Laatste Z aanwinst

Gestart door mahtoska1, 15 december 2009, 13:07:45 PM

mahtoska1

Hallo Z ters,

Omdat er veel de vraag komt waar we zaken kunnen kopen voor spoor Z of wat er kan gerealiseerd worden in spoor Z, stel ik voor om dit draadje te openen waar we onze laatste realisaties op beschrijven.

Interessante gevens kunnen zijn:
* Leverencier of zelfbouw
* Website
* Waar gekocht
* Artikel nummer
* Korte beschrijving
* Eventueel foto's
* ...

Ik kijk nu al uit naar jullie reacties.

Beste Z groeten,

Pieter

mahtoska1

Hallo,

Om maar meteen met de deur in huis te vallen:

* Leverencier: Freundenreich Feinwerktechnik
* Website: http://www.fr-model.de/
* Waar gekocht: Op het adventstreffen van spoor Z in Zell aan de Moezel
* Artikel nummer: ZF331a
* Korte beschrijving: 2 Zwitserse goederen wagons K3. Het ondersel is uit metaal, de wagenkast is uit plastiekspuitwerk. Veel zaken zijn appart gemonteerd. Zeer fijn en loepzuiver bedrukking.
* Eventueel foto's





De beste Z groeten,

Pieter

mahtoska1

Hallo,

Hier is er nog een.
* Leverencier: Luetke Modellbahn
* Website: http://www.luetke-modellbahn.de/
* Waar gekocht: Via de website van de leverancier
* Artikel nummer: 73317
* Korte beschrijving: Berghuisje. Dit is een bouwpakket in hout en plastiek. Alle onderdelen zijn met de laser uitgesneden en passen perfect. Het pakket wordt ongeschilderd aangeleverd. Schilderen is naar wens mogelijk.
* Foto's:


De beste Z groeten,

Pieter

mahtoska1

Hallo,

* Leverencier: Trafofuchs
* Website: http://www.trafofuchs.de/
* Waar gekocht: Adventstreffen spoor Z in Zell aan de Moezel
* Artikel nummer: #BUS03
* Korte beschrijving: Zwitserse postbus. Deze bus is voorzien van verlichting (koplampen, achterlichten en binnenverlichting) Het model is niet zo zuiver afgewerkt. Zo is de rode streep op de flank niet dekkend. Het radiator rooster staat schuin. Dit is duidelijk handwerk van de leverancier. Er is dus nog wat werk aan de winkel.
* foto



Beste Z groeten,

Pieter

Gerolf

Die voelsprieten achteraan zijn wel geestig [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mahtoska1

citaat:
Die voelsprieten achteraan zijn wel geestig


Die voelsprieten gebruiken ze misschien om niet van de baan te rijden op die gevaarlijke Zwitserse bergpassen [:D]

Beste Z groeten,
Pieter

mahtoska1

Nog eentje:

* zelfbouw

* Korte beschrijving: Een brug gemaakt uit plasticard. Het hekwerk is gemaakt van gesoldeerde kopspeldjes uit de naaidoos van mijn vrouw.
* Eventueel foto's




Beste Z groeten,

Pieter

stoomloc

H? Pieter,

Prachtige aankoop. Inderdaad heel goed gedetailleerd.

Zelfbouwbruggetje: knap gedaan. Dit wil ik wel eens in het echt zien.
We spreken na Nieuwjaar wel eens af.

Groeten,

Wim

depovero

citaat:
Geplaatst door depovero

Hallo

Eindelijk serieus terug kunnen beginnen, na een paar zware maanden, werken in het huis.

Ik heb ook een brug zelfs gebouwd, maar, waar is dat verdoemde kabeltje naar toe? Zo kan ik met den PC - zonder card slot - niet kletsen.

Anders, knap werk van jullie, de z-mannen.

Denis

Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

depovero

dag de mannen,

Laaste aanwinst, eindelijk. baantje is bijna elektrisch in orde. Nog een paar rij testen doen, met verschillende locs. dan, de deco en gebouwen erbij.







