https://www.mhi-portal.eu/rettelswenslednah/2021/2021_01/Maerklin/EN_mae_nh2021.pdf
Hola , 2 55ers , werktrein en nog een setje m2's
Tog best wel wat voor BE.
En er staat ook nog wel wat leuks bij voor het hedendaags goederenvervoer.
Citaat van: 55erke op 21 januari 2021, 10:20:56 AM
Hola , 2 55ers , werktrein en nog een setje m2's
Tog best wel wat voor BE.
Ja maar toch beperkt of niet inzetbaar, die 55ers.
Zijn dus meer een verzamel- dan een rij-model...
Dienen enkel om HST's te slepen.
Van de type 1 wordt toch geen gewag gemaakt, behalve als passend bij de M2 rijtuigen. ::)
Dus een volgende versie van de type 1 of een rerun bij Ma/Trix ligt blijkbaar nog niet in het verschiet...nochtans, het gat in de markt is er nog steeds.
Maar misschien vinden zij het nog wat vroeg... :-\
;)
En een Duplex TGV...😍
De TVM 55ers hebben in de jaren ook andere treinen gesleept dan tgv, s en Thalysen. Beetje alles wat in nood viel in de grote regio rond Brussel. , meettreinen, enz.. oké niets in reguliere dienst maar op de modelbaan hoef je niet per se reguliere dienst te rijden natuurlijk ;D Daar kan je best creatief in zijn.
De crossrail class 66 is ook mooi.
Groetjes
Ze hebben eindelijk door, dat er ook een volledig 1e klasse rijtuig bestond in de M2.
't Werd tijd.
Nu nog een versie met computernummer ... ;)
Modelspoorse groeten,
Eric
Lijkt mij toch een foutje dat die Class 66 onder Zwitserland werd gezet, daar heeft die nooit gereden...
Is dit een realistische samenstelling wat Marklin hier suggereert?
(https://i.imgur.com/kYZzcmz.jpeg)
Niet echt
Citaat van: Bart12 op 22 januari 2021, 06:45:32 AM
Lijkt mij toch een foutje dat die Class 66 onder Zwitserland werd gezet, daar heeft die nooit gereden...
En bovendien is die ook niet in Zwitserland ingeschreven, maar in Duitsland
Als de afbeelding in de katalogus klopt met het model dat wordt uitgebracht : DE6310
dan is het NVR nummer : "92 80 1266 280-7 D-XRAIL"
80 = Duitsland
D-Xrail = ook Duitsland
De lok is verhuurd aan Crossrail Benelux
Info terug te vinden op deze link : https://www.mainlinediesels.net/index.php?nav=1000783&lang=en&id=84640&action=portrait
Sja, misschien iemand die 1 en 1 optelde tot 3, nadat hij gevonden had dat Crossrail van oorsprong een Zwitsers bedrijf is ;D
Het gekke is dat het inconsequent is, want verder worden bij locs die in meer landen rijden gewoon gene vlaggen meer weergegeven
Citaat van: NielsVV op 22 januari 2021, 15:13:17 PM
Is dit een realistische samenstelling wat Marklin hier suggereert?
Niels, ik kan lelijk mis zijn maar ik ben toch van mening dat infrabel werktreinen en TVM loc's niet bij elkaar horen,
En twee zulke zware loc's in dubbeltractie lijkt mij ook te veel van het goeie, maar daar valt nog mee te leven,
Het kan een toevallige sleep zijn waar 1 van de loc's gesleept wordt
thats my 2cents...
;)
Een paar voorbeelden van treinen met de 5506 TVM ;
https://www.treinfoto2000.be/HLD/HLD55/5506/index.htm
Daar zitten tog 2 goederentreinen bij. Ballasttreinen zo te zien.
Werktreinen ... ik zou er mij hand niet durven voor in het vuur steken maar heb er geen foto's van gevonden.
Je kan de locs natuurlijk ook gewoon zonder sleep laten rondrijden op je baan. Dat die ik hier met mijn 55er TVM.
Groetjes
TVM 55-ers hadden enige jaren als vaste trafiek het rijden van steenslagtreinen tussen Quénast en Schaarbeek
Voor wat betreft werktreinen: dit is al een vrij obscure werktrein (en dan zeg ik het voorzichtig) en werktreinen worden doorgaans gereden door locs van Infrabel of TUC-Rail
Citaat van: 55erke op 22 januari 2021, 18:34:42 PM
Een paar voorbeelden van treinen met de 5506 TVM ;
https://www.treinfoto2000.be/HLD/HLD55/5506/index.htm
Op de foto's van 2011 is 't bolleke voor de 5506 op de flank er af gevallen of zie ik dat verkeerd?
