Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

bollen neus

Het meedraaien dan toch?  Wist dit niet meende dat bij de meeste echte loco's deze steeds bleven staan en nooit meegingen met de draaistellen, zo worden er toch krachten verloren gedaan en mogelijkeid op breuken vergroot of ben ik hier ook verkeerd in, tis goe dat ik van andere modellen ook wat kan bijleren. Zo leren we weeral wat bij. Vraag me wel af als deze rijtuigen trok het nooit een nadeel heeft gegeven? [:)]

Peter

Hallo Eric,

Er waren vroeger veel loks met dat systeem oa. in Duitsland Nederland, Frankrijk enz.
Met vriendelijke groeten
Peter

Michiel

De oudere generaties eLocs waren allemaal zo. Het is pas met het Belgische type 121 eLoc, dat de buffers op de kast werden gemonteerd. Dat was vrij revolutionair. Ons type 121 was een afleiding en proefmodel van de Zwitsers Ae4/4 loc. Zij waren hierbij dus de tendsetters.

Als ik fout ben, hoor ik het wel. [:D]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

bollen neus

Hoi de Peter en Michiel, dank voor deze extra info.[:)]

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Michael

Dit keer geen lok maar een prachtig boek.

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

groebru

Roco 2018

De kap is gekocht bij EBAY, en het onderstel is van en gele Roco 2024

Ik werk aan mijn BENELUX HO layout! Roco Multimaus /Zentrale Pro DCC
IMGhttp://i545.photobucket.com/albums/hh382/groebru/SNCB21class.jpg/IMG

Michael

J?rgen een mooie 2018 die zoek ik ook nog, maar dit geweldig treinstel heb ik eindelijk gevonden en vandaag is die gearriveerd, om van te kwijlen, jammer dat ik nog even moet oefenen met foto's maken maar dat mag de pret niet drukken.

Lang gewacht maar eindelijk, mag ik u voorstellen de JOCADIS 641

Met nogmaals dank aan Jozef.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

ysbeer

De nederlandse 1100 is hier van afgeleid en heft ook mee draaiend buffers.
Erg rustig rijden die loks niet,als hij aan kwam rijden schrok je je rot  want het leek net of hij elk moment uit de rails kon wippen.
wim

Roy A1987

Omdat ik binnenkort een opleiding airbrush ga volgen heb ik wat
oefen materiaal gekocht, nee geen trein maar militaire bouwpakketten in schaal 1/35.

Nu ga je zeker zeggen: "h? hola gaan we nu hier allemaal naar
soldaatjes kijken dat past hier niet op het msm-forum."

Nee inderdaad niet,
Maar we blijven wel richting modelspoor gaan:

& ook nog:
Sd.Kfz.251/1 Hanomag
Panzer II

Deze twee tanks zijn van Tamiya, de goederenwagen is van Dragon.

(wel grappig dat in de bouwbeschrijving van Tamiya alle nazi
symbolen zijn doorstreept met een zwarte stift, & op de decals hangt
een zwart stickertje er over)

Michiel

Mijn nieuwste aanwinst: een Langley kit van de LNER Sentinel S.1. Was dit dan Belgisch? Wel, zeker weten! De NMBS had er een aantal (3?) in dienst genomen als stoomtreinstel "type 500". Voor 8 euro kon ik deze niet laten liggen!

De Sentinel rijdt op eigen kracht te Harwich de veerboot op, richting Zeebrugge.

De kit zoals ze er zou uit zien eenmaal klaar (maar dan in LNER kleuren)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Chrisrail

.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

dirkske

Mijn nieuwste aanwist is MSM vanaf het nummer 19 t/m 59.
Gewoon gekregen van een maat omdat ik zijn wagenpark indien nodig herstel.[^]
Dat is leesvoer voor enkele maanden.[:p]
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Frank_N

"Mijn nieuwste aanwinst: een Langley kit van de LNER Sentinel S.1. Was dit dan Belgisch? Wel, zeker weten! De NMBS had er een aantal (3?) in dienst genomen als stoomtreinstel "type 500"."

Ziet er goed uit Michiel[:)]
Vraagje: Ik dacht dat Engelse N-spoor schaal 1:148 was?
Niks mis mee[;)], maar ik denk dat je dat tussen 1:160 kan zien[?]
Groet van Frank