Heris

Gestart door doomslu, 22 juli 2010, 09:49:55 AM

TreinTeLaat

Ze stonden op de beurs uitgestald...

En de reden dat ze goedkoop zijn, was ook direct te merken...:
* De sluitseinen zijn gewoon erop getekend zonder enig reliëfverschil...
* het interieur is ook niet helemaal je dat...
* en verder stel ik me vragen bij de levensduur (in vergelijking met andere producenten...)

maar: van op een afstand vond ik ze best wel mooi...

maar wie brengt er nu I11'en uit terwijl die er al overvloedig zijn?
De andere rijtuigen zijn misschien wel de moeite waard...

Ik heb de folder in ieder geval meegenomen, je weet nooit :)

itchy

citaat:
Geplaatst door TreinTeLaat

Ze stonden op de beurs uitgestald...
En de reden dat ze goedkoop zijn, was ook direct te merken...
Treintelaat, dat waren exact dezelfde modellen als de eerste reeks I11'en door LS uitgebracht hoor.  Heris produceerde een tijdje voor LS.  Maar da's allang verleden tijd. Als je zoekt kan je op de site van LS Models hier nog wat interessante lectuur over terugvinden. [;)]
Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

Jurgen

Ik hou ze in ieder geval in de gaten. De modellen die er stonden moeten ze mij niet meer aansmeren want dan laat ik ze staan.

Ik hoop dus dat ze er enkel als voorbeeld voor de nieuwe modellen stonden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

B loc

citaat:

LSM brengt volgend jaar (of over een paar jaar LS kennende...) ook al de I10-rijtuigen uit, dan wel 8 verschillende in NewLook-versie en nog een hoop in Memling !!!

Ik dacht dat er maar 3 stuks I6 1e klas, 3 stuks I6 2e klas en 3 stuks I10 2e klas in memlingkleur waren alsook en bistro en een I4 rijtuig met snackafdeling als reserve voor de bistro.
De nummers waren:
I6 A: 11602, 11604 en 11619
I6 B: 12604, 12608 en 12611
I10B: 12747, 12777 en de andere weet ik niet.
Mathias

TreinTeLaat

citaat:
Geplaatst door B loc

citaat:

LSM brengt volgend jaar (of over een paar jaar LS kennende...) ook al de I10-rijtuigen uit, dan wel 8 verschillende in NewLook-versie en nog een hoop in Memling !!!

Ik dacht dat er maar 3 stuks I6 1e klas, 3 stuks I6 2e klas en 3 stuks I10 2e klas in memlingkleur waren alsook en bistro en een I4 rijtuig met snackafdeling als reserve voor de bistro.
De nummers waren:
Mathias

Echt? Zijn er nu in het echt nog maar zo weinig in Memlingkleur..?

Ik weet van op de beneluxdienst dat ze er soms een I6 Memling tussenzetten. Vroeger eens 2 I6b's in een stam gezien, nu op de moment een I6A in memling op de Beneluxdienst te zien...
maar veel zie je ze niet meer,
ik vraag me af waar ze eigenlijk nog rijden...

I10's in Memling? Ik weet dat er vroeger een hoop I10's aan een reeks 16 reden, maar da's al lang geleden.
De laatste jaren nog nooit zulke I10-memlings gezien, weet jij misschien waar ik ze kan spotten?

Wat LSM met de productie betreft, kunnen ze verschillende nummers nemen eh...
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat veel I10's en I6'en eerst naar Memling zijn omgeschilderd en dan pas naar NewLook...

Weet er iemand of het interieur van een Memling I6 en een gewone I6 verschilt? ? ?

chef garde

citaat:

citaat:
Geplaatst door B loc

citaat:

De nummers waren:
Mathias

Echt? Zijn er nu in het echt nog maar zo weinig in Memlingkleur..?