5501 en 5506 te Pepingen met nieuwe M6 rijtuigen welke worden overgebracht van de fabriek in Brugge naar de werkplaats van Cuesmes.
Achteraan hangt de 2503.
16 februari 2002
(https://live.staticflickr.com/8142/7668270706_b89a680419_z.jpg) (https://flic.kr/p/cFBTHU)NMBS 5501 @ Pepingen (https://flic.kr/p/cFBTHU) by Peter Van Gestel (https://www.flickr.com/photos/petervangestel/), on Flickr
Citaat van: Sicco op 22 januari 2021, 18:38:32 PM
Voor wat betreft werktreinen: dit is al een vrij obscure werktrein (en dan zeg ik het voorzichtig)
Bedoel je dat dit een combinatie is die wat vreemd is, of gaat het over de lading?
Bij de nieuwigheden heb ik de traxx 186 (marklin 36643)niet zien staan. Deze was 1 jaar uitgesteld. Is hier al iets over geweten ?
Ik had gedacht dat deze ook in de nieuwigheden-folder zou staan maar niets te vinden hierover.
Mvg
755philippe
https://www.youtube.com/watch?v=tuJJIleC6do (https://www.youtube.com/watch?v=tuJJIleC6do)
https://streaming.maerklin.de/public-media/m/sn/maerklin/NL_mae_sonh2021_Internet.pdf (https://streaming.maerklin.de/public-media/m/sn/maerklin/NL_mae_sonh2021_Internet.pdf)
Gisteren het setje met de TVM-locs gekocht.
Stevige prijs voor een set waarvan 1 loc slechts een dummy is. Hij heeft ook maar aan 1 zijde verlichting meegekregen die met de rijrichting wisselt, gelijkaardig aan het systeem van de stuurstandrijtuigen die Märklin maakt, zoals bij de M2 bijvoorbeeld. Niet schakelbaar dus.
Een beetje jammer (eigenlijk héél jammer), maar ik ben al bij al wel tevreden met de aankoop. Ik vraag me nu wel af, zou die loc functioneel gemaakt kunnen worden? In het onderstel waren al tandwielen aanwezig, dus ik denk dat enkel een motor en decoder ontbreken. En hoogstwaarschijnlijk een lampje aan de achterzijde van de loc...
Straks de loc eens open maken en kijken hoe hij er vanbinnen uitziet.
TVM-locs van Märklin? Ik heb iets gemist... Wat is het artikelnummer?
Misschien kan van de dummy een volwaardige loc gemaakt worden.
Maar mijn ervaring met de Märklin 34661 locs - 207 003 en 203 018 (dummy) - heeft mij geleerd dat het minder eenvoudig is dan het lijkt. In de dummy, met identiek chassis als van de loc met aandrijving, zit een vrijwel leeg motorhuis waarin tandwiel(en) moet(en) geplaatst worden en ook de verlichting is niet 1-2-3 aan te passen.
Willy
37602 ;)
@Jurgen, is het rijgeluid dan ook maar van 1 loc? Of is het dubbeltractiegeluid?
Citaat van: mardig23 op 20 mei 2021, 13:07:59 PM
37602 ;)
@Jurgen, is het rijgeluid dan ook maar van 1 loc? Of is het dubbeltractiegeluid?
Alles komt uit 1 luidspreker, dus of het nu enkel of dubbel is, het blijft van die ene loc komen.
Maar op zich hoeft dat geluid voor mij niet, ik heb al verschillende locs met veel mooier geluid en als die allemaal samen aan staan, dan is dat een kakafonie waarvan je gaat lopen.
Citaat van: nmbssncb op 20 mei 2021, 11:50:10 AM
TVM-locs van Märklin? Ik heb iets gemist... Wat is het artikelnummer?
...
Ze zijn er hier vroeg bij...
In MSM 214 (eind volgende week) staat een publiciteit van Märklin hierover.
Citaat van: doomslu op 20 mei 2021, 14:30:25 PM
Citaat van: nmbssncb op 20 mei 2021, 11:50:10 AM
TVM-locs van Märklin? Ik heb iets gemist... Wat is het artikelnummer?
...
Ze zijn er hier vroeg bij...
In MSM 214 (eind volgende week) staat een publiciteit van Märklin hierover.
't Leven is aan de rappen hé. ;D
'k Heb mijn dummy trouwens eens open gehad. Er ontbreekt daar idd een tandwieltje, dat is vervangen door een plastic ding dat ervoor zorgt dat de lichtwissel gebeurt.
Je zou dus eerst dat plastic ding moeten vervangen vooraleer je de motor in gang kan krijgen.
Het rare is wel dat men er assen heeft ondergestoken met antislipbