reeks 77

Gestart door Davy, 24 juli 2011, 10:40:57 AM

Davy

Hallo! een vraagje! kan iemand mij vertellen wat de voor en nadelen zijn van de reeks 77 van Mehano? Ik ken niet zoveel van dat merk en is de kwaliteit even goed als bv een LSM kwa details er rijgedrag? het ziet er in iedergeval een prachtige loc uit. groeten Davy

Binco

Ik vind de rijeigenschappen van die lok zeer geslaagd!
Prijs/kwaliteit zit hij zeker goed,
Het enige nadeel vind ik de gele hekjes, die breken heel gemakkelijk en de lichten die geel zijn ipv wit.

Op deze foto zie je heel goed dat mehano gewoon een andere nummer drukt over de voorziene nummer. Maar dat merk je niet als je er gewoon naar kijkt.

De bedrukking is zeer scherp!

de roosters zijn mooi fijn

Het is zeker een mooie lok voor niet zo veel geld, ik denk dat je je het niet gaat beklagen.

[:)][;)]

Jurgen

Met lange treinen heeft hij wel problemen op de hellingen!

Voor het M?rklin systeem zit er ook een oudere decoder in de loc waardoor hij een constant gezoem laat horen met af en toe een klikje zoals wanneer je computer een bestand opent.
Met het Central Station 1 heb je ook een vreemde lichtwissel. Bij het omschakelen gaat hij van geel licht naar rood, terug naar geel en dan naar rode seinen.

Verder zijn het leuke locs en je kan ze tegenwoordig inderdaad vinden tegen zeer schappelijke prijzen. In de beginperiode was dat namelijk wel anders, toen waren ze bijna 3 keer zo duur!

Maar als je er echt 1 wil hebben, kopen die handel!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

Volledig akkoord met wat hierboven staat. Maar ik heb nog 1 opmerking: mijn digitale locs van deze reeks staan allemaal te zoemen als ze stil staan op de baan. De ene al wat luider dan de andere. [}:)] Het wordt zalig stil als de spanning van de sporen gaat.[^] Al mijn andere locs hebben daar geen last van... Hebben jullie locs dat ook?

Groeten,

Bart

Jurgen

citaat:
Geplaatst door boke

Volledig akkoord met wat hierboven staat. Maar ik heb nog 1 opmerking: mijn digitale locs van deze reeks staan allemaal te zoemen als ze stil staan op de baan. De ene al wat luider dan de andere. [}:)] Het wordt zalig stil als de spanning van de sporen gaat.[^] Al mijn andere locs hebben daar geen last van... Hebben jullie locs dat ook?

Groeten,

Bart

Dat zeg ik toch net in mijn reactie! Volledig normaal.
Mvg, Jurgen

boke

Ik heb geen oudere Marklin-decoders en rij gelijkstroom... Daar dus ook gezoem maar geen geklik en geen vreemde lichtwissels!

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Verder zijn het leuke locs en je kan ze tegenwoordig inderdaad vinden tegen zeer schappelijke prijzen. In de beginperiode was dat namelijk wel anders, toen waren ze bijna 3 keer zo duur!
aar al

Over de doden niets dan goeds zeggen ze in nederland.
MEHANO bestaat niet meer.
Dus als je er nog een wilt doe dan twee dingen,koop hem vandaag nog,en vergeet dat ze zo goedkoop zouden zijn.
Voor 2 rail betal je nu op EBAY al het dubbele,3 rail gaat nog wel maar haast u en begin geen onderzoek meer naar goed of niet goed (want over een jaar is het historie)

wim

ysbeer

citaat:
Geplaatst door boke

Ik heb geen oudere Marklin-decoders en rij gelijkstroom... Daar dus ook gezoem maar geen geklik en geen vreemde lichtwissels!

Rij je DCC of echt gelijkstroom DC.
Loks zonder decoder op DCC brommen stilstaand altijd dat is normaal (nou ja normaal)
wim

boke

citaat:
Geplaatst door ysbeer

citaat:
Geplaatst door boke

Rij je DCC of echt gelijkstroom DC.
Loks zonder decoder op DCC brommen stilstaand altijd dat is normaal (nou ja normaal)
wim

Wim,

Ik rijd gelijkstroom digitaal DCC. Daarstraks bij het lezen van dit draadje heb ik de locs eens ??n voor ??n onder spanning gezet en er is er eentje die zo goed als niet zoemt. De overige drie omzeggens allemaal even erg. Aangezien mijn baan nog volop in opbouw is, staan ze praktisch nooit allemaal onder spanning. Maar als de drie tesamen zoemen, vind ik het echt hinderlijk. Speciaal voor hen zou ik al een zijspoor voorzien waar ik de spanning kan uitschakelen.
Wat me ook opvalt is dat de loc die niet zoemt geluiden op een betere manier kan weergeven. Waarschijnlijk zal die over een nieuwere decoder beschikken. Een andere verklaring heb ik er niet voor.

Groeten,

Boke

B-Modelbouw

Inderdaad Boke je hebt het volledig bij het rechte einde ...
Mehano maakte gebruik van twee generaties ESU-loksound decoders,
de Versie_2 en de Versie_3.5 deze eerste heeft inderdaad het rare neveneffect dat zie een zoemend geluid maakt.

Wat de loc in het algemeen betreft ...
Een mooie en degelijke loc die net als zijn grote broertje iets aan de lichte kant is om grote slepen te trekken, maar dan rij je toch gewoon in dubbeltractie. Verder het eerder aangehaalde fragiele probleem met het plastieke hekwerk dat wel eens durft af te breken.
(PB-Messing heeft hiervoor een vervangsetje ontwikkeld).

Davy

Precies een zeer geliefde loc. Ik vermoed dat hij standaard geen rijgeluid heeft en zeker niet MFX. Ik rij met wisselstroom. Davy

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Union Pacific

Precies een zeer geliefde loc. Ik vermoed dat hij standaard geen rijgeluid heeft en zeker niet MFX. Ik rij met wisselstroom. Davy

Je kan kiezen tussen locs met en zonder geluid, maar MFX is er inderdaad niet standaard bij.
Probleem is alleen dat ze bijna overal uitverkocht zijn en dat je eigenlijk niet veel keuze zal hebben.
Mvg, Jurgen

ERVIN

Over de 3-rail versie kan ik niet veel zeggen , want ik rij 2-rail , maar hier doen ze het nog steeds prima , dagelijks rijden ze hier meerdere kms , en de lange slepen worden steevast in tractie getrokken door de 77/78ers.

cyberbeast

Ik heb al een tijd een 3-rail 77 en nooit problemen mee. Ook niet het gezoem waar sommigen het over hebben.

En wil je ze kopen, zou ik er ook wat haast achter steken. Ik heb hem een dik jaar geleden gekocht, toen de prijzen al begonnen te stijgen omdat ze (ondanks overproductie) toch zeldzaam beginnen te worden.

Ik zou niet twijfelen, prima prijs/kwaliteit voor het moment.

Davy

Kga er zeker ene aanschaffen alsk em vind. thx voor de raad. Davy @ Ervin, prachtige decors en loc's heb ik gezien op jou foto's. groeten Davy