Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

Auto in de weg...

Gestart door Paulogic, 08 mei 2012, 23:07:04 PM

Pol

#15
citaat:
Geplaatst door Klaas Zondervan

Maar ja, voor een zwaailicht moet je ook een vergunning hebben.
In Nederland tenminste, daar moet je voor alles een vergunning hebben.[8D]



In Belgi? ook, alleen kijkt niemand dat hier na! [;)][:D][:D][:D]
Dat maakt dat je hier op de weg van alles ziet wat je eigenlijk alleen in ontwikkelingslanden zou verwachten; stelselmatig links parkeren, stilstaan op het zebrapad, parkeren op het voetpad, dubbel parkeren, afslaan zonder richtingaanwijzers te gebruiken, zigzaggen, ...
De boetes hiervoor zijn nochtans de moeite, maar de pakkans is nihil!
Ik ben nogal secuur in die zaken gezien ik vind dat ik als leerkracht een voorbeeldfunctie heb, maar ik voel me regelmatig toch maar een seut hoor! [:(!]

Groeten,
Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Chrisrail

#16
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Martin Welberg

#17
citaat:
trouwens dat zijn gevaarlijke autokes


Zie daar nog niet zoveel verschil met die kleine zakjapanners met hun 850cc motoren en een top van 125 met de wind mee.
Irriteer me meer aan dat soort karretjes die met 110 op de snelweg inhalen...'t is natuurlijk wel schrikken zo'n 50km karretje op plekken waar ze niet horen..

Pol

#18
Allemaal goed en wel dat pleidooi tegen die kleine autootjes, maar volgens mij gebeuren er statistisch veel meer ongevallen met die grote terreinwagens die je tegenwoordig overal ziet.

Die kleine autootjes betekenen toch wel een soort mobiliteit voor mensen die om een of andere reden niet met een gewone auto kunnen rijden.
Die grote "stoefbakken" zijn mijns inziens veel erger: daarbij gaat het niet om mobiliteit of functionaliteit, doch wel om status. En helaas hoort daar bij vele bestuurders ook zo'n mentaliteit bij van:"Ik heb een grote auto dus ...". Wel ... pech gehad; ik neem mijn voorrang waar ik er recht op heb en mijn Ford C-Max is ook een grote auto (overigens wel functioneel met drie kinderen!)

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

Paulogic

#19
Helaba... mijn McYver autoke niet afbreken he[:D][:D][:D][;)][:o)]
mvg,
Paul(ogic)

Metpetergaathetbeter

#20
bromfietsen 50 ?  Ik dacht 40 of ben ik verkeerd ?
Groeten Peter[;)]

ardjoena

#21
bromfietsen sinds enkele jaren 45 i.p.v. 40 km/h

Dirk
 

SuSke

#22
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Helaba... mijn McYver autoke niet afbreken he[:D][:D][:D][;)][:o)]


Maar die klasseert ge ook niet onder de SUV's of "nep 4x4's". Dat is gewoon een "UV", dat beest dient om te werken en overal te geraken, niet om te stoefen [;)]
't is maar dat ik zelf ook met zo'n modderkliever rondbol op't gemakske op de autosnelweg [:o)][:I].
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Martin Welberg

#23
citaat:
Geplaatst door Paulogic

Helaba... mijn McYver autoke niet afbreken he[:D][:D][:D][;)][:o)]



Wat dan, hangt ie met ducktape aan elkaar [?] [:D]

Paulogic

#24
[:D][:D] Yep...
T'is een modderkliever.. vorige week nog vast in mijn kleine weide ... remorque met beton
was toch iets te zwaar (2,5 ton). Weide te drassig en ik zat vast [8D]. Buurman met
kraantje mij uitgetrokken. Ik wou eens slim zijn en langs achteren mijn tuin benaderen
om dichter bij de werken te zijn... stupid [:D][:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)