zee en water op de modelbaan

Gestart door mustang, 15 december 2010, 17:42:38 PM

mustang

voor het maken van zeewater heb ik gebruik gemaakt van silicone . Dit lukt vrij aardig . Hiervoor gebruik ik fixall trans clear . Deze blijft helder . Mijn bodem kleur ik blauw groen , dan smeer ik mijn silicone met een zeepvinger heel dun uit . Dit laat ik eventjes drogen , dan met de droge vinger modelleren , ook boeggolven tegen het schip omhoogtrekken of ook tegen rotsen . Zelfs een waterval is zo al gelukt . Wanneer dit is gelukt ( niet teveel ineens )silicone moet nog de kans krijgen om bewerkt te worden , dan neem ik witte lak en tip de golven aan . Ook kan je planten , brugdelen enz in de silicone plaatsen , ineens ook gefixeerd enkel het geluid ontbreekt nog . succes ermee en denk eraan wat je zelf doet doe je meestal beter .

marc goovaerts

#1
Mooie entree op het forum, Danny ! Heb je ook wat foto's ?

mustang

#2
nee geen foto s op dit moment , wou eigenlijk iedereen laten weten dat dit een goedkope en een vrij realistische methode is om een zeehaven na te bouwen . Ikzelf ben namelijk bezig met een baan naar frans voorbeeld en had daar het idee om een middelands haventje na te bouwen a la st tropez

ToThePoint

#3
citaat:
Geplaatst door mustang
denk eraan wat je zelf doet doe je meestal beter .



Zei Roger op tv.
Ik zou toch ook eens wat meer uitleg willen en een fotoken (s) ?

Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

mustang

#4
Beste " to the point" Fotos kan op dit moment niet maar dit had ik al neergeschreven . Maar het is eigenlijk simpel . Men neme een plaat MDF . We verven dit in azuurblauw met aan de kanten wat meer naar het groene en met hier en daar een wolkje wit . Dan neem je de silicone , legt op een stuk van 10 op 10 cm een paar dotjes en smeer dit uit met een natte zeep vinger . Je zal zien dat je dan al een golvend "water" krijgt . Waar dan het water tegenop spat trek je voorzichtig met een droge vinger de silicone omhoog om zo een golfomslag na te bootsen . Je zal zien dit lukt vrij goed ,dan modelleer je de rest van het water ook weer met een droge vinger zo krijg je rimpels . alles hangt af van hoelang je het laat drogen . En dan witte schuimkoppen erop . Dit met witte lak zodat je achteraf alles kan afwassen als er stof opligt . Zo , ik hoop dat dit nu voldoende uitleg en ik zou zeggen oefening baart kunst .

ToThePoint

#5
Kga het zeker is toepassen.
We zullen zien.
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

marc goovaerts

#6
citaat:
Geplaatst door ToThePoint

Kga het zeker is toepassen.
We zullen zien.


Wij hopelijk ook ?