Ik weet van op de beneluxdienst dat ze er soms een I6 Memling tussenzetten. Vroeger eens 2 I6b's in een stam gezien, nu op de moment een I6A in memling op de Beneluxdienst te zien...
maar veel zie je ze niet meer,
ik vraag me af waar ze eigenlijk nog rijden... Hier en daar een P-trein die nog Memling I6'en bevat, oa Aalst heeft er ??n

I10's in Memling? Ik weet dat er vroeger een hoop I10's aan een reeks 16 reden, maar da's al lang geleden.
De laatste jaren nog nooit zulke I10-memlings gezien, weet jij misschien waar ik ze kan spotten? Nergens meer, rijden sinds februari 2008 allemaal in New Look rond

Wat LSM met de productie betreft, kunnen ze verschillende nummers nemen eh...
Ik weet het niet zeker, maar ik denk dat veel I10's en I6'en eerst naar Memling zijn omgeschilderd en dan pas naar NewLook... veel I6'en, een paar I10'en, het ging van C1 naar Memling en zo naar New Look

Weet er iemand of het interieur van een Memling I6 en een gewone I6 verschilt? ? ? Neen

Metpetergaathetbeter

Mogelijks rijdende wagons in de nieuwe kleuren omgeschilderd rond!
Groeten Peter[;)]

B loc

Ik had hier de info gevonden:
http://www.ho-modelspoorwegen-grootspoor.be/nmbsE16d.htm
Misschien zijn er later nog rijtuigen in dit kleur geverft.
Mathias

TreinTeLaat

@ chef garde: bedankt voor de info [:)]

Jurgen

Heeft iemand de nieuwe I4/I5 rijtuigen al in huis?
Zijn er behalve de rijtuignummers verbeteringen aangebracht aan de rijtuigen?

Op de foto's die Train Technology laat zien is geen verschil te zien met de vroegere productie, vandaar de vraag.
Mvg, Jurgen

Metpetergaathetbeter

ik denk dat men grotendeels dezelfde modellen gebruikt van vroeger met hier en daar misschien een verbetering !
Groeten Peter[;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

ik denk dat men grotendeels dezelfde modellen gebruikt van vroeger met hier en daar misschien een verbetering !
Groeten Peter[;)]

Tja, daarmee weet ik nog steeds evenveel.
Iemand die het zeker weet?
Mvg, Jurgen

Metpetergaathetbeter

ik heb ook wagons van Heris van vroeger, op verschillende beurzen zag ik hun toekomstige (nieuwe?)wagons en het interieur zag er nog altijd niet afgewerkt uit net als die wagons van vroeger (ik geloof dat interieur wit is) en dat was met de tentoongestelde wagons net hetzelfde !

Groeten Peter[;)]

Jurgen

citaat:
Geplaatst door Metpetergaathetbeter

ik heb ook wagons van Heris van vroeger, op verschillende beurzen zag ik hun toekomstige (nieuwe?)wagons en het interieur zag er nog altijd niet afgewerkt uit net als die wagons van vroeger (ik geloof dat interieur wit is) en dat was met de tentoongestelde wagons net hetzelfde !

Groeten Peter[;)]

De tentoongestelde wagens waren dan ook degene uit de vorige productie. Die stonden er gewoon als voorbeeld om te weten welke modellen men bedoelde, daar kan je dus niet op verder gaan. Hoe ik het weet? De rijtuignummers waren identiek aan die van de vorige productie! [:)] Ik heb ergens eens een foto genomen om nadien te vergelijken met mijn modellen, zo heb ik het gezien.

Daarom dat ik wacht op iemand die de nieuwe productie daadwerkelijk heeft, of iemand die kan vertellen wat er uiteindelijk veranderd is behalve het rijtuignummer. [;)]
Mvg, Jurgen

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Heeft iemand de nieuwe I4/I5 rijtuigen al in huis?
Zijn er behalve de rijtuignummers verbeteringen aangebracht aan de rijtuigen?

Op de foto's die Train Technology laat zien is geen verschil te zien met de vroegere productie, vandaar de vraag.

Jurgen,
Wanneer je dit draadje leest van Beneluxspoor zal je lezen dat er schijnbaar veranderingen aan de het dak gebeurd zijn :http://forum.beneluxspoor.net/index.php/topic,36607.msg557196.html#new
Groeten Peter[;)]