NMBS en co.

Gestart door vanmiegroet, 06 november 2010, 11:15:39 AM

vanmiegroet

Dit onderwerp dient om allerlei bloopers en fouten (niet sadistisch worden AUB? van de NMBS die in de krant of andere media, zelf gefilmt,gezien of gehoort  hier neer te zetten.

Ik geef hier maar de aftrap
Letterlijk overgetypt van de krant:

MACHINIST OP HET VERKEERDE SPOOR

KALLO. In Kallo belandde een machinist vrijdagochtend met zijn locomotief in de berm. De man had per ongeluk het verkeerde spoor genomen( waarschijnlijk het seinhuis dat niet oplette) en kon het vaartuig niet meer op tijd afremmen. De zeventig ton zware loc ( de 7755 om exact te zijn) boorde zich door de eindafsluiting en kwam met een enorme klap een meter lager in het zand terecht. Bij het ongeval vielen gelukkig geen gewonden, maar de hulpdiensten waren uren in de weer om de locomotief met een reusachtige kraan weer op de rail te krijgen.
Naar Gazet van Antwerpen.

chef garde

Onnodig rubriekje.  Ik vind het niet nodig om fouten van collega's hier aan de buitenwereld te vertellen.  

En, locomotief, vaartuig, in de berm, verkeerd spoor nemen, in het zand ...  K geloof er de ballen van!

trainfreak

citaat:
Geplaatst door chef garde

Onnodig rubriekje.  Ik vind het niet nodig om fouten van collega's hier aan de buitenwereld te vertellen.  

En, locomotief, vaartuig, in de berm, verkeerd spoor nemen, in het zand ...  K geloof er de ballen van!

Het is nogal gebeurd in Oostende.
Daar lag een 77 ook in de berm, daar zijn toen zelfs foto's van verschenen op het internet.
Spoorse groeten
Dimitri

factageklerk

citaat:
Geplaatst door vanmiegroet

Dit onderwerp dient om allerlei bloopers en fouten (niet sadistisch worden AUB? van de NMBS die in de krant of andere media, zelf gefilmt,gezien of gehoort  hier neer te zetten.

Ik geef hier maar de aftrap
Letterlijk overgetypt van de krant:

KALLO. In Kallo belandde een machinist vrijdagochtend met zijn locomotief in de berm. De man had per ongeluk het verkeerde spoor genomen( waarschijnlijk het seinhuis dat niet oplette) en kon het vaartuig niet meer op tijd afremmen. De zeventig ton zware loc ( de 7755 om exact te zijn) boorde zich door de eindafsluiting en kwam met een enorme klap een meter lager in het zand terecht. Bij het ongeval vielen gelukkig geen gewonden, maar de hulpdiensten waren uren in de weer om de locomotief met een reusachtige kraan weer op de rail te krijgen.

Ruben , ik heb 2 goede tips voor je ; 1 je moet toch wat oppassen met hetgene dat je daar tussen haakjes schrijft 2 Van de krant mag je alleen de datum en prijs voor waarheid nemen en voor de rest kan ik me wel een beetje aansluiten met wat Chef Garde & Treinfreak hier zeggen

vanmiegroet

Dit stond ,in de krant.

factageklerk

citaat:

Dit stond ,in de krant.

Ik vind er nochtans niet onmiddelijk iets van terug. Je had beter een link kunnen plaatsen,
maar ik geloof nooit dat men deze woorden "waarschijnlijk het seinhuis dat niet op lette" in het artikel zou plaatsen...........

Johnnytrein

En sedert wanneer noemen ze een loc plots een vaartuig. Ik dacht dat boten vaartuigen zijn. [:o)]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

vanmiegroet

Het is zo dat dat in het artikel stond.
En daar mee basta!

Sicco

ook dat van de 7755?

factageklerk

citaat:

Het is zo dat dat in het artikel stond.
En daar mee basta!

Je moet je niet zo opwinden het is toch normaal dat we willen weten of dit waar is of niet een link naar het desbetreffende artikel kan al voor meer duidelijkheid zorgen

Sicco

De opmerking 'waarschijnlijk het seinhuis dat niet oplette' is zo verschrikkelijk krom Nederlands en de opmerking over de 7755 is zo onnoodig gedetailleerd voor de leek dat ik vooral daarover twijfel, zeker als je blijft beweren dat ook dat letterlijk is overgenomen.

Dat het incident an sich verder in de krant gestaan heeft, daar twijfel ik niet aan, ik zou niet weten waarom daaraan getwijfeld zou moeten worden. Zulke incidenten gebeuren bijna wekelijks in een spoorbedrijf.

mark7758

En wie zegt dat de machinist niet fout was.?
Helaas overal waar gewerkt wordt worden ook fouten gemaakt.
Bij het spoor zijn de fouten meestal ook erg direct zichtbaar. (Een loc zie je niet over het hoofd.)

En van mij (Persoonlijk) mag dit onderwerp in de prullenbak.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

Doornroosje

citaat:

Even de correcte versie meegeven.

Omdat de vertakking Steenland sinds vorig jaar er nog steeds uit ligt (na dat zware ongeval), kunnen treinen die uit bundel Krommenhoek vertrekken, om terug naar de mainhub te geraken, over de lijn 211 vertrekken. Dit vertrekken kan in beide richtingen. Na het afzetten van enkele wagens in bundel Krommenhoek, werd de machinist met zijn 2 type 77 locomotieven even in het doodspoor getrokken om dan in de andere richting terug naar bundel Zuid te vertrekken. Het was namelijk zo dat de brug in de andere richting open stond.

De machinist was in veronderstelling dat hij toch wel degelijk richting de brug werd gestuurd. Op dat ogenblik is het half 5 's ochtends met minimale verlichting. Hij merkt te laat op dat hij richting doodspoor werd gestuurd (bocht, boom belemmerd uitzicht), rijdt het stootbok aan en komt erachter in het zand terecht. Bestuurder is licht gekwetst en komt er met de schrik vanaf.

De man van GVA heb ik daar inderdaad even gezien, het kan niet anders dan dat ik op zijn foto's te zien ben.

chef garde

Was jij de bestuurder Doornroosje??

chef garde

Om nog even terug te komen op journalisten, die zie je op onze treinen met een kaart Code 043 Journalist.  Das een soort abonnement waarmee ze gratis het ganse land mogen doorkruisen.

Ik weet best dat je niet iedereen over dezelfde kam mag scheren, maar was ik grote baas van NMBS, dan konden die gasten betalen gelijk iedereen.  Als je het lef hebt om verkeerde, uit de context getrokken info te verspreiden, heb je niet het recht om dan nog gratis op een trein te zitten.  

Een gekregen paard kijkt men niet in de muil ...