"Tiende kunst"

Gestart door marc goovaerts, 05 mei 2012, 00:47:16 AM

marc goovaerts

Sinds de firma Preiser figuurtjes produceert, proberen we met z'n allen er originele  sc?nes mee op onze banen te zetten.

Als grafisch ontwerper, kreeg ik in de jaren 80 massa's catalogi met huurfoto's. Vol met Preisertjes in de meest vreemde situaties.

In de jaren negentig zag ik in Dortmund in een galerij 'kunstwerken', gemaakt door Preisertjes in situaties in een kader aan de muur te hangen.

'Man bijt hond' maakt een hele beginanimatie met Preisertjes.

En dan, alsof hij het warm water uitgevonden heeft, kunnen lokale en nationale pers en tv niet genoeg de loftrompet steken over 'Straatkunstenaar Slinkachu' en zijn 'Little People'.
En het komt me ondertussen mijn oren uit.
Het enige wat hij doet is net hetzelfde als hierboven. Alleen doet hij het op straat, waar de meesten van ons schrik zouden hebben dat onze Preisertjes na vijf minuten gepikt zouden zijn.

Een hele heisa. Maar als die Londenaar zich hiermee tot gevierde 'kunstenaar' lanceert en er full time van kan leven ? Eerder een krack in self-marketering dan een kunstenaar.

Martin Welberg

Ken ook nog een kunstenmaker uit de jaren 60 die de labels van blikken soep als kunst verkocht....goede marketing toch...

ToThePoint

Heel juist Marc, alsof die het warm water heeft uitgevonden.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

doomslu

Ik heb het artikel ook gezien en dacht net hetzelfde.

Doch het bewijs is er: we zijn allemaal kunstenaars. [^]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

'k Stel me al heel mijn leven vragen rond "Kunst"... en zeker rond de definitie van "Kunstenaar"...

E?n ding is me duidelijk: Het moet niet mooi zijn, het moet niet uniek zijn, het moet niets speciaals zijn,...
je moet er gewoon de juiste persoon of organisatie achter weten te krijgen die er nutteloos geld in pompt en dan ben je er!

en toch weer efkens nuanceren; er bestaan ook echte kunstenaars die gewoon zo subliem zijn dat ze de titel verdienen. En inderdaad, er zijn er hier wel enkele op dit forum ook!

argilla

echte (teken)kunst zien.... en ja hoor heb "hem". DE strip over den 12. Gekregen voor mijne vaderkensdag ( uitgeteld relay dus). Man...man mooi die Francois kan tekenen dat is het minste wat je kan zeggen.
Oh ja er komt ook sex in voor ( het moet tenslotte toch verkopen nietwaar) maar afgezien van dat wel heel mooi gedaan.Lijntekeningen.
De teloorgang van stoom ten voordele van "elkentrieke treinen".
Ode aan de stokers en hun beroeps fierheid [:)][;)]

Goed voor een recentie in ons blad Luc. Mag het ???
argilla
H0, On30, 1/29, Gn15

conducteur

Ik heb de strip ook, maar heb voorlopig geen tijd omdat we een saai boek moeten lezen voor school. Mijn eerste indruk is toch dat de strip zeer geslaagd is.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

citaat:
Geplaatst door argilla

echte (teken)kunst zien.... en ja hoor heb "hem". DE strip over den 12. Gekregen voor mijne vaderkensdag ( uitgeteld relay dus). Man...man mooi die Francois kan tekenen dat is het minste wat je kan zeggen.
Oh ja er komt ook sex in voor ( het moet tenslotte toch verkopen nietwaar) maar afgezien van dat wel heel mooi gedaan.Lijntekeningen.
De teloorgang van stoom ten voordele van "elkentrieke treinen".
Ode aan de stokers en hun beroeps fierheid [:)][;)]

Goed voor een recentie in ons blad Luc. Mag het ???

Schrijf er eens een paar paragraafjes (kort) over en stuur het me, we proberen er misschien een plaatsje voor te vinden. [;)]

En... wat is er mis met sex? [:I]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *