ik zeg u geen vaarwel, mijn vriend...

Gestart door Huugooke, 05 maart 2012, 16:17:39 PM

Huugooke

Hier kan je toch je ei kwijt, gal spuwen, enz.?
Even nog een ruk aan een ouwe koe geven dan, voor ze helemaal in de sloot zakt.
Wie het fijne wil weten leest best eerst het draadje over het tunnelportaal van Tom.
Beste Gerolf, Luc en Wim, misschien moeten jullie het eerste item van de rubriek "FAQ" nog eens herlezen, over "dat het geen eliteclubje is" en zo.
En dan krijgt die arme Tom nog de wind van voren omdat hij "een beetje respect" vraagt! Wablieft?
Die opmerking dat "Wim schrijft wat anderen denken": gevaarlijke veronderstelling is dat! Daar zijn al oorlogen voor gestart!
Nu besef ik heel goed dat een geschreven tekst op verschillende manieren kan ge?nterpreteerd worden (ook hierdoor zijn al oorlogen begonnen!), afhankelijk van de gemoedstoestand van de lezer.
Je hebt ook niet de kans om direct te corrigeren.
De excuses van Wim zijn aanvaard.
Misschien heb ik te gevoelige tenen, het valt op dit forum anders best mee. Als je bij de noorderburen gaat kijken, daar vliegen de scheldwoorden soms rijkelijk over en weer!

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke
Als je bij de noorderburen gaat kijken, daar vliegen de scheldwoorden soms rijkelijk over en weer!



Zo is het,en wat daar geschreven wordt heeft vaak ook niet veel om het lijf.
Wim

erik50

Beste Hugo, ik denk dat het met tenen wel meevalt.[;)]
Ik begrijp best wat je bedoelt, ook ik begrijp sommige mensen hun reacties hier niet.
Maar trek het je vooral niet aan en geniet van de hobby.[;)]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

PietB

citaat:
Geplaatst door Huugooke

Als je bij de noorderburen gaat kijken, daar vliegen de scheldwoorden soms rijkelijk over en weer!
Is dat nu niet een klein beetje selectief winkelen?
Inderdaad er zijn fora met messcherpe bijdragen, maar ook goed ge-modereerde fora.
Vergeet niet dat we het hier hebben over een categorie mensen die zeggen hobbyist(liefhebber) te zijn, maar feitelijk bedoelen dat ze ego?st zijn.
Want in onze hobby is gelijk hebben iets h??l anders dan gelijk krijgen.
En dat kan stekeligheden veroorzaken.
Ikzelf ben van een Nederlands forum verwijderd omdat ik de moderatoren wees op het naar believen toepassn van het reglement.
Dat mag niet, dan word je gebanned.
Het zij zo, ik zit er verder niet mee.
Wel vind ik dat de intermenselijke omgang op dit forum prima is.
En er moet ruimte zijn om het niet met elkaar eens te zijn, het is tenslotte geen Noord Koreaans partij congres, toch?
En geschreven woorden tonen geen enkele emotie van de schrijver, daarom zou de lezer ze niet al te letterlijk moeten nemen, voordeel van de twijfel heet dat.

grt P.

Huugooke

Beste Bossie,
In de door u aangehaalde zin is het woordje "soms" cruciaal; al had ik beter gezegd "op sommige forums".
Ik heb op Nederlandse forums wel degelijk veel informatie gevonden.
Wij kijken ook wel naar de Nederlandse TV, verbaasd hoe het er soms aan toe gaat! Misschien is die territoriale grens toch meer een cultureel-maatschappelijke.
Ik haal ook aan dat de dialoog hier op dit forum aangenaam is.
Dat je van mening mag verschillen is vanzelfsprekend, maar daar ging het hier niet om.
Ergens staat hier als lijfspreuk: "er zijn geen domme vragen, alleen domme antwoorden".
Iemand vraagt nu waarom hij geen passend tunnelportaal kan vinden.
In een antwoord is de eerste zin "omdat die gemaakt zijn voor ?cht modelspoor", met smiley.
Dat is informatief, maar toch wat "kattig".
De tweede zin is "En schiet nu maar", met smiley.
De auteur verwacht hier dus een salvo van verontwaardigde lezers. Terecht. Ik heb mijn kanon ook bovengehaald.
Het moet niet altijd droge kost zijn, en ik lach ook graag, maar niet ten koste van een ander. Er is al genoeg uitlachtelevisie!

martintje

Het zal wel aan mij liggen, maar ik snap er in het geheel niks van.
Zal geheel aan mijn domheid liggen en het af en toe niet begrijpen/weten van Belgische begrippen en benamingen, maar hier kan ik werkelijk waar geen touw aan vast knopen.
Maar als je refereert aan een ander draadje, doe dan in ieder geval de link erbij.
Wat ik eruit begrijp is dat je vind dat Nederlandse gebruikers een hardere taal bezigen dan de Belgische gebruikers ??
Misschien is dat zo, je weet tenminste waar je aan toe bent [:)]
Dan komt er weer iemand die zegt gebanned te zijn omdat hij iets gezegd heeft over selectief vegen.
Als het gaat over het forum wat ik denk, ik zal geen mening geven over hoe er daar geveegd wordt, maar daarom gebanned worden geloof ik niet.
En als je dan al iemand beschuldig, wees zo'n held en zet je naam eronder.
Ik hoop dat ik het verkeerd begrepen heb, maar zoniet, dan druipt het calimerogedrag er (wederom) met stralen vanaf, jammer
Mvg Marty

Huugooke

Ik kan van hieruit niet opmaken of je het al dan niet verkeerd begrijpt.
Er staat toch dat het over het draadje van het tunnelportaal gaat?
http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=14500
En je tekst bevestigt mijn veronderstelling.

