Het "BOLLEKENS-MYSTERIE"

Gestart door tonycabus, 03 september 2005, 22:47:02 PM

doomslu

Mooie slotzin, boke.
Daar sta ik volledig achter ! [:)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

tonycabus

Om een leuke hobby, daar begon het toch allemaal om, niet?
Intussen weten velen nu het fijne van die loks, maar de gewone sterveling merkt daar ook geen zier van...
As me mor leut hemme, h? Boke en Luc?
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)

doomslu

Inderdaad, Tony, dat is de essentie : we moeten er plezier aan beleven.
Ik heb heus wel respekt voor diegenen die het allemaal perfekt willen hebben. Zelf ben ik tevreden met iets minder.

En ik vind het ook wel leuk om weten dat die .5307 een omgenummerde 5206 is. Hier leer je nog iets bij ! [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

svvander

Wat nen bolle neus met mazelen niet allemaal teweeg brengt! [:D]
Sven Vandersmissen Aan het afbouwen om iets anders op te bouwen. Elk einde is een nieuw begin.

FREMO e.V. - afd Belgiƫ

Misschien voor ROCO of zijn vertegenwoordiger in Belgi? of de nieuwe van "MODEL EISENBAHNEN".

Als je dezelfde kast en kleurenstelling wenst te behouden, dan komt voor de reeks 202/52, de 5201, 5207, 5209 en voor de reeks 203/53, de 5301, 5308,  in aanmerking.

Dit enkel maar als hulp middel.

Indien je nog eens een model wenst uit te brengen, dan raad ik jullie aan eens contact met ons op te nemen, zodat wij een model kunnen aanschouwen/aanschaffen die met de werkelijkheid en mogelijkheden overeenstemd.

Mvg
Fremo e.V. - Div Belgi
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Ferkelmaster

Is dit nieuw, nee hoor. We kennen dit soort zaken allang.

Ooit bracht Roco van de Reeks 62 de 6215 uit in blauwe livrei, de enige 62 met een electrische treinverwarming.
Later bracht M?rklin van de Reeks 55 de 5531 uit in blauwe livrei, de later toegevoegde 55 aan de reeds bestaande serie met electrische treinverwarming.

Jammer was alleen wel dat de installatie van de 6215 is overgezet in de 5531 om die te kunnen voorzien van treinverwarming. Alsof M?rklin helemaal geen andere optie had dan juist dat nummer te kiezen.[:D]

En zo zullen er nog vele voorbeelden zijn en van alle merken.[8D]
Back on Track!🇬🇧/🇩🇪

M4m

Ik vind dat allemaal niet zo erg, als je echt gaat zitten vitten op dit en dat kan niet.
Wat dacht je er dan van dat lok nr zoveel nooit wagon nr zoveel heeft voortgetrokken.
En wie heeft er geen wagons/rijtuigen met dezelfde nummers.
Ik ben tevreden met wat ik zie op mijn sporen.
6218 van roco heeft nooit Antwerpen Neerpelt gedaan, maar mag dat bij mij wel doen. Mijn fantasie zegt " daar gaat een 62 richting kempen het werkvolk weer huiswaarts brengen".
Ik heb juist het woordje fantasie gebruikt, dat heb ik een beetje nodig bij de treintjes omdat ik ook niet alles heb hoe het zou moeten zijn, maar ik ben daar best tevreden mee.

En wat dacht je van het bolleken voor de nummer of achter de nummer, ik zag gisteren in St Ghislain 5926 met het bolleken achter de nr.
Spoorse groeten, Peter

tonycabus

De "echte" 6218 (nu met stip, stijgt in de hitparade zeker?) stond gisteren in Brugge sooorrryyyyy, Mons.
(Hoe kom ik erbij[?][?][:0]

M4m

citaat:
Geplaatst door tonycabus

De "echte" 6218 (nu met stip, stijgt in de hitparade zeker?) stond gisteren in Brugge.

Wat heb jij in St Ghislain gedronken?
Ik heb in het heenrijden 6218 in Mons zien staan.
In het terugrijden was het raampje open om er een foto van te nemen, ik heb voor ik dit berichtje schreef de nr nagekeken en inderdaad 6218 met punt stond ook in het terugrijden in Mons.
Misschien heb jij 6318 gezien?
Spoorse groeten, Peter

tonycabus

Natuurlijk bedoelde ik de 6218, en MONS!!!!!!
Teveel koffie op, denk ik, Peter[xx(]
Maar ik doe zo vaak lijn 50 dat ik volledig in de war ben geraakt.
Nee dus, ik heb niet aan de Chimay of andere Trappist gezeten, gewoon in de petoet. Uiteraard staat die momenteel in Mons.
Ik heb mijn hoofd flink gestoten bij het klimmen in de kabine van de 6289, nieuwste aanwinst van het TSP. Dat klonk hol, maar dat zal die 62 wel geweest zijn[;)]
Ik heb een flinke buil op mijn schedel, dus daar zit wel wat in, anders zou het niet zwellen h?[?][:D]
Die "KNOTS" zal er wel voor iets tussen zitten: ik was scheel van de hoofdpijn gisteravond!!!
Ik verbeter mijn stommiteit even! Dank voor je rechtzetting, een mens (?) ziet zijn eigen fouten vaak over het (geblutste[:p]) hoofd, h