik ken de situatie ter plaatse helemaal niet, maar om de discutie open te gooien, hier mijn stukje spekulaas:

Als ik het terrein bekijk zie ik onder andere een stukje snelweg met een simulatie van een kettingbotsing. Dat doet mij vermoeden dat men er simulatieoefeingen doet van rampen. De 2 rijtuigen zouden daar ook voor kunnen dienen. Is dit een terrein van de Civiele Bescherming of zo?

Johnnytrein

Waarom krijg ik deze mededeling: "Er is een probleem met het beveiligingscertificaat van deze website"
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

conducteur

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Jurgen

Ok, dat zijn nog 2 M2-rijtuigen dan, maar ik denk dat je moeilijk kan zeggen dat ze bewaard worden als men ze gaat gebruiken voor rampoefeningen.
Spijtig, maar ja. Op deze manier kunnen ze misschien later nog levens redden.

Een beetje opzoekingswerk leert me dat ze op de militaite lijn van het fort van Broechem staan.
Dit is een aftakking van spoorlijn 205 van Lier naar Oelegem. Op die lijn is tussen Lier (aan de R16) en Broechem een fietspad aangelegd.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Dieter

citaat:
Geplaatst door conducteur

Het zou een opleidingsterrein zijn voor de hulpdiensten?
http://www.gva.be/regio-antwerpen-noord/ranst/provincie-investeert-19-miljoen-in-veiligheidsopleidingen.aspx

Dat was het vroegere militair domein van Ranst (Emblem)
Nu zit PIBA daar (Provinciaal Instituut voor Brandweer- en Ambulanciersopleiding). De vroegere Brandweerschool.
Modeltreintjes zijn zoals een vrouw! Ge steekt er veel geld en liefde in!