Nieuws:

Nu in MSM 272 PRAKTIJK: Een Franse tuin voor kasteel Linderhof (2) | Rascal Miniatures 3D-print gevels | Weatheren van Spaanse graanwagens | Schuim en baksteen

Hoofdmenu

Reeks 55 B-Models

Gestart door ERVIN, 01 oktober 2010, 13:03:10 PM

B-Cargo

De 5502 is leverbaar, tenminste in Haasrode waar ik hem vannamiddag heb opgehaald! [;)][:p] (in uitvoering DCC-digitaal-sound, weet niet of alle andere versies ook geleverd werden)

ERVIN

Er zijn precies nog maar weinig collega's die de gele 5502 in hun bezit hebben , ik zie hier geen foto's van verschijnen [:(] , en zij die hem al wel moesten hebben , hoe zijn de rij-eigenschappen en is dat overhellen naar ??n bepaalde kant ondertussen ook opgelost??

Koen

Hoi Erwin,

Wat denk je hier van? Zeer mooie loc, prachtig afgewerkt en zeer goede rij-eigenschappen!
De geluidsterkte moet wel aangepast worden in de programmatie (staat standaard op het maximum).

Mvg
Koen

Nooit te oud om te leren

Jurgen

Is het maar een gedacht of is de overgang van groen naar geel maar zwakjes?

Het blauwe model had hier ook wel last van. In deze tijden zou dat toch beter moeten kunnen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

wisselstromer

nu ge het zegt
boven en onder de koplampen is precies een groene schijn in het geel
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

B-Cargo

Koen, grote baan in opbouw precies! [;)]
wat de geluidsterkte betreft, mijn 5502 klinkt ten opzichte van de 5515 dan weer heel stil. Om qua sound een mooie treinschakeling symphonie te horen zal ik dus ook de geluidsterkte moeten aanpassen.
De loc helt in ieder geval niet over en idd, de overgang groen/geel kan wel scherper maar vind het een mooie loc! dat zeker! [:)]

ERVIN

Heeft er trouwens al iemand de " gewone" versie gekocht van deze locs , en heeft er al iemand een ESU V4.0 decoder ingestoken , je zal van een kale reis terug komen , volgens mijn huisleverancier gaat momenteel alleen nog maar een V3.5 , er moet nog een speciaal programma geschreven worden om ook de V4.0 te kunnen gebruiken.[:(]

Ik heb vandaag de blauwe en de gele Reeks 55 gekocht + twee V4.0 decoders.

En hier zit ik dan met twee locs en twee decoders ( V4.0) waar ik "nog" niets mee kan doen , goe bezig mannen , goe bezig...[:(!]

Paulogic

Ervin wat bedoel je met software die moet aangepast worden.
Van de LocSound 4 bedoel je dan of zo ?
Goed dat je het zegt,... ging net mij zo'n groen gele aanschaffen
met een zo'n 4.

mvg,
Paul(ogic)

ERVIN

Nee de locs die ik vandaag kocht zijn er zonder sound, de " gewone" versie zeg maar , momenteel heb ik uit twee andere locs de V3.5 gehaalt en nu doen ze het wel prima , voor wat die V4.0 dan moet dienen weet ik nog niet , maar ik hou jullie hiervan op de hoogte, dus als je van plan bent om een gewone versie te kopen , dus zonder loc-sound, steek er dan zeker geen V4.0 in maar een V3.5!!!

LockyLuke

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Nee de locs die ik vandaag kocht zijn er zonder sound, de " gewone" versie zeg maar , momenteel heb ik uit twee andere locs de V3.5 gehaalt en nu doen ze het wel prima , voor wat die V4.0 dan moet dienen weet ik nog niet , maar ik hou jullie hiervan op de hoogte, dus als je van plan bent om een gewone versie te kopen , dus zonder loc-sound, steek er dan zeker geen V4.0 in maar een V3.5!!!

opletten mannen dit is voor alle locs zo, niets te maken met de 5502 van Bmodels
de V4.0 esuloksound heeft een andere luidspreker waarde!!! wordt ook anders geprogrammeerd - met de lokprogrammer 4
bestaande files moeten omgezet worden (website esu.eu)

eric

Erwin heeft het over de lopi 4 ZONDER sound hoor.

D_Loc

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Op de website van ESU lees ik dat de Lokprogrammer 4.0 software een mogelijkheid heeft om V3.x versies om te zetten, dus misschien loont het om een mail naar B-models te sturen en te vragen of zij de V3.5 Loksound kunnen converteren naar V4.0 en of ze deze in je V4.0 decoders willen programmeren. Ze zullen het geluid wel niet vrijgegeven zodat we het zelf kunnen doen...

Ik wil in de toekomst nog een 'ultieme' 55/1800 Loksound maken waarbij ik de aandacht ga vestigen op het typische ventilator geluid van deze loks. Ik ben namelijk nog niet overtuigd van de B-models 55 Loksound. Ik mis namelijk het typische janken van de lok (kijk/luister eens naar dit filmpje (niet van mij) http://www.youtube.com/watch?v=OL63i3ekOcI als de loks voorbij rijden, dat is voor mij het ultieme 55 geluid).
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

Olivier77

Hallo,

Heeft er iemand een 3 rail versie gekocht ?
Hebben ze nu wel wielen onder gezet met grotere flenzen voor
3 rail ?
Bij mijn blauwe 5515 zijn de wielflenzen te klein en hobbelt de lok
over engelse wissels.

Mvg

Olivier
3rail, Krails, Ecos2, Koploper

SuSke

Ik heb de analoge 5515 en 5502 bij mijn "hofleverancier" gekocht.
Ik heb er een 21pin ESU LokPilot V3.0 ingeplugd omdat ik niet direct sound nodig heb en de loc's doen NIETS.
Blijkbaar is de decoder in de reeks 55 door B-models speciaal geprogrameerd.
Informatie opgevraagd bij de "hofleverancier" leerde me dat voor de V3.0 LokPilot reeks de settings van de reeks 11 ook zouden werken.
Heeft iemand hier al ervaring mee.
Lukt dit niet, dan vrees ik dat er geen verdere loks van B-models aan mijnverzameling worden toegevoegd, hoe graag ik ze ook zou hebben.

Verder even aangeven dat de aflijning tussen het geel en groen over de volledige daklijn niet scherp is. Voor mij iets dat niet meer kan voor een loc van 200 EUR. Zeker niet wanneer ik naar de bereikte afwerking kijk van "goedkopere" modellen.

Aan de mensen van B-models: Proficiat, waarom zijn erin hemelsnaam standaards uitgevonden, als iedereen zijn eigen ding gaat doen.
Maak de settings beschikbaar via download op jullie web-site in plaats van een domme verwijzing naar de ESU handleiding, zo hou je vrienden (en klanten).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Jurgen

Eindelijk iemand die over de aflijningen tussen de kleuren begint. Ik vroeg me al af wanneer iemand zijn mond ging open doen.

Andere merken hadden al lang de volle laag gekregen.

Bij de blauwe versie was dit dus ook al het geval. Het is een flauwe overgang van geel naar blauw/groen. Een beetje schemerend zeg maar.

Een pracht van een loc, met toeters en bellen, maar de kleuren kunnen veel strakker!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.