Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Ikke ook nieuw : Paulogic.

Gestart door Paulogic, 14 december 2009, 23:33:38 PM

Paulogic

Hallo allemaal,

Zoals velen voor mij, zal ik mij ook even voorstellen : Ik ben paul (logisch):)
Ik ben 44 en woon in Bambrugge (Erpe Mere) maar ben oorspronkelijk een Gentenaar.
Woon hier nog maar een jaartje.

De microbe voor treinen al van jongsaf te pakken. Opwindtrein van vader, later HO DC
met de gekende Lime en Jouef stukken. Later door plaatsgebrek enkele N-baantjes
maar nooit tot op de draad kunnen afwerken. Nadien het gebruikelijke levensverloop,
leger, werk, vrouw (wisselvalligstroom... wac ??) en na enkele jaren RC cars en
heli's terug sporen : HO, M, 3rail.
Pas onlangs alle helimateriaal kunnen verkopen voor een goede prijs en direct in Aalst
een digi startset en een extra lok 5404 NMBS. Ondertussen al enkele weken druk aan het
lezen en ook tekenen in Wintrack.Tevens verleden week een koploper gekocht in een reuze
zaak in westvlaanderen (geen namen noemen he). Ik viel er letterlijk op mijn g..
Ik voelde me terug een kleuter in een speelgoedwinkel. Mijn god wat ik allemaal mogen
aanschouwen heb van mooi materiaal en mogelijkheden... geen kartonnen doosjes meer als
decor of tunnel.

Ambitie : baan van 7 op 1,5m , Digitaal via Ecos met Viesmann decoders en ander stuff...
Lieft veel belgische locs met een paar uitzonderingen zoals die NS van hierboven.
Oh ja tijdperk : V-VI dus recent maar met wat museummodellen, moet kunnen.

Ik heb alvast hier heel wat interessante zaken gelezen en geleerd en zal dit ook blijven
doen. Hoop ooit ook zo ver te staan dat jullie iets aan mij hebben.

Andere hobbies : muziek spelen (keyboard) en computers (is infeite mijn job)

Groeten aan allen en tot schrijfs, spoors, ...
mvg,
Paul(ogic)

dirkske

Paul,

Bij deze van harte welkom.
Je eigen baan, je eigen wereldje!

Michiel

Hallo Paul,

ik lees veel frisse ambitie en gezonde goesting om erin te vliegen. Hou ons op de hoogte betreffende de planning en de bouw van je baan, ja?! En, vragen staat vrij, natuurlijk. [;)]

groeten,
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Paulogic

Hallo Dirkske, Saraan,

Bedankt voor de welkomst woorden. Ik heb ontzettend veel goesting erin en wil dan ook
mijn baan zo goed mogelijk plannen. Als mijn plan de vorm heeft die mij leuk lijkt plaats
ik deze hier om goede tips te krijgen. Ik knutsel nu nog wat aan een al dan niet lange baan of L
en moet nog beslissen of ik een schaduwstation op -1 zet of probeer een klein schaduwstationneke
weg te steken onder een hogergelegen deel. Geen berg, eerder een hoger gelegen gedeelte van de
stad met een station ginds boven. Het is dus nog even puzzelen. Al heel veel wisselbanen getekend
voor het hoofdstation maar ik wil lange perrons dus moet ik wat knoeien met engelse ofwel minder
willen wisselen. klinkt dit gek ?

Tot binnenkort,
mvg,
Paul(ogic)

Nonkelronnie

citaat:
Geplaatst door Paulogic

Hallo Dirkske, Saraan,

Bedankt voor de welkomst woorden. Ik heb ontzettend veel goesting erin en wil dan ook
mijn baan zo goed mogelijk plannen. Als mijn plan de vorm heeft die mij leuk lijkt plaats
ik deze hier om goede tips te krijgen. Ik knutsel nu nog wat aan een al dan niet lange baan of L
en moet nog beslissen of ik een schaduwstation op -1 zet of probeer een klein schaduwstationneke
weg te steken onder een hogergelegen deel. Geen berg, eerder een hoger gelegen gedeelte van de
stad met een station ginds boven. Het is dus nog even puzzelen. Al heel veel wisselbanen getekend
voor het hoofdstation maar ik wil lange perrons dus moet ik wat knoeien met engelse ofwel minder
willen wisselen. klinkt dit gek ?

Tot binnenkort,



Paul,

voor hulp met sporenplannen kun je altijd terecht in het "Sporenplannen" onderdeel van het forum. Plaats daar al een probeersel en op basis daarvan kunnen er mooie dingen groeien leert de ervaring...

railman56

hartelijk welkom paul
dat ziet er allemaal veelbelovend uit en een mooie ruimte om iets te kunnen verwezenlijken
veel plezier hier en wij kunnen zeker van u leren
marc

(als je in de buurt komt mag je altijd mijn computer eens deftig onder handen nemen [:D][:D][:D])
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

belair

Hallo Paul,
Ik ben ook in de tijd overgegaan van vliegtuigen naar heli's en dan alles kunnen verkopen voor een mooie prijs en overgegaan naar treintjes.
Wanneer die heli naar beneden kwam was het gelijk de benzinemeter in een pompstation dat je zag draaien voor de kosten voor het herstellen van dat ding. Ik kreeg er bijna een stilstand van.
Treintjes zijn heel wat rustiger, niet?
Welkom op het forum!
Luc

loebaske

Bij deze welkom Paul op het forum en zoals ik een uitgeweken Genteneere en vermoed dat je tuin aan die van mij grenst [:D][:D][:D]

Paulogic

Hallo iedereen,

Ik post zo snel mogelijk een eerste plan in de juiste rubriek.

Loebaske... inderdaad onze tuinen liggen vrij dicht bij elkaar. Enkel
gescheiden door een spoor, ik zal eens zwaaien ...

Ik woon langs de andere zijde van de grote baan. Kan je zien op Mappy.

Hopelijk tot binnenkort, misschien eens life.
mvg,
Paul(ogic)

loebaske

Da ist...[:)] en idd. eens live en zou zeggen wacht niet te lang, want denk dat we veel te bepraten hebben, misschien ook op de receptie van het forum dan leer je meteen de andere leden live kennen... en als je wil kan je meerijden met me.[;)]

Gerolf

Welkom, Paul.
Je lijkt me een goede aanwinst voor ons forum [8D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw