Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Oranjegekte

Gestart door PietB, 03 juni 2012, 20:50:03 PM

bollen neus

citaat:
Geplaatst door Steam.N

Allemaal wel grappig, MAAR:

die hollanders zijn wel op het kampioenschap geraakt, en wij niet ...
Als de Belgische spelers nu eens echte vechters waren, die er samen voor gingen ...
dan zou ik ook wel naar de matchen kijken !




Maar manneke toch, ik heb liever de belgische ploeg hoor dan een stel arrogante hufters en egotrippers en tja wat zijn ze ermee? Met ??n been reeds op het vliegtuig na 2 mathskes.
En dat de belgen er niet geraakt zijn wisten wij ook al op voorhand zoals de ollanders reeds wisten op voorhand dat ze europees kampioen gingen worden, hallo een beetje met de voetjes op de grond blijven h? gasten.[;)]

Kautenbach

he Luc,

hoeveel vlaggetjes zou 1 roco CFL 1600 waard zijn..., nog 1 wedstrijd te gaan, tenzij WE er natuurlijk weer enorm doorheen mazzelen, en naar huis als ZIJ verliezen.. ook zo'n fraaie

OMC

Eigenlijk weinig verschil tussen onze Rode Duivels en Oranje: beide teams zijn op dit ogenblik niet meer dan 11 individuen die elk bij hun eigen team een (grote) rol spelen maar in het interlandvoetbal geen potten breken. Jammer want kenners en analisten in het voetbal zijn, zowel Belgen over Nederlanders en vice versa, er roerend over eens dat beide teams een mooie toekomst zouden kunnen hebben. Om maar van het clubvoetbal te zwijgen.

Off-topic: een voetbaltopic op een treinforum ... eigenlijk wel een verademing [:)]
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

PietB

citaat:
Geplaatst door Havoc

Hoe kan je zoiets serieus nemen?
Nou dat doe ik juist w?l!

citaat:
Geplaatst door Havoc

Dat de belgen al lang nergens meer geraken is geen nieuws. Maakt niet uit of het voetbal of politiek is.

En dat is nou juist iets waar ik niet graag aan meedoe, zelfspot is leuk!
Maar een ander bespotten, neen daar pas ik voor!

grt Pieter.


Metpetergaathetbeter


PietB

Ik vind hem brilliant!

argilla

citaat:
Geplaatst door bossie

Ik bemerk hier toch een behoorlijke tendens in de richting van leedvermaak, van sommige van onze Belgische vrienden.
Jammer, is nooit mijn bedoeling geweest, om de oude tegenstellingen weer op te rakelen, toen ik deze thread opende.
Havoc slaat de plank volledig mis, erg ongepast dunkt mij.
Spijtig dat het die kant opgaat, als ik dat geweten had was ik er nooit, van uit een stukje zelfspot, aan begonnen.

Maar misschien is het dan toch tijd om de boel te gaan sluiten, voor er beledigende reakties aan komen.
Heren admins doe er maar eens wat mee, svp.

grt Pieter.





In deze heeft Havoc gelijk.
Trouwens het woord "leedvermaak" heeft in deze context een totaal andere betekenis en is geenszins het lachen met iemands leed, maar eerder door hun hoogmoed van de Nederlandse ploeg door hun uitspraken.Wees nederiger ...

Waarom sluiten ?  We mogen toch eens lachen  niet ?[:D] dat had je kunnen incalculeren als je het draadje opende. Zoiets "vraagt" om reacties.
Nu liggen pingelen naar de admins en hen erbij betrekken om er een einde aan te maken  [?][?][?]
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

Havoc

citaat:
Eigenlijk weinig verschil tussen onze Rode Duivels en Oranje: beide teams zijn op dit ogenblik niet meer dan 11 individuen die elk bij hun eigen team een (grote) rol spelen maar in het interlandvoetbal geen potten breken.


Perfecte analyse zou ik zeggen.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ysbeer

Het nederlands elftal verliest van Duitsland en moet naar huis.

Vreselijke nationale ramp

Sind woensdag avond zijn alweer 9000 mensen van honger en dorst overleden op de wereld

ach ja.

wim

Jurgen

Voetbal, ik blijf erbij, het zijn een hoopje kinderen die achter een bal lopen om hem uiteindelijk weer weg te stampen. En als iemand hen een tikje geeft gaan ze meteen liggen op de grond en beginnen ze te janken als een klein kind.

Ach ja, je bent voor of je bent tegen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Michiel

Maar langs de andere kant vind ik het wel machtig hoe Nederlanders telkens weer als 1 man voor 100% achter hun ploeg staan. Elke EK en WK geloven ze weer helemaal in de volle pot, ongeacht dat het keer op keer mislukt. Ik vind dat toch echt wel bewonderenswaardig. [^]

Ik tegenstelling met hoe het er in Belgi? aan toe gaat. Het is moeilijk om 3 Belgen te vinden die onvoorwaardelijk voor het Belgische team supporteren, en blind geloven dat we met de cup thuis komen. Dat vind ik dus triest. Je bent supporter of je bent het niet. Met soms een beetje supporteren wordt een ploeg ook niet beter. Dus, Belgen, vanaf nu, zonder aflaten het Belgische team naar de overwinning schreeuwen: het helpt echt! [;)]

(persoonlijk laat voetbal mij volledig koud, en heb in 20 jaar samen niet 1 kwartier van een match gezien) [:I]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

PietB

@Ysbeer: Wim je hebt helemaal gelijk, laat dat duidelijk zijn.

En wat betreft de Nederlandse dikke nekken, ja daar heeft de hele wereld gelijk in.
Wij Nederlanders kunnen best een toontje lager zingen, dat vind ik ook.
Nederlanders zouden best eens wat nederiger mogen zijn!

Er stond afgelopen maandag in een Duitsekrant
"Legoland gewinnt von Egoland!!"
Nou dat vind ik meesterlijk!
En die oranje gekte, ja die is wat mij betreft omgekeerd evenredig met het IQ van de Nederlander die er aan meedoet.

grt Pieter.

OMC

Mannen, het is maar een spelletje h? ... net zoals tennis, basket, volleybal, ... De ene beleeft het al meer dan de ander. Zint het je niet, ga er dan niet op in en wees de slimste.
Mvg, John

Info, foto's en video's nog steeds op www.railmedia.be

Klaas Zondervan

citaat:
Geplaatst door OMC

Mannen, het is maar een spelletje h? ... net zoals tennis, basket, volleybal, ...
Toch niet helemaal hetzelfde.
Bij voetbal breekt altijd een totale gekte uit, zowel voor, tijdens als na de wedstrijd. Sommige mensen schilderen hun hele huis oranje, op TV wordt er voor, tijdens en na de wedstrijd voor-, tussen- en nabeschouwd. Als ze eens winnen (komt wel eens voor[:)]) dan loopt de hele binnenstad vol met juichende mensen. En daar zijn er altijd een paar bij die het nodig vinden het een en ander kort en klein te slaan.

Bij die andere sporten gaat het heel anders. Het publiek kijkt geinteresseerd toe, als er iemand wint wordt er beschaafd "hoera" geroepen en daarna keert iedereen weer vredig huiswaarts.

Voetbal moet dus wel iets heel bijzonders zijn, maar wat dat is, daar ben ik nog steeds niet achter.