Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

Alex

Dat ben ik idd met je eens. Het product moet eigenlijk gewoon foutloos worden uitgeleverd.
Ik denk ook dat dat te maken heeft met het extern laten vervaardigen van je product. En dan kan het feit dat de locs in China worden geproduceerd ook wel invloed hebben lijkt mij.

Kwaliteitscontrole is en blijft heel belangrijk en noodzakelijk.

Alex

boke

Ook hier is de 5502 in dienst genomen. Wat mij betreft ben ik er tevreden van. De kleurovergangen konden inderdaad iets scherper, maar het is bij mijn loc zeker doenbaar. [^]
Wat ik me wel afvraag is het nut van de stationsaankondigingen? Mijn inziens lijkt het veel interessanter om daar een apart toestelletje voor te ontwikkelen dat je kan inbouwen in je stationsomgeving. Trouwens, normaal gezien hoor ik deze aankondigingen in werkelijkheid steeds enige tijd vooraleer de trein het station binnen rijdt. [;)]
Door deze stationsaankondigingen niet in de loc zelf te voorzien blijven er (in het geval van deze loc) 2 functietoetsen vrij om locgerelateerde functies op te roepen. [;)] Mij lijkt dat in ieder geval veel logischer! [:I] En zeker in een loc die normaal dienst doet als goederenloc, horen stationsaankondigingen niet thuis!

Groeten,

Boke

Jurgen

De reeks 55 heeft vroeger ook vele reizigerstreinen getrokken, dus het is eigenlijk niet specifiek een goederenloc. De stationsaankondigingen zijn dus wel gerechtvaardigd.

Natuurlijk ben je er niets mee als je je modelloc alleen voor goederentreinen wil gebruiken.

Nadeel van de omroepen in een loc, je moet altijd naar dezelfde locatie toerijden. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

dgrr57

citaat:
Geplaatst door Jurgen

De reeks 55 heeft vroeger ook vele reizigerstreinen getrokken, dus het is eigenlijk niet specifiek een goederenloc. De stationsaankondigingen zijn dus wel gerechtvaardigd.

Natuurlijk ben je er niets mee als je je modelloc alleen voor goederentreinen wil gebruiken.

Nadeel van de omroepen in een loc, je moet altijd naar dezelfde locatie toerijden. [:D]

Normaal gezien wordt er afgeroepen VOOR dat de trein in station aankomt [;)]
Enfin, met al die onbemande stations heb ik het ook al omgekeerd gehoord [:(]

Jurgen

Tja, in mijn fantasie wordt er al vanalles omgeroepen in mijn station.

"Dames en heren, de trein van x uur met bestemming blablabla komt over enkele ogenblikken aan op spoor bla. Deze trein stopt in mompelmompelmompel."
Et voila, daar hebt ge uw stationsomroeping. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Johnnytrein

En roepen ze ook af hoeveel vertraging je trein heeft?[:I]
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

ERVIN

We zijn een beetje aan het afwijken h? mannen.[|)]

Gerolf

citaat:
Geplaatst door ERVIN
We zijn een beetje aan het afwijken h? mannen.[|)]
Nogal, ja [;)]
Boke heeft wel een punt. Stationsgeluiden moeten vanuit een station komen, niet vanuit de loc die er (naar onderweg) is.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ems

Groet, Edwin

ERVIN

Even dit draadje terug opgehaalt , ik beschik over twee locs van deze reeks , deze zijn zonder sound, dus ik heb er zelf een decoder moeten insteken , maar weet er iemand hoe ik deze locs " beter " kan laten rijden , in vergelijking met sommige andere locs , van andere merken , doen zij het niet zo goed.
Volgens B-Models " moet" je een decoder , speciaal ontworpen voor de Reeks 55 ,  bij hen kopen , die zouden fijner getuned zijn , maar dat lijkt mij flauwekul , alhoewel , ze rijden momenteel niet echt naar mijn zin.
Iemand een idee over de CV's??

Paulogic

Eentje met decoder uitlezen met een lokprogrammer en dan
schrijven naar een nieuwe ??? copy paste .
mvg,
Paul(ogic)

Jozef

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Even dit draadje terug opgehaalt , ik beschik over twee locs van deze reeks , deze zijn zonder sound, dus ik heb er zelf een decoder moeten insteken , maar weet er iemand hoe ik deze locs " beter " kan laten rijden , in vergelijking met sommige andere locs , van andere merken , doen zij het niet zo goed.
Volgens B-Models " moet" je een decoder , speciaal ontworpen voor de Reeks 55 ,  bij hen kopen , die zouden fijner getuned zijn , maar dat lijkt mij flauwekul , alhoewel , ze rijden momenteel niet echt naar mijn zin.
Iemand een idee over de CV's??

Mijn Blauwe 5515 rijdt (met decoder van B-Models)ook niet al te best [V], heeft last van contact problemen , en het de oorzaak zijn zeker niet mijn rails andere loks rijden probleemloos !!! heeft hier nog iemand problemen mee ?

greetz , Jozef
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

doomslu

Wat moet ik begrijpen met "rijdt niet al te best"?

Hebben jullie de fabrikant al gecontacteerd? Men helpt iedereen die een probleem heeft, is mijn ervaring.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jozef

citaat:
Geplaatst door doomslu

Wat moet ik begrijpen met "rijdt niet al te best"?

Hebben jullie de fabrikant al gecontacteerd? Men helpt iedereen die een probleem heeft, is mijn ervaring.

haperend rijgedrag ... lijkt mij een contact probleem, De fabrikant weet het , heeft me zelf gezegd dat er bij de volgende reeksen hier zou aan gewerkt worden, door betere contacten.
Maar mijn loks moeten rijden, koop ze niet om in de doos te laten !
Oplossing zou kunnen zijn een ESU powerpack inbouwen, is bijna verkrijgbaar ! Maar werkt enkel met lokpilot Versie 4 en die kun je dan weer niet inbouwen in een 55 ...... ik vind dat een lok in deze prijsklasse moet rijden bij verkoop en NIET nadien gaan oplossingen zoeken ![V]
LocoNet DCC, Twin-Center, PC met Koploper LocoNet-interface,
BMD16N-SD bezetmelders met S88LN en LDT wissel & schakeldecoders

eric

Waarom kan daar geen lopi 4 in?