Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

B-models.be

waarom het allemaal moeilijk maken ..als het makkelijk ook kan

B-models levert de loks uit in analoge, digitale, digitaal sound en digitaal sound Mfx/m4 alles vooraf geprogrammeerd

Ook de decoders kan u los bij uw winkelier bestellen en zijn dus geprogrammeerd voor onze 55'ers.

de lokpilot decoder heeft volgende functies :
F0: verlichting, witte lichten vooraan
F1: rode sluitlichten
F2: Kabineverlichting
F3: schakelen van 3? koplamp
F4: op en afremsysteem uitschakelen

niet mis voor een lokpilot, men kan natuurlijk geen 10 functies eruit halen als er maar 5 zijn..er moet een keuze gemaakt worden

en mensen .. contacteer ons via mail , wij helpen u graag verder waar mogelijk

ratje

Heb mij zelf er nog geen aangeschaft, maar ook voor dit model hoorde ik dat B-models een zeer goede klanten service heeft. Met dit draadje te volgen is dit alleen maar bevestigd. Mijn volgende loc gaat er zeker eentje zijn van B [:D]

Verder is het zeker geen slechte reclame voor B models dat er op dit forum over gepraat wordt. Alles wat nieuw is heeft kinderkwalen, en de manier waarop ermee wordt omgegaan door het bedrijf bepaalt het Imago.
Dus zou zeggen goede reclame momenteel [:p]
trial and error, learning and fun
http://users.skynet.be/mijnmodelspoor

Alex

Dus gewoon een digitale versie of een losse decoder kopen via B-models!

Olivier77

Graag een reactie van B-models voor de te kleine wielflenzen voor
de 3 rail versies.
ik ben nog altijd wachtende (5 weken)

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

D_Loc

Is het misschien al bekend wanneer de Luxemburgse 1818 uitkomt?
De link op de site doet het namelijk (nog) niet.
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

doomslu

citaat:
Geplaatst door Olivier77

Graag een reactie van B-models voor de te kleine wielflenzen voor
de 3 rail versies.
ik ben nog altijd wachtende (5 weken)

Mvg

Olivier

Heb je hen een mailtje gestuurd? Je krijgt altijd antwoord.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

mark7758

citaat:
Geplaatst door D_Loc

Is het misschien al bekend wanneer de Luxemburgse 1818 uitkomt?
De link op de site doet het namelijk (nog) niet.

CFL 1800 in het najaar. (Meer eind van het jaar)
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

i11

citaat:
Geplaatst door ratje

Heb mij zelf er nog geen aangeschaft, maar ook voor dit model hoorde ik dat B-models een zeer goede klanten service heeft. Met dit draadje te volgen is dit alleen maar bevestigd. Mijn volgende loc gaat er zeker eentje zijn van B [:D]

Verder is het zeker geen slechte reclame voor B models dat er op dit forum over gepraat wordt. Alles wat nieuw is heeft kinderkwalen, en de manier waarop ermee wordt omgegaan door het bedrijf bepaalt het Imago.
Dus zou zeggen goede reclame momenteel [:p]

Ik zou zelf ook een B-Models 55 willen kopen, maar ik vind wel dat er tot nu toe wat erg veel kinderkwalen zijn. Dan ontbreekt een nummer, dan staat de lok scheef, dan probleem met de decoder. Het wordt gelukkig allemaal opgelost maar zoveel kwalen vind ik wat veel van het goede.

Ik wacht wel tot er een 2e serie komt en zo niet dan maar gene. Indien een 2e productie komt hoop ik dat de blauwe kleur van een  blauwe reeks 55 donkerder is. Ik heb het blauw van het model vergeleken met de foto's van het origineel en dat is toch echt donkerder.

Alex

Tja, gaan we weer met de kleur [:D]

B-models meet voor waar mogelijk de kleur van de echte loc op en produceert deze na.
De blauwe 5515 kan zo dus een andere kleur hebben dan de toekomstige blauwe modellen, want in het echt zijn de kleuren onderling ook verschillend.
dan nog een feit over de kleur op een foto. Het is maar net hoe de instellingen van de camera zijn, wat voor licht er op valt, hoe smerig de loc op de foto is, is het mooi weer, of triest, regenachtig, of sneeuw, of mistig....
zo kunnen we wel even doorgaan met invloeden die een kleurwaarneming van een camera be?nvloeden.

De kleur van het model vergelijken met een foto is dus geen middel om te bepalen of de kleur van het model juist is of niet.

Persoonlijk vind ik de kleur prima. Er is goed onderzoek naar gedaan heb ik zelf bij VBV kunnen zien. Ze hebben daar heel wat verschillende kleurtinten kappen van de 5515 liggen. De originele loc als ijkmiddel gebruikend.

Alex

Koen

Ondanks de vele opgenoemde kinderziekten ben ik echt wel tevreden van deze loc. Ook de rij-eigenschappen vind ik om U tegen te zeggen.
Voor mij mogen ze deze weg wel verder bewandelen. En ja, misschien ben ik sneller tevreden en relativeer ik meer dan de meesten onder jullie maar ik maak regelmatig de vergelijking van de huidige locs en de locs die ik vroeger kocht. Ik denk dat we te veel verwend en gewoon zijn. Tot slot, perfectie is relatief. Wanneer is iets perfect? Wanneer hebben we de juiste kleur,...?
Ik ben er van overtuigd dat de huidige locs wel meer dan de moeite waard zijn. Ten slotte kan je misschien een perfecte loc aankopen maar wat doe je dan met de baan waarop deze moet rijden? Hier moeten toch ook toegevingen gedaan worden, niet?

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Metpetergaathetbeter

toch vind ik voor dit geld dat een loc hoort in orde te zijn !

Groeten Peter[;)]

Alex

en dan zijn ze dan ook, B-models heeft de bekende kinderziekten inmiddels wel verholpen.

Alex

Koen

citaat:
toch vind ik voor dit geld dat een loc hoort in orde te zijn !

Ik ben het met je eens, Peter.
Als je heel wat neer telt voor een loc, moet deze in orde zijn. Maar om het in onderwijstermen uit te drukken, denk ik dat onze eindtermen verschillen [;)] [:o)].

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

Olivier77

Beste Luc,

Natuurlijk heb ik een mail gestuurd.
Als antwoord gekregen dat ze het gingen onderzoeken.
Nog altijd geen reactie na 5 weken.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

i11

citaat:
Geplaatst door Alex

en dan zijn ze dan ook, B-models heeft de bekende kinderziekten inmiddels wel verholpen.

Alex

Kijk en daarom koop ik juist een loc van de 2e reeks. Dan weet ik dus dat de kinderziektes eruit zijn. Wat natuurlijk niet zo netjes is van de fabrikanten (en daar viseer ik niet speciaal B-Models mee, ook andere doen dat) is om niet zelf eerst de boel heel goed te controleren en herstellingen uit te voeren.