Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

graffiti

Gestart door n/a, 16 augustus 2009, 21:03:59 PM

n/a

hallo,

ik heb een vraagje voor jullie...
ik heb hier thuis een paar M4 rijtuigen staan(bordeaux)en nu vraag ik me af:hoe maak ik realistisch grafiti na op rijtuigen,wagons ?
is hier een goede methode voor ??(verf,d-cals,...);)


Jelle

conducteur

Ik denk aan een foto van het echt. bewerken met de computer tot je enkel graffiti hebt en dan op je rijtuig plakken (evt decal van maken)
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

ysbeer

Busch heeft graffetie in zijn leveringsprogramma,gewoon er op leggen potlood er over strepen en zie daar.

http://www.busch-model.com/katalog/d/artikel/6035-h0.htm


wim

Kees-Jan

Wat de conducteur zegt is idd een heel goede oplossing.

Zie hier:





In een tekenprogramma uitsnijden en dan op decal papier printen (wit of doorzichtig).

succes,

Kees-Jan

rixke rail

... idd op zelfklevend papier en de afwerking direct op de M4, zoals hieronder !

... of direct op het rijtuig/wagon zelf ! De nummeringen zijn op beide onderstaande wagens herschilderd, ook met zelfklevend papier.





Daarvoor moet je gewoon een foto maken van het originele nummer en dan aanpassen in Uw fotobewerkingsprogramma !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Jurgen

Ik heb hier een gewone HP Deskjet staan. Kunnen daarmee decals afgedrukt worden of is een ander type printer aan te raden?

Maw, wat is het beste type van printer voor decals?

Ik vraag het maar gewoon uit nieuwsgierigheid, want voorlopig heb ik geen plannen. Maar wie weet komt het me ooit van pas. [:)] En de vraag past volgens mij perfect binnen dit draadje.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Kees-Jan

Ja hoor prima gaat dat maar dan wel het juiste papier voor die printer kopen (inkjet decal papier) en de bijbehorende instukties opvolgen.

Kees-jan

n/a

heel erg bedankt voor jullie help maar,
heb zo geen dure machines en tekenprogramas
is er geen alternatief om dit eenvoudig maar toch mooi te doen

Jelle

eddy

Jawel,
zoals Wim(Ysbeer)al gezegd heeft een velletje decals van Busch.
groeten Eddy

Kees-Jan


janjozef

ja zeker niet slecht, gelukkig rijd ik tijdperk III, toen waren er nog niet zoveel problemen met en kan ik nu mijn rijdend materiaal proper houden
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

n/a

zeer wel bedankt Kees-Jan !!

n/a

heb dit meteen geprobeert...
zeer leuk resultaat als het uit de printer komt maar kun je dit aanpassen op schaal 1/87 ???


Jelle

ruben13

ik heb voor mijn brug deze graffiti gebruikt



mail me als je ze wil hebben
dit kan je afdrukken op papier of decal papier.

n/a

dank je wel ruben...


Jelle