Nieuws:

Nu in MSM 272 TREINSAMENSTELLING: Bananen Express

Hoofdmenu

Tweede Minibaantjeswedstrijd (2010)

Gestart door Gerolf, 17 april 2009, 11:29:23 AM

martintje

hoho Luc, het was geen opdracht heh :) was alleen zoals ik het ervaren heb, en voor mij hoef je het niet meer op te hangen, ik weet het nu [:)]
Mvg Marty

didier1990

beste mensen

Ik ben eigenlijk nog niet zo heel lang bezig maar zou graag het regelement kennen.
En op denken voor volgende keer of zo misschien deel te nemen.
Maar spreken dat dit in een vroeger nummer van msm heeft gestaan.
Maar heb vandaag toch besloten om een abonnement te nemen.
Maar heb die dan niet iemand die mij daar verder in kan helpen

mvg
didier

doomslu

citaat:
Geplaatst door martintje

hoho Luc, het was geen opdracht heh :) was alleen zoals ik het ervaren heb, en voor mij hoef je het niet meer op te hangen, ik weet het nu [:)]

Nee, nee, ik apprecieer de feedback.
Voor ons zijn die dingen evident. [;)]
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

karthuizer

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door martintje

Nee, nee, ik apprecieer de feedback.
Voor ons zijn die dingen evident. [;)]

Binnen onze club worden de inkomtickets van de leden gespaard, wij krijgen namelijk subsidies van de stad voor dergelijke uitstappen.

Dus hoe groot men het ook uithangt, stemmen zit er hier niet in, want heb liever wat extra inkomsten voor de club!

dedrummendemodelbouwer

Ik ben al begonnen aan mijn ontwerp voor de minibaantjeswedstijd 2012
In de herfstvakantie zou ik beginnen met de bouw.
Is dit riskant, of blijven oppervlakte regels dezelfde?

didier1990

Dat het degelijk doorgaat voor 2012 dan doe ik ook voor de eerste keer mee.
Nu is het een beetje te laat voor dat te doen
Maar in iedergeval bedankt voor het regelement

met vriendelijke groeten
didier

conducteur

Help!!!!!! Tot voor kort stond mijn minibaantje op schragen, en had al poten gezaagd, maar ben vandaag tot de vaststelling gekomen dat het erg gevaarlijk is om die daar aan te bevestigen omdat het baantje niet stevig genoeg is gebouwd[xx(][xx(][xx(], nu is het te laat om dat nog te veranderen.... het is al veel beter dan bij het allereerste baantje dat ik heb afgebroken maar blijkbaar nog niet zwaar genoeg gebouwd....
Is het erg dat ik noodgedwongen op de expo weer die schragen zal moeten meedoen? Ik had een stuk zwarte stof gekocht om er rond te hangen, dus dat zal je al niet zien? En na de expo eens leren landschap bouwen want daar heb ik weinig van terecht gebracht voor mijn eerste baantje...

Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

doomslu

Dat kan h? Rian. Anders kan je ook ter plaatse kijken of je een tafel kan gebruiken?

doomslu

citaat:
Geplaatst door dedrummendemodelbouwer

Dat moeten we na de Expo eens bekijken.
Is de formule na twee edities al versleten? We weten het niet. Het is echter wel een feit dat de opkomst de helft is van vorige keer... [:(]

Michiel

Of de formule versleten is, dat weet ik niet. Ik ken nog iemand die het wel zou zien zitten om met de volgende editie een minibaantje te bouwen. [;)] Misschien kan de minibaanwedstrijd per even/oneven jaar afgewisseld worden met bijzondere aandacht voor de forumbaan? 't Is maar een idee.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

De formule is schitterend en het is voor velen een start om op andere tentoonstellingen te gast te zijn.

De aankondiging gebeurt telkens rond de Expo in Blankenberge en dan is het nog 1.5 jaar om het baantje te maken en af te krijgen.  In princiepe haalbaar, maar iedereen heeft natuurlijk nog een leven buiten de modelspoorwereld. (denk ik [:D]).  Als er dan nog iets tussenkomt en het  afwerkingsniveau van de baantjes ligt daarbij nog 'ns hoog is het aannemelijk dat er mensen afhaken door tijdsgebrek.

Ikzelf nam ook deel dit jaar na de leuke ervaring met Gringolandia in 2008, maar om gezondheidsredenen de voorbije 2 maand geraakte de baan echter niet af.  Misschien mn eigen fout dat ik maar vroeger had moeten starten...[:)]

In alle geval succes voor de doorzetters en hopelijk is het binnen 2jaar terug wedstrijd.  Er zijn blijkbaar steeds interesses!

Groeten

Evan
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

SuSke

Ik denk dat evan het bij het juiste eind heeft.
Dat er minder de eindstreep halen is zeker niet te wijten aan de wil om er iets van te maken, maar de enkelen die ik ook reeds gesproken heb, hebben afgehaakt omdat er buiten het modelspoorgebeuren ooknog iets is dat zeker de nodige aandacht verdient en krijgt.

Misschien vroeger komen met de melding van een wedstrijd of iets anders (Onmiddelijk na de expo bv).
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be- 50 jaar MTD -
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 2026  - Hangar 27, Edegem op 24 & 25 Oktober 2026
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

dedrummendemodelbouwer

citaat:
Geplaatst door SuSke

Misschien vroeger komen met de melding van een wedstrijd of iets anders (Onmiddelijk na de expo bv).

ik ben het heir mee eens, bv. in het eerste nummer na de expo[:D]

Michiel

Als er weer een nieuwe minibaantjeswedstrijd komt, zou ik het inderdaad zo vlug mogelijk willen weten. [:)]
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Metpetergaathetbeter

citaat:
Geplaatst door doomslu

citaat:
Geplaatst door dedrummendemodelbouwer

Dat moeten we na de Expo eens bekijken.
Is de formule na twee edities al versleten? We weten het niet. Het is echter wel een feit dat de opkomst de helft is van vorige keer... [:(]

Ik vind persoonlijk dat Modelspoormagazine het aan zijn naam verplicht is om iedere keer zo'n wedstrijd te organiseren!Misschien een aanpassing van grootte van het werk of andere kleine aanpassingen!Groeten Peter[;)]