Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Het uit de hand gelopen diorama"

Gestart door Binco, 23 augustus 2010, 16:36:27 PM

Binco

Hallo,

Ik moest mij toch met iets bezig houden in de vakantie dus ...:I
de foto's spreken voorzig:

imghttp://lh5.ggpht.com/_Pk-btciD9uU/THKFpHpqskI/AAAAAAAAAPk/SErj1_eis8Q/s800/DSC00371.JPG/img

imghttp://lh4.ggpht.com/_Pk-btciD9uU/THKFpRTMoAI/AAAAAAAAAPo/tQoNqM62duY/s640/DSC00373.JPG/img
Detailfoto van de overweg, de straat moet nog gelegd worden.
De overweg is gemaakt met dwarsliggers!

imghttp://lh5.ggpht.com/_Pk-btciD9uU/THKFpWXBUKI/AAAAAAAAAPs/60xwbzdjNSQ/s800/DSC00377.JPG/img
Een overzicht.

Er moet nog draad tussen de palen komen en eventueel een koe of een paard in de wei.
- bovenleiding
- slagbomen en de lichten en de palen ...
- aan de overkant 1 of ander (stukje) loods, fabriek, ...

Maar het voornaamste...
We hebben ons geamusseerd:D;)

dedrummendemodelbouwer

#1
niet mis[8D], alleen zou je je weg nog eens een iets realistischer kleurtje mogen geven (maar dat zal zeker bij de afwerking horen[;)])
doe zo verder[:)]

Binco

#2
citaat:
Geplaatst door dedrummendemodelbouwer

niet mis[8D], alleen zou je je weg nog eens een iets realistischer kleurtje mogen geven (maar dat zal zeker bij de afwerking horen[;)])
doe zo verder[:)]



Jaja turlek.
De straat moet zelfs nog gelegd worden[:I]
Wat je daar ziet(voor de weg) is gewone schilderstape[:D]

Binco

#3
Weer wat verder gewerkt,
wat oorspronkelijk een simpel diorama moest worden is een beetje uit de hand aan het lopen[:I]
het eerste deel is een bak onder gemaakt, er zijn lichten van Bush opgezet maar de straat en het gras moet nog gelegd worden.
Toch ben ik al begonnen aan een tweede stuk.
Voor het tweede deel ga ik de bocht in verkanting leggen en dacht ik eraan om er misschien een seinhuis of dergelijke te zetten ... (in gebruik of vervallen ...)




[;)]

gjvdz

#4
Dit wordt vast heel mooi [8D]
Mvg Giel-Jan

treintj

#5
vraagje:
met welk draad heb je die afsluiting gemaakt?

vanmiegroet

#6
Het begint zo en eindigt in een modulaire baan.
Het is tegenwoordig vele erger met het modelbouwvirus dan vroeger.
Ik ben terug, maar ik meen het deze keer

Binco

#7
citaat:
Geplaatst door treintj

vraagje:
met welk draad heb je die afsluiting gemaakt?



Dat is met koperdraad gedaan.
Rond het paaltje draaien en oftewel heel stevig aantrekken of vastzetten met lijm.
Het leuke eraan is dat je er wat mee kunt draaien en dus ook een verwrongen hek kunt maken.

treintj

#8
oke bedankt zal dit nog eens beter moeten proberen want bij mij gaat het niet naar wens.

Gerolf

#9
Elastisch naaigaren is een goed alternatief [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

treintj

#10
ja maar je moet dit ook vast lijmen zeker en ik en lijm dat is geen goede combinatie

Gerolf

#11
Zuinig lijmen: een druppel lijm op een stukje afvalkunststof, en met een tandenstokertje ter plaatse brengen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

treintj

#12
kan ik doen , ik had wel al overwogen om seconde lijm te gebruiken

just4fun

#13
citaat:
Geplaatst door Gerolf

Zuinig lijmen: een druppel lijm op een stukje afvalkunststof, en met een tandenstokertje ter plaatse brengen.


... en nooit blijven plakken [;)]
Paul

BigCedric

#14
Probeer eens de paaltjes te verven, dan zal het er veel beter uit zien. Gewone verf sterk verdunnen zodat je je houtstructuur blijft behouden. Het is wel handiger te doen voordat de draad er hangt en het gras 'gezaaid' is, dan hoef je minder precies te werken.