Nieuws:

Nu in MSM 270 MODELBANEN: Sourbrodt | Hamburg HBF Oost | Gröna Sverige | La Rue des Caves | Lavinia en Madonna del Sasso | De Rodachtalbahn

Hoofdmenu

nieuw banenplan

Gestart door Eres, 17 februari 2010, 21:28:14 PM

Eres

Ervin

Ik heb hem gekregen waarvoor mijn dank

citaat:
Geplaatst door ERVIN

Wim ik heb je een PM verzonden met een link naar een site waar alles haarfijn staat uitgelegd.[;)]

Eres

Gerolf

Nee zo zit ik niet in elkaar Dan heb je een hele verkeerde gedachte over mij Maar dergelijke opmerking over optelspoor etc Sorry ik zag daar de logica niet van in en aangezien ik er al iets langer uit ben dan menig hier zijn leeftijd misschien wel is het heel logisch dat je een vraag stelt

Maar als dat te veel is

citaat:
Geplaatst door Gerolf

Wim, ik heb net even getest met Google.
Schaduwstation: op de eerste pagina met hits gaat het alleen maar over modelspoorbouw. Daar zou je toch moeten kunnen vinden dat een schaduwstation een verdekt station is, waar je treinen op opstelsporen zet in afwachting van hun "verschijnen" op het zichtbare deel van de baan.
citaat:
tekst en uitleg zou wat plezieriger zijn geweest
Ja en nee.
- Ja: Voor jou is het makkelijker. Intikken en afwachten tot er iemand je antwoordt.
- Nee: Door zelf te zoeken ontdek je nieuwe informatie, ook dingen die je later nog kan gebruiken.

Jurgen

Wim, 40 jaar geleden bestond je blijkbaar nog niet want volgens je profiel ben je slechts 12 jaar. Of is dit de leeftijd zoals je jezelf voelt? [:D][;)]

Ik vind niet meteen een kant en klare uitleg over een schaduwstation, dus plaats ik de uitleg even zelf want ik ben te lui om verder te zoeken op het net.
Een schaduwstation kan je vergelijken met een parkeerplaats, maar dan voor je treinen. Meestal zit dit onder je baan maar het kan ook gewoon achter een wand zitten. Het is wel bijna altijd uit het zicht van de toeschouwers.

De opstelsporen zijn sporen waar je treinen samengevoegd of gesplitst kunnen worden. Ook je goederentreinen kunnen hier geplaatst worden. Je trein komt dan het station binnengereden en laat (een deel van) zijn wagons achter om ze te laten oppikken door een andere loc.

De u- of M-baan zijn gewoon de vormen van de baan. Je kan dus een baan bouwen in de vorm van een U of een M.
Een hondenbeen is gewoon een modelbaan in de vorm van een hondenbeen.

Om een afbeelding te plaatsen op dit forum moet je het volgende doen:
- Je plaatst de afbeelding op bijvoorbeeld Photobucket, op Photobucket.com.
- Je plaatst hier in een bericht het volgende: [ img]xxx[/img ].
- op de plaats van de xxx plaats je de link naar je afbeelding. V??r en na "img" mag GEEN spatie staan. Ik doe het wel omdat ik het anders niet kan laten zien.

Nu zou je afbeelding er moeten staan nadat je je bericht geplaatst hebt.

Verder zou ik zeggen, ga naar een club in je buurt en vraag daar hoe alles tegenwoordig in zijn werk gaat. Ik denk dat je anders meteen ontmoedigd gaat worden door alle nieuwe dingen die je over je heen krijgt.
Ga ook eens langs bij een handelaar in je buurt, die zal je graag verder helpen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

just4fun

citaat:
Geplaatst door Jurgen

... Een schaduwstation kan je vergelijken met een parkeerplaats, maar dan voor je treinen. Meestal zit dit onder je baan maar het kan ook gewoon achter een wand zitten. Het is wel bijna altijd uit het zicht van de toeschouwers.

