Nieuws:

Nu in MSM 244 REPORTAGE: De Nederlandse Modelspoordagen * A4 Dioramawedstrijd * Virtuele Messe 2024

Hoofdmenu

LS Magazine

Gestart door Jurgen, 30 juli 2009, 13:10:24 PM

Jurgen

Voor zij die het nog niet wisten, LS Models start met een eigen magazine. Kijk url="http://www.lsmodels.com/LSMagazine/neerlandais/accueil.php"hier/url maar.

Is er hier iemand die hier interesse in heeft? Of hebben jullie zoiets van "weer een magazine"?

Mij lijkt het een leuk initiatief maar veel info krijg je eigenlijk niet op de site. Ik wacht nog even af tot er enkele voorbeeldpagina's op de website komen.
Het probleem is echter dat het magazine voorlopig alleen in het Frans en Duits zal verschijnen. Een Nederlandstalig magazine zit er alleen in als er 350 of meer abonnee's zijn.


Ik vertel er voor de duidelijkheid even bij dat ik dit niet vraag om reclame te maken voor dit magazine. Ik vraag me gewoon af hoe jullie hierover denken.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

itchy

Hallo,
Ik heb me geabonneerd, in het Frans met optie NL indien voldoende oplage. Frans is voor mij niet echt een probleem, meestal valt er aan de hand van foto's e.d. wel een en ander te interpreteren indien nodig. Gezien het gigantische aanbod aan aangekondigde modellen, waarover dan vaak weinig info te vinden is, ben in ge?nteresseerd in dit magazine van LS. Ik vind de prijs redelijk, al hangt het er natuurlijk vanaf wat en hoe de inhoud zal zijn...
Steven

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Voor zij die het nog niet wisten, LS Models start met een eigen magazine. Kijk hier maar.

Is er hier iemand die hier interesse in heeft? Of hebben jullie zoiets van "weer een magazine"?

Mij lijkt het een leuk initiatief maar veel info krijg je eigenlijk niet op de site. Ik wacht nog even af tot er enkele voorbeeldpagina's op de website komen.
Het probleem is echter dat het magazine voorlopig alleen in het Frans en Duits zal verschijnen. Een Nederlandstalig magazine zit er alleen in als er 350 of meer abonnee's zijn.


Ik vertel er voor de duidelijkheid even bij dat ik dit niet vraag om reclame te maken voor dit magazine. Ik vraag me gewoon af hoe jullie hierover denken.

Rollend materieel in België anno 1995-2004 • 2-rail

boke

56,00 ? voor 6 boekjes vind ik toch niet niks! [:(] Dat is toch meer dan 376 oude belgische frankskes per uitgave. 't Is precies of 56 ? bijna geen waarde meer heeft. En eigenlijk is het veredelde reclame voor hun produkten. Vinden jullie het logisch abonnementsgeld te betalen op reclame? Veel logischer zou zijn om zoiets gratis elektronisch te verspreiden... Mijn gedacht dus! [:I]

erik50

Aan mij is zo?n soort van veredelde reclame brochure echt niet besteed.[|)]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Voor zij die het nog niet wisten, LS Models start met een eigen magazine. Kijk hier maar.

Is er hier iemand die hier interesse in heeft? Of hebben jullie zoiets van "weer een magazine"?

Mij lijkt het een leuk initiatief maar veel info krijg je eigenlijk niet op de site. Ik wacht nog even af tot er enkele voorbeeldpagina's op de website komen.
Het probleem is echter dat het magazine voorlopig alleen in het Frans en Duits zal verschijnen. Een Nederlandstalig magazine zit er alleen in als er 350 of meer abonnee's zijn.


Ik vertel er voor de duidelijkheid even bij dat ik dit niet vraag om reclame te maken voor dit magazine. Ik vraag me gewoon af hoe jullie hierover denken.




>>??? en die treinsamenstellingen die op hun site staan dan? ik denk wel dat het niet aan een treinenfabrikant is om hun magazine uit te brengen,dat gaat meer een reklameblad voor de eigen produkten worden.
We kennen nog zo'n bekend merk met een eigen magazine....


Gerrit

swa

Ook ik ben hier sterk geneigd om "neen" te zeggen.
De gebrachte informatie zal alleszins nooit erg "onpartijdig" zijn, of ik zal toch minstens dat gevoel hebben...
Een fabrikant die moet oordelen over de prijs, kwaliteit en andere zaken van de concurrentie, en daar onpartijdige artikels over neerschrijven in hun magazine, ik wil het nog eens zien...
En wat de prijs betreft, een weggevertje is het geenszins.
Misschien bewijst de toekomst het tegendeel, wait and see!

cyberbeast

Dat lijkt me ook.
Hoeveel ik ook fan ben van LSM, geen zo'n abo voor mij.

citaat:
Geplaatst door boke

56,00 ? voor 6 boekjes vind ik toch niet niks! [:(] Dat is toch meer dan 376 oude belgische frankskes per uitgave. 't Is precies of 56 ? bijna geen waarde meer heeft. En eigenlijk is het veredelde reclame voor hun produkten. Vinden jullie het logisch abonnementsgeld te betalen op reclame? Veel logischer zou zijn om zoiets gratis elektronisch te verspreiden... Mijn gedacht dus! [:I]

 

tufken

Roco heeft ook zo een magazine nu, Roco en Fleischmann
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


Mr-tsjoektsjoek

Ik ben geneigd me aan te sluiten bij de hier overheersende argumenten.

Niet uit kudde-mentaliteit, maar wel om het feit dat het dure reclame is !

Ik heb mij indertijd geabonneerd op M?rklin Insider. Dit is met de komst van MSM opgezegd. MSM was toen vernieuwend wegens puur Belgisch.
De artikels in Insider waren Duits gericht, en louter met M-produkten, uiteraard.

Om 56 ? neer te tellen voor weer een dergelijk avontuur, nee dank U, ik koop er wel een nieuwe wagon mee,... van LS Models !! [:)]

Gerolf

Mijn eerste gedacht sluit ook aan bij de "kudde" [|)]
Niets tegen een algemeen gevoel, zeker niet wanneer het bij het mijne aansluit [;)]
Een soort van "LS insider club" - of hoe het ook heet - stond noch staat op mijn verlanglijstje. En dat lijstje is nochtans niet kort [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Ik sluit me volledig aan bij de hierboven vermelde gedachten wisseling, en zeker de kostprijs (ik denk ook nog zoals Boke en reken het eens om in onze oude franken) het Roco bladje zoals die in de tijd werd uitgegeven door De Prest was intressant en was gratis[:)][:)]

janjozef

Zal me er zeker niet op aboneren, er komen maandelijks genoeg tijdschiften uit over modelbouw, ook niet in het nederlands, waar een pak info op staat over modelbouw, en die ik graag ook had gekocht, zal er dan zeker geen duur reclameblad bij nemen. LS moet er maar voor zorgen dat hun reclame gratis tot bij mij geraakt, idem dito voor roco/fleischmann marklin of andere mehano's

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Basaffretons

Voor een reclameblad met geen enkele toegevoegde waarde op de bestaande magazines pas ik ook.

Maar als het daarentegen gevuld is met nog meer uitgebreide info kan mij dit wel interesseren. Goed gedocumenteerde info over de vele verschillende versies uit een bepaalde reeks, afwijkende treinsamenstellingen,... Ik heb steeds de indruk gehad dat ze bij LS met echte modelspoorpassie aan ontwikkeling doen en als ze dit project ook zo invullen kan dit best interessant zijn. Ik herinner mij bvb een artikel in het zusterblad Spoorwegjournaal waarin de supering van het interieur van een Eurofima I6 uitgelegd werd, en dit was van de hand van Daniel Piron (naar ik vermoed dezelfde Piron achter LS, maar dit kan ook toeval zijn).

Het zal dus voor mij van de voorbeeldpagina's/inhoud afhangen of dit hoge prijskaartje te verantwoorden is.

Kristoffer

loebaske

Denk dat het is en blijft een reklamebladje is, zekers als je het leest op hun site,men kan wel een extra korting krijgen als abonnee op een model[?][?][?][?]maar het blijven vraagtekens[?][?][?] LS kennende......

Jurgen

Mja, de reacties zijn zo'n beetje wat ik verwacht had.

Datgene wat men wil gaan publiceren kan je ook vinden in MSM. De meerwaarde van dit magazine ontgaat me een beetje.
Een exclusief model aan een gunstige prijs lijkt me eerder een andere omschrijving voor "een veel te dure beperkte oplage van een model, maar met een ander nummertje dan de seriemodellen".

Enkel in de catalogus heb ik interesse, liefst gratis dan nog wel. Anders doe ik wel gewoon verder met hetgeen op de website staat.

@ Roche: ik doelde op de informatie die men geeft over het magazine, niet over de treinsamenstellingen. Die wist ik ook al langer staan. [;)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.