Naald lijmpotje

Gestart door adrievans, 23 juli 2010, 14:45:53 PM

adrievans

Ik heb altijd ruzie met mijn lijmpotje waar de naald van verstopt zit.
Als oplossing heb ik van de sluit stripjes voor broodzakjes  een deel van het plastic weggehaald.
Wat overblijft is een metalen draadje wat precies in het naaldje past,een deel van het plastic laat ik zitten zodat het stripje op de werktafel nog terug te vinden is.
(heel verhaal voor iets simpels ^)
URL=http://www.fotopocket.nlIMGhttp://www.fotopocket.nl/fpimages/2010/07/23/8de7d54bef3345a731b1ac7f9f246afc/100_0714.jpg/IMG/URL
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

Gerolf

Staaldraad (veerdraad) van 0.5mm heb ik in voorraad - 1 meter lang - steeds terug te vinden [;)]
Een ander alternatief om die naald te ontstoppen: even verhitten met een aansteker of zo.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

adrievans

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Staaldraad (veerdraad) van 0.5mm heb ik in voorraad - 1 meter lang - steeds terug te vinden [;)]
Een ander alternatief om die naald te ontstoppen: even verhitten met een aansteker of zo.


Hierbij heb je wel kans op dampen (al dan niet giftig) en een steekvlammetje van brandende lijmdampen.
Als je voeten ruiken en je neus loopt ben je ondersteboven gebouwd.

hobbyist

elektronica gaat ook

Peter

Verhitten met aansteker werkt inderdaad heel goed. Je hoeft dat buisje echt niet gloeiend te maken. Even de vlam eronder en de lijm kan weer vloeien.
Met het draadje heb je (alhoewel het idee op zich goed is) wel kans dat die vast komt te zitten in het buisje, en dan helpt ook de aansteker niet meer.
Met vriendelijke groeten
Peter

Gerolf

Mijne staaldraad heeft nog nooit vastgezeten - maar is ook glad en sterk genoeg, h? [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

BigCedric

Die staaldraad zit niet zo rap vast, ik doe het altijd zo en heb er nooit problemen mee.
 

marimon

Ik zal het zeggen Adrie: "Goed gezien, simpel en nog gratis ook".
Mvg, Marc
Lokmaus II - belgisch Tp III/IV - Piko A - analoog schakelen - nog steeds een beginner

vandomm

wat te denken van een gewone naald waar zo,n dopje
op zit ?
Cees .