Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Uw nieuwste aanwinst (bis)

Gestart door Gerolf, 28 februari 2011, 12:45:45 PM

Dreha

@Binco:

Maar dan kan je behalve pakjes ook fietsen gaan plaatsen in het interieur.[:)]
Misschien nog eentje waar het achterlicht is van blijven branden.[:D]

Harald

vanmiegroet

Ik heb deze al sinds dinsdag maar ben er trots op:
Een roco reeks 63 DC.
Wel hooggeplaatste motor maar kracht heeft ie.

Gerolf

Geen rollend materieel, maar dit is zopas aangekomen:

Eigenlijk wou ik "gewoon" een flex-as aanschaffen, maar toen zag ik dit [:I]
Een mammoet van een motor [:0] Ik hoop dat hij niet teveel kabaal maakt.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Martin Welberg

Woho mooi speelgoed, en wel met kickstarter [:D]

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door milocomarty

Als je nu nog een goeie trektang aanschaft kun je je placeren als tandarts ![}:)]

Groeten Peter[;)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door milocomarty
Die voetpedaal heeft zeker een voordeel (weeral een hand uitgespaard)
Net even laten lopen - het lawaai valt best mee, en hij kan ook relatief traag draaien, dus boren in bvb styreen zou zonder smelten moeten kunnen.
Dit is zeker een aanwinst [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Gerolf hier ga je nog heel veel plezier aan beleven.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

swarol

een moest voor iedere modelbouwer naar mijn bescheiden mening...

is maar een min puntje er is weinig aanbod van vb slijpschijfjes vb in de gamma en de brico hier in kapellen...

maar ja hier in kapellen zijn ze bang dat de mensen naakt gaan lopen en de meeste winkels zijn dan ook kledingswinkels

brico schoten is het aanbod iets groter, maar toch niet alles wat ervan op de markt komt.

je kan ze aanschaffen natuurlijk via het net

maar als je dan bedenkt dat de slijpschijfjes rond de 9 euro kosten + 8 euro verzendingskosten is de rekening snel gemaakt.

zelf heb ik van een duitse vriend 10 jaar geleden een duits merk als geschenkt gekregen en werkt nog altijd zoals de eerste dag...en dat wil al wat zeggen in deze tijd

anderzijds als je de juiste winkel vind is dit apperaat ombouwbaar van draaibank tot staandeboor enkel koffie kan je er niet mee maken[;)]

veel plezier gerolf en in uw gouden handen zullen er zeker weer juweeltjes met gemaakt worden [;)]
Als de trein niet rijdt... kan hij ook niet te laat komen... Groetjes Swa

Gerolf

't Is mijn derde Dremel intussen: ??n "gewone", ??n op batterijen en nu deze precisie/krachtpatser [^]
Wat hulpstukken betreft: ik ga niet beweren dat ik ze allemaal heb, maar toch in elk geval diegene die ik nodig heb [:D]
Hij hangt intussen klaar voor gebruik, ik ga er wat mee doen [;)]

Paulogic

citaat:
Geplaatst door Gerolf
Hij hangt intussen klaar voor gebruik, ik ga er wat mee doen [;)]

In uwe koffie roeren ? [}:)][:D][:D][:D]
mvg,
Paul(ogic)

Michael

Hebben we hier op het forum nog ergens een draadje, de leukse van het forum.... want die titel is bij deze al vergeven, de winnaar is zonder twijfel Paulogic, geweldig.[:o)][:o)][:o)]
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Binco

Even een vraag over volgend model,

Was dit soms een speciale reeks?
Ik kan hem nergens terug vinden op internet.
Het artikelnummer van de doos is niet juist.

Het gaat hier vrij zeker een een origineel Roco model, de dubbele koplampen zijn mee gegoten in de kap, de bedrukking is vrij scherp, ook de kast voor dubbeltractie is mee gegoten in de kap.
Vandaar denk ik niet dat dit door iemand zelf gedaan is.
Iemand soms een idee van?

[:)][;)]

Metpetergaathetbeter

Ik heb ook zo'n verbouwde loc, werd o.a. verbouwd door verborgh(Gent), winkel bestaat nu nu niet  meer, heeft een tijdje in Lochristi gehuisvest geweest  (maar heeft de deuren moeten sluiten) Jouw loc is bijna zeker een verbouwd model die oorspronkelijk enkele lichten had (een bijzonder geslaagd verbouwd ex) !
Groeten Peter[;)]

bollen neus

Enkel spijtig dat ze er nooit gaatjes ingeboord hebben om er lichtbundels in te steken, oogt al veel beter.
Ook was het spijtig van ROCO zelf dat de buffers meedraaien met de draaistellen, dat was een "fout" van Fleischmann maar dan in de jaren '70. Voorts waren dit zeer goede loco's (in model dan h?) want de grote dat was een andere question van rijden.[:)]

Peter

citaat:
Ook was het spijtig van ROCO zelf dat de buffers meedraaien met de draaistellen

Heb je al eens naar de echte 29 (type 101) gekeken. Daar was dat ook zo.[:)]

Met vriendelijke groeten
Peter