PeterC

Ik kan me niet echt vinden in dit draadje...
Het is echter nog te vroeg voor de komkommers dus aan de komkommertijd kan het niet liggen...
Ik denk dat in het gerefereerde draadje al genoeg gezegd is (scheefgetrokken en nadien rechtgezet)...
Dus zie ik niet echt het nut om hier die discussie verder te zetten...
Maar ja, 't zal wel aan mij liggen dat ik het nut niet zie...
Groetjes, Peter


martintje

ik weet over welk draadje het ging, maar ik kon het niet vinden en je weet hoe de zoekfunctie hier is [:)]
Maaar wederom kom je weer met suggestieve taal, en daar kan ik niks mee, noem het beestje gewoon bij de naam, dat is niet Nederlandse cultuur, dat is gewoon simpelweg Belgische/Nederlandse duidelijkheid [;)]
Mvg Marty

cyberbeast

Ach, het valt hier allemaal wel mee. Het is ook "maar" een forum.

Ik ben op themepark.nl ook gebanned. Ik had kritiek op foorkramers (en in mijn/ons geval meer dan terecht) en daar konden sommigen niet mee om. Themepark.nl is dan ook een forum waar blind fanatisme een probleem is.

MSM-forum is op dat vlak veel alledaagser. Elitairisme heb ik hier bijzonder weinig last van.
 

Huugooke

citaat:
Geplaatst door martintje

ik weet over welk draadje het ging, maar ik kon het niet vinden en je weet hoe de zoekfunctie hier is [:)]
Maaar wederom kom je weer met suggestieve taal, en daar kan ik niks mee, noem het beestje gewoon bij de naam, dat is niet Nederlandse cultuur, dat is gewoon simpelweg Belgische/Nederlandse duidelijkheid [;)]


Ik zal het op z'n Calimero's zeggen: "Ik is beleefd en zij zijn grof, en dat is niet netjes!"

Gerolf

citaat:
Geplaatst door PeterC
Ik denk dat in het gerefereerde draadje al genoeg gezegd is (scheefgetrokken en nadien rechtgezet)... Dus zie ik niet echt het nut om hier die discussie verder te zetten...
Hier sluit ik me bij aan, Peter.
Vertel eens, Huugooke - waarom heb je dit draadje opgestart ?
citaat:
Beste Gerolf, Luc en Wim (...) De excuses van Wim zijn aanvaard (...) Ik is beleefd en zij zijn grof
Gaat het daarom ?
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Huugooke

Iemand vraagt nu waarom hij geen passend tunnelportaal kan vinden.
In een antwoord is de eerste zin "omdat die gemaakt zijn voor ?cht modelspoor", met smiley.
Dat is informatief, maar toch wat "kattig".
De tweede zin is "En schiet nu maar", met smiley.
De auteur verwacht hier dus een salvo van verontwaardigde lezers. Terecht. Ik heb mijn kanon ook bovengehaald.



Hugo (of toch hugoke)

In Afrika gaan ze dood van de honger.
In het midden oosten vecht men voor de vrijheid.
Maar laten ze daar nu niet denken dat wij geen problemen hebben

Nee hoor ons tunnelportaal past niet,en daar worden dan nog gemene grappen over gemaakt,door iemand die veel schrijft wat niet veel om het lijf heeft.

Schande Hugo dat ben ik met je eens

Ik beloof plechtig in dit draadje niets meer te schrijven
wim
(die iedereen wil helpen,niet kwetsen,maar wel eens een grapje schrijft)

martintje

citaat:
Ik zal het op z'n Calimero's zeggen: "Ik is beleefd en zij zijn grof, en dat is niet netjes!"

Dat is jou mening, geen feit
Als je mijn opmerking al grof vond, dan wens ik je heel, heeel veel sterkte in de rest van je leven.
Sluit me in dit draadje verder gauw bij Wim aan
Mvg Marty

Michiel

citaat:
Hier kan je toch je ei kwijt?
Even nog een ruk aan een ouwe koe geven dan, voor ze helemaal in de sloot zakt.


Het ei is gelegd, de koe staat in de sloot. En eigenlijk is het een storm in een glas water... dit alles om een tunnelportaal en een grap.

We zijn nu eenmaal "menselijk", allemaal verschillend, ieder zijn kleur en zijn meug. En dat maakt het boeiend en interessant. Soms ergeren we ons om een grap of een reactie. Maar bijt je er toch niet in vast. Het gaat om modelbouw, knutselen, hobby, treintjes...

Laat die koe in de sloot en kom weer gezellig kletsen over wat ons allemaal bindt: modelspoorbouw!

Kortom, welcome back Hugo! ...punt [;)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)