Dit had ik niet beter kunnen zeggen. Een trein op uw baan vertrek dus naar het schaduwstation, wacht daar een hele tijd (doet eventueel een andere trein uit het schaduwstation vertrekken) en komt later pas terug tevoorschijn. Zo lijkt het of uw trein lang onderweg is om terug op uw baan te zien te zijn.
citaat:
Geplaatst door Jurgen

- op de plaats van de xxx plaats je de link naar je afbeelding. V??r en na "img" mag GEEN spatie staan. Ik doe het wel omdat ik het anders niet kan laten zien.

En na het intikken van uw bericht eerst op de knop 'Voorbeeld' klikken en kijken of uw link goed zit, voor je uw reactie plaatst.
Paul

Eres

Jurgen

Er moet een fout zitten in de geboorte datum want ik heb hem nu al driex aangepast maar laat maar zoals het is Daar ga ik mij niet meer druk om maken zolang mijn vrouw, kinderen en ik het maar weten de rest..... kunnen het maar gissen

Dank voor al je tekst en uitleg Hier heb ik dus wat aan en is mij het geheel duidelijk Vandaag nog verder zitten zoeken naar al die opmerkingen en een website gevonden die die allemaal keurig weergeeft

Ik ben heel druk bezig met orientatie in de winkels al heb je er minder dan een handvol op 50km en dan heb je nog voldoende vingers over om een biertje te bestellen wil je er twee dan moet je 70km zijn

Een hobbycluyb zou ik gaarne naar toe willen en ik dat dit in Luik of anders in de regio Tongeren zou worden als er daar een is want een andere weet ik niet Weet alleen dat er hier in september een beurs is voor spoorbanen Zodra ik daarvan een melding heb zal ik dit op het forum zetten zodat we misschien wat meer leven kunnen in blazen in deze regio Je weet maar nooit

Ik ben wel hard aan het zoeken in Luxembourg (Grand Duche) om te kijken of er daar wat zitten Het is een oei lelijke dooie hoek hier agrarisch

Nogmaals dank voor je tekst en uitleg en ik ga verder zoeken

Wim

Jurgen
citaat:
Geplaatst door Jurgen

Wim, 40 jaar geleden bestond je blijkbaar nog niet want volgens je profiel ben je slechts 12 jaar. Of is dit de leeftijd zoals je jezelf voelt? [:D][;)]

Ik vind niet meteen een kant en klare uitleg over een schaduwstation, dus plaats ik de uitleg even zelf want ik ben te lui om verder te zoeken op het net.
Een schaduwstation kan je vergelijken met een parkeerplaats, maar dan voor je treinen. Meestal zit dit onder je baan maar het kan ook gewoon achter een wand zitten. Het is wel bijna altijd uit het zicht van de toeschouwers.

De opstelsporen zijn sporen waar je treinen samengevoegd of gesplitst kunnen worden. Ook je goederentreinen kunnen hier geplaatst worden. Je trein komt dan het station binnengereden en laat (een deel van) zijn wagons achter om ze te laten oppikken door een andere loc.

De u- of M-baan zijn gewoon de vormen van de baan. Je kan dus een baan bouwen in de vorm van een U of een M.
Een hondenbeen is gewoon een modelbaan in de vorm van een hondenbeen.

Verder zou ik zeggen, ga naar een club in je buurt en vraag daar hoe alles tegenwoordig in zijn werk gaat. Ik denk dat je anders meteen ontmoedigd gaat worden door alle nieuwe dingen die je over je heen krijgt.
Ga ook eens langs bij een handelaar in je buurt, die zal je graag verder helpen.

Gerolf

In Luik heb je ALAF, daar zitten ook enkele Nederlands-kundige modelbouwers tussen (ik heb geen idee hoe goed je Frans is) [:I]
In het Groothertogdom woont ons aller Doomslu [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw