Nieuws:

Nu in MSM 244 ACTIEMODEL 2024

Hoofdmenu

M

Gestart door eve, 03 januari 2012, 14:10:51 PM

wisselstromer

M
#30
mss exl voor belgie
voor holland is er ook een lok die er niet in staat

mss komt de export folder terug
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Jurgen

M
#31
Welke kleur zou de 25 krijgen? Geel?
Ik heb het nummer even op de M?rklin site ingetikt, maar hij staat er blijkbaar nog niet op.

@ nohab: je had gelijk, maar ik heb nooit gezegd dat ik het niet leuk zou vinden h?!


Wat de bordeaux M2's betreft, waren die met een blauwe streep niet voor electrische tractie bedoeld?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Brossel

M
#32
citaat:
Geplaatst door Anarchy
De groene met stuurrijtuig voor HLE, enkel inzetbaar met reeks 25?
De bordeaux met stuurrijtuig voor HLD, enkel inzetbaar met 62/55?



De bordeaux set voor HLD reed vanaf 1992 ook met de HLD 52/53/54 op de lijn Namur - Dinant - Houyet / Bertrix.
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

Anarchy

M
#33
@ Jurgen, zeer waarschijnlijk geel ja.

@ Brossel, zijn dat dan sowieso vlottende cabines?

theedooz

M
#34
Die Bordeaux TD-set lijkt me wel wat. Nu maar hopen dat de kleur overeen komt met de al eerder uitgebrachte bordeaux set!
 

Bert Ossevoort

M
#35
Inderdaad die bordeaux set M2 is heel mooi ,echter hoop juist niet dat ze dezelfde kleur hebben ,waren veel te donker van kleur ,dus doe maar lichter van kleur marklin ,anders moet ik ze weer overspuiten ,maar zo te zien zit de verstevigings band WEL onderaan de bak rand !!!goed zo marklin ,
laat ze maar komen ,gelijk met gelijkstroomwielen er in ,of vraag ik nu weer teveel ,moeten we toch de stuurstand herbekabelen ..
Bert.

theedooz

M
#36
De vorige set was inderdaad te donker, maar ik ga/wil ze niet overspuiten.
Wat bedoel je met verstevegingsbalk onderaan de bak, Bert?
 

dgrr57

M
#37
citaat:
Geplaatst door theedooz

Wat bedoel je met verstevegingsbalk onderaan de bak, Bert?


theedooz

M
#38
Duidelijk! [:D]
 

55erke

M
#39

hoy
Op de foto , 2 marklin m2's  de ene van de set met de 2505 en de andere van de vorige m2's:  Ben eens benieuwd naar de nieuwe :-)




Groetjes
Johan



Jurgen

M
#40
Zou M?rklin dan een nieuwe mal gemaakt hebben voor alle rijtuigen? Dat zullen we dan ook wel zien aan de prijs denk ik.


Volgens de foto's die ik kan terugvinden kloppen de blauwe strepen voor de dieseltractie.
Iemand een idee hoe het juist in elkaar zat?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

theedooz

M
#41
Volgens mij hadden de M2's voor de elektrische TD blauwe vlakken op de kopeinden, en die voor de diesel TD gele, waarbij de AB tegen de loc moest staan, en gestreepte rood-gele vlakken had aan het betreffende kopeinde. Elektrische rijtuigen konden wel in een diesel TD rijden, maar andersom niet.
 

Brossel

M
#42
citaat:
Geplaatst door Anarchy
@ Brossel, zijn dat dan sowieso vlottende cabines?



Met de zomerdienst 1992 toen de M2 trekduw stammen voor het eerst werden ingezet in de T-treinen naar Houyet waren de volgende AFB's nog niet voorzien van een vlottende cabine:
- 5401, livrei 1979 (tot 3 september 1992)
- 5404, originele livrei als 204.004  (nog steeds een bolle neus)
- 5407, originele livrei (tot 3 november 1992)
- .5320, vereenvoudigde groene livrei met enkele gele band (febr 1993).

Alle AFB's waren vanaf 1 juni 1992 in onderhoud in de stelplaats Stockem.

Technisch zijn de bolle neuzen geheel gelijk aan de vlottende cabines: dus ook de bolle neuzen zullen met de M2 trekduw stammen hebben kunnen rijden. Of dat echter ook gebeurd is???

Eerlijk gezegd ken ik er geen foto's van...maar ik laat me graag verrassen.
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!

theedooz

M
#43
Verrassing!:



Zie ook datum [;)]
 

Brossel

M
#44
citaat:
Geplaatst door theedooz

Verrassing!:
Zie ook datum [;)]




Hmmmm....beter!

Alleen wordt ik dan wel een beetje voorgelogen in mijn boeken thuis. [:(!]
Maar goed, aangezien ik zelf ook graag zo'n combinatie wil inzetten op mijn modelbaan, geef ik graag toe dat ik dus verkeerde informatie heb gegeven [:)]

Rest wel de vraag: vanaf wanneer werden dan wel de trekduw stammen M2 ingezet in de T-treinen naar Houyet?
Spoorse groeten, Davy

Heb een zwak voor Belgische dieseltractie uit tijdperk IV, de rivierdalen in de Ardennen, de fameuze Athus-Meuse, staalindustrie en verzamel internationale reizigerstreinen door de Ardennen....enne oh ja: kleine rangeerlokjes voor mijn kalktoko in planning!