Veel rijplezier

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

Peter

Alhoewel ik zelf een H0 modelspoorder ben, sta ik toch altijd weeer verbluft naar de tegenwoordige modellen en mogelijkheden van spoor Z te kijken. Ik zou bv. zo graag in mijn "Schwarzwald" autobussen (H0) verlichting in bouwen, doch heb de moed (durf) nog niet gevonden om er aan te beginnen, en hier is dan iemand die het aandurft dit in spoor Z te doen. Prachtig gewoon.
Met vriendelijke groeten
Peter

depovero

Dag Peter en andere treinliefhebbers,

Bedankt, dit is aanmoedigend. Enn beetje uitleg.
De brug, dat is zelfbouw, gebasseeerd op foto's van in de omgeving van Mechelen. Met mijn zoon als meetlat (vergelijkingspunt). Eerste keer dat ik iets in plasticard doe, met een paar foutjes. Maar ja, al doende leert men, nietwaar!
Het station ga ik ofwel zelfs bouwen, ofwel bij TimeCast aankopen. TimeCast doet vooral in militaria, maar heeft ook ardeense huizen in resin, en, die zien er prachig uit.
Het 'kantoorgebouw' is een gebouwtje dat ik in een heel slechte staat op de club gevonden heb. De twee 'gevels' waren gewoon naar binnen kromgetrokken. Daar heb ik de zijgevels gewoon eruitgenomen en vervangen. Het resultaat is niet slecht, alhoewel een van de gevels nog ietsje krom is gebleven. Zal niet merkbaar zijn, daar die gevel naar achteren kijkt.
De twee garages zijn van een duitse fabrikant, die een mum van modellen heeft in exact 1/220ste. Ook in andere schalen, dacht ik zo.Luetke modellbahn is de naam.
En, last but not lest, de weg. Volledig zelfgemaakt. Met waterbestendige schuurpapier, witte potloodlijnen en matte vernis erover gespoten. Een leuke ondervinding, daar ik vier ? vijf methodes vooraf geprobeerd heb. En de hierboven besproken voor mij het beste resltaat gegeven heeft.
Nu nog den elektrik en dan de afwerkingen beginnen.

Vijf maanden tot in Mechelen, het begint te dringen.

All?, hop, tot nog eenZ,

Denis

Ach ja, een kleine aanvulling op voorgaande. Deze baan is bedoeld om mij nieuwe technieken en andere materialen te leren hanteren. Zo zelfs dat, na Mechelen, deze gewoonweg afgebroken zal worden. Een andere baan, waarvan de plannen al meer dan twee jaar klaar liggen, zal dan herrijzen (was bedoeld om bij vorig wedstrijd aan deel te nemen, en, niets van gekomen, pech gehad met de railbedding).
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn

mahtoska1

Hallo,

Nog een aanwinst:
* Leverencier: Trafofuchs
* Website: http://www.trafofuchs.de/
* Waar gekocht: Via persoonlijk contact op beurs en mail
* Artikel nummer: Geen, speciaal gemaakt op bestelling
* Korte beschrijving: Renner op fiets. Zeer goed gedetailleerd. Speciaal gemaakt door trafofuchs. Leverancier is bereid om opvraag andere zaken te maken ndien mogelijk. Neem contact op via mail of telefoon. (Gegevens zie website).
* Eventueel foto's



Beste Z groeten,

Pieter

mahtoska1

citaat:
...doch heb de moed (durf) nog niet gevonden om er aan te beginnen...


Hallo Peter,
Gewoon aan beginnen met vallen en opstaan. Je zal zien dat het niet zo moeilijk is. Anders eerst proberen op een goedkoop modeleke van de 2de hands beurs.

Wat ik soms doe, is contact opnemen met mensten die dit kunnen en eventueel willen helpen. In noodgeval vind je altijd mensen die dit voor jou kunnen doen.

Veel succes,

Pieter

depovero

Amaai, dat is gewoon prachtig. Zoals het artikel van in Altenbeken, precies een live reportage.
Binnenkort kan deze sportieveling in het geel rijden, met een paar anderen, natuurlijk, eerst oefenen, dan meedoen

Denis
Zien kijken en dromen
Oh zo klein en fijn
Voor Z moet je er zijn