Wisselmotoren

Gestart door n/a, 03 augustus 2005, 21:59:38 PM

n/a

Hallo,

Weet er iemand of er soms alternatieven bestaan voor m?rklin wissselmotoren voor k-rails. Ik moet er namelijk nog enkele aankopenen ik merk dat ze niet altijd goed werken en dat ze soms overhitten waarna ze dus stuk zijn.
Ik zoek eigenlijk naar een bedrijfszekerder en/of goedkoper alternatief. Kan ook zelfbouw zijn op de een of andere manier.

Dank u allen,

Jos

dingske

Zeer goede vraag. Dit vraag ik mij ook al even af. Als er iemand een oplossing heeft kan dat dan misschien ook voor de marklin C-rail.

Groetjes Wouter
Ik wil groot zijn in iets kleins.

dikken

Ik weet niet of je al de nieuwe wisselmotoren van M* hebt? Deze zijn nu voorzien van een eindafschakeling. Als de wissel de gewenste positie bereikt heeft, wordt de stroom gestopt. Heb hier nog geen problemen mee gehad.

Alternatief: Het manuele hendeltje demonteren, of je kapotte wisselmotor en daar uit het verbindingsstuk recuperen. Deze kan je terug inbrengen in de wissel. Aan het andere uiteinde een gaatje boren en gelijk welk merk wisselmotor met onderbouw kan je gebruiken.

Ik dacht dat MSM al eens een artikel geschreven had ivm marktaanbod.
Bart Lambert
3-rail gebruiker
Ecos bediening
www.modelspoorhobby.be

JoVer

Jos,

er bestaan vele merken met motoren die een wissel kunnen omzetten. Sommigen doen dat mooi traag, net als in 't echt en dus iets mooier dan de M* wisselmotor. Kijk eens bij http://www.mbtronik.de/index.html of bij http://www.tastudios.com/torquemaster/torquemaster.htm. Dat zijn beslist niet de enige, er zijn nog andere fabrikanten met gelijkaardige mechanismes en je moet echt wel prijzen vergelijken.

Jo.

Johnnytrein

Ook bij conrad www.conrad.nl hebben ze wisselaandrijvingen en redelijk goedkoop. Johnny
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

n/a

Ja dit zijn al enkele goede tips. Ik bekijk het nog eens verder. Ik heb (om dikken te antwoorden) inderdaad al enkele nieuwe exemplaren van de m* motor en die doen het goed. Maar ja, een mens gaat altijd verder op zoek. Als ik nog een oplossing vind post ik die hier zeker en andere tips zijn natuurlijk nog altijd welkom.

Tot de volgende,

Jos

tonycabus

Nog wat: veel van die dingen werken zolang ze er zin in hebben. Herlees de oplossing van Kis (impulsgever voor wissels met dubbele spoel) nog eens: zelfs met een gewone schakelaar kan je ze dan bedienen zonder ze op te stoken! En terugmelding is een fluitje van een cent dan.
Tony, De Bompa van 't forum, A.E.L.M.E. (Arm en lelijk maar eerlijk)
...Model Railroading is MAGIC ;-)