Uw aankoop in 1 / 160

Gestart door boby, 12 januari 2012, 20:33:54 PM

Michiel

#30
Hoi Alexander,

die BR 53 van Fleischmann rijdt verrassend goed voor een 3-asser, ook digitaal. Daar ga je veel plezier van hebben.

Ik heb nooit veel affiniteit gehad voor die BR 89, maar dat doet er eigenlijk helemaal niet toe. Zolang jij het maar een schattig dingetje vindt.

Leuk spul, geniet ervan!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Reeks1976

#31
Hey Michiel,

1 van de redenen voor mij is dat een lok goed en rustig rijd , met de br53 heb ik indd een goede aankoop aan want ik had hem op de clubbaan al zien rijden ,en toen dacht ik , die moet ik ook hebben.

Over de br89 das dezelfde reden als hierboven , maar meer omdat ik als ik een kleinere lok zou nemen meer wagons erachter kan hangen,maar wel in een realistiche compositie-samenstelling.

Groet Alexander

wdn

#32
Eindelijk een volledige Rheingold



Deze is uigerust met 2 bagage rijtuigen. Waarom?
- het was verboden om een personenrijtuig aan de stoomloc te koppelen, dit was dus de plaats voor de bagagewagon
- om grote rangeerproblemen te vermijden in kopstations werd achteraan maar een 2de bagagewagon voorzien
Wim

Michiel

#33
Dat is toch een van de mooiste luxetreinen, vind ik. Knappe sleep! Welke loc staat ervoor? Een BR 18 in zwart/rode DR livrei?
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

boby

#34
Hallo
Heel mooi beeld, ik dacht dat het een DR?

Hello
Very beautiful image, I thought it was a DR??
 

wdn

#35
Dit stelletje wordt getrokken door een BR 18

Rechtstreeks uit een MiniTrix doosje
Wim

boby

#36
Belle loco vapeur BR18 [;)]
 

boby

#37
hallo,
Foto's van de wagon ARNOLD



 

Frank_N

#38
@Wim:
"Deze is uigerust met 2 bagage rijtuigen. Waarom?
- het was verboden om een personenrijtuig aan de stoomloc te koppelen, dit was dus de plaats voor de bagagewagon
- om grote rangeerproblemen te vermijden in kopstations werd achteraan maar een 2de bagagewagon voorzien"

Mooie foto [8D], maar:

Het ene is me bekend het  andere niet. Dat een bagagerijtuig gelijk achter de loc kwam in eerste instantie is duidelijk.
De vraag is daarom: waarom een 2e bagagerijtuig extra toevoegen[?]
De Rheingold's waren meestal een stam met hooguit 4 of 5 rijtuigen, volgens mij. Het ging om snelheid, en service [;)]
Dat betekend dat men waarschijnlijk bij voorkeur toch liever zitplaatsen verkocht, dan een leeg [V] bagagerijtuig.

Een lichtere treinsamenstelling is toch gewoon meer snelheid?
Men gebruikte destijds de snelste Pacific's om de trein te trekken.

Ik vermoed daarom dat een bagagerijtuig destijds net als de loc afgekoppeld werd en net als de loc na bevoorading vooraan geplaatst, tijdens  een stop in een kopstation.

Als dat niet zo is, Waar haal je aub die info vandaan [8)]?
Ik kon er niets over terug vinden in het Rheingold boekje: Schuyt&Co ISBN 90 6097 089 6

Ik denk dat of Gerolf, Deltic, of Ysbeer hier mogelijk meer over weet.

Edit: Ja Boby, een van de mooiste en meest sucsesvolle machines ooit gebouwd!!

Edit 2: Zie verder dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
En dit: http://fr.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon

Andre Chapelon was bezig met het verhogen van het rendement van (oa.)deze machines
Groet van Frank

Gerolf

#39
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN
Ik denk dat of Gerolf, Deltic, of Ysbeer hier mogelijk meer over weet.
Ikke? Nee hoor, ik ben bijlange geen specialist in treinsamenstellingen [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Frank_N

#40
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Ikke? Nee hoor, ik ben bijlange geen specialist in treinsamenstellingen [:I]
Ik zei dan ook "denk", en "mogelijk"[8)][;)]

Alle hoop op Deltic en Ysbeer dan maar[^]
Groet van Frank

wdn

#41
citaat:
Geplaatst door ModelspoorfaN

@Wim:
"Deze is uigerust met 2 bagage rijtuigen. Waarom?
- het was verboden om een personenrijtuig aan de stoomloc te koppelen, dit was dus de plaats voor de bagagewagon
- om grote rangeerproblemen te vermijden in kopstations werd achteraan maar een 2de bagagewagon voorzien"

Mooie foto [8D], maar:

Het ene is me bekend het  andere niet. Dat een bagagerijtuig gelijk achter de loc kwam in eerste instantie is duidelijk.
De vraag is daarom: waarom een 2e bagagerijtuig extra toevoegen[?]
De Rheingold's waren meestal een stam met hooguit 4 of 5 rijtuigen, volgens mij. Het ging om snelheid, en service [;)]
Dat betekend dat men waarschijnlijk bij voorkeur toch liever zitplaatsen verkocht, dan een leeg [V] bagagerijtuig.

Een lichtere treinsamenstelling is toch gewoon meer snelheid?
Men gebruikte destijds de snelste Pacific's om de trein te trekken.

Ik vermoed daarom dat een bagagerijtuig destijds net als de loc afgekoppeld werd en net als de loc na bevoorading vooraan geplaatst, tijdens  een stop in een kopstation.

Als dat niet zo is, Waar haal je aub die info vandaan [8)]?
Ik kon er niets over terug vinden in het Rheingold boekje: Schuyt&Co ISBN 90 6097 089 6

Ik denk dat of Gerolf, Deltic, of Ysbeer hier mogelijk meer over weet.

Edit: Ja Boby, een van de mooiste en meest sucsesvolle machines ooit gebouwd!!

Edit 2: Zie verder dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon
En dit: http://fr.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A9_Chapelon

Andre Chapelon was bezig met het verhogen van het rendement van (oa.)deze machines


Ik ben deze opmerking tegengekomen tijdens het bestuderen van de Rheingold geschiedenis via internet, heb deze nooit zien rijden, kan dus niet ja of neen zeggen[?]
Wim

Michiel

#42
De Rheingold heeft een lange geschiedenis en heeft een hoop gedaantewisselingen ondergaan. Je zal steeds wel ergens een samenstelling vinden dat niet beantwoord aan de typische treinssamenstelling. Een bagagerijtuig meer, een goederenloc ervoor, een vreemd rijtuig middenin, twee rijtuigen langer... Het kan allemaal. De samenstelling hierboven lijkt me wel ooit eens kunnen gereden hebben. En het belangrijkste blijft toch plezier hebben met waarmee we bezig zijn.

Dat wilt niet zeggen dat ik de historische achtergrond en motivatie van een keuze niet interessant vind. Wie me kent, en mijn modelbouwproject volgt, zal dat wel gemerkt hebben. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

boby

#43
Foto 2 van trix granen



 

Reeks1976

#44
Een nieuwe aanwinst van Kato
Alleen nog wat aanpassen.



Groet Alexander