Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

vitrains serie 16

Gestart door conducteur, 05 juli 2009, 22:48:06 PM

conducteur

Ik denk erover om een 16 aan te schaffen, maar wat zijn jullie ervaringen ivm de rij-eigenschappen?
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

Anarchy

Heel goed, maar net een tikkeltje minder dan een Roco of LSM.

Ludwig

Ook ik overweeg om er een te kopen.
Maar in 3 rail uitvoering.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 3 rail uitvoering.
En specifiek met K rails?
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

Peter

Ik heb een twee-rail versie. Heb er een Esu decoder in gestoken, en de rij-eigenschappen zijn zeker zo goed als een LSM of Roco model.
Ook de detaillering staat op een hoog peil. Wel moet je (als je wil) nog een aantal (soms zeer kleine) onderdeeltjes zelf aanbrengen. In mijn doos zat een frame met onderdeeltjes te weinig. Toen ik dit op de MSM beurs vorig jaar in Mechelen zei tegen de persoon van Vitrains kreeg ik ze direkt (had een heel doosjes met onderdeeltjes bij)
Het enige minpunt (voor degene die dat willen) Er is geen voorziening voor een luidspreker in te bouwen.

Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Laat dat geluid maar zijn voor wat het is. Door de kleine ruimte in de loc's kunnen er geen voldoende grote luidsprekers geplaatst worden waardoor er geen lage tonen zijn. Nu is het gewoon een herrie.
Zaal Forum

Peter

citaat:
Nu is het gewoon een herrie

Er zijn anders modellen (H0) met uitstekende sound. Ik denk dan b v. aan de Fleischmann baureihe 03 en 18.5 en de Olaerts type 12. Dit zijn stoomloks met meer ruimte binnenin om een goede luidspreker te plaatsen. Bij de diesel en eloks heb ik nog geen enkel goede gehoord.
Ook mijn baureihe 218 van Fl. heeft wel een goede, maar zeker geen ideale sound. Trouwens, sound is iets dat leuk is als er bezoek is (en voor de kleinzoon) Meestal staat hij bij mij gewoon uit.
Met vriendelijke groeten
Peter

Anarchy

citaat:
Geplaatst door Ludwig

Ook ik overweeg om er een te kopen.
Maar in 3 rail uitvoering.
Zijn er mensen die ervaring hebben met de 3 rail uitvoering.
En specifiek met K rails?

Ja ik heb die en ook k-rails. Geen problemen hier. Zoals gezegd rijden ze zeer goed, maar net iets "ruwer" dan een Roco of LS

Ludwig

Jeroen, bedankt voor de reactie.[;)]
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

conducteur

Is dat een achtpolige decoder of 21?
Zaal Forum

Peter

citaat:
Is dat een achtpolige decoder of 21?

8 polige

Met vriendelijke groeten
Peter

conducteur

Gellukkig, ik denk dat ik hier ergens nog eentje heb liggen.
Zaal Forum

Binco

ik heb ook een 16 van vitrains(dc dig) en hij rijd perfect!!!!!
[8D][:D] wel had ik een probleem met de trapjes vooraan net onder de lichten bij mij kwamen die al wel is los en dan vond je ze ergens langs de sporen[xx(]heb dat ondertussen opgelost door een beetje lijm langs de binnenkant te kleven en... ze blijven hangen[:D]

conducteur

Ik heb gisteren mijn nieuwe loc besteld! Een HLE 27 van LS[:)], en zo zal die 16 nog een tijdje staan lachen naar mij in de winkel.
Zaal Forum

deurenkletser

Wij (werknemers NMBS) krijgen nu 20% korting op deze loc. Prijs komt op ongeveer 158 euro per model. All modellen leverbaar: memling, grijs, blauw, TP III - TP V.

Zijn dit interessante deals of zijn ze nog goedkoper te krijgen ondanks de korting.

erik50

citaat:
Geplaatst door deurenkletser

Wij (werknemers NMBS) krijgen nu 20% korting op deze loc. Prijs komt op ongeveer 158 euro per model. All modellen leverbaar: memling, grijs, blauw, TP III - TP V.

Zijn dit interessante deals of zijn ze nog goedkoper te krijgen ondanks de korting.

Korting? hoe,waar en van wie dan?
En ook in de kleuren grijs en memling?
Is deze ook verkrijgbaar in 3 rail en wat is de prijs dan?
Graag een beetje uitleg.[:)]
Logica brengt je van A naar B. Fantasie brengt je overal.
Groeten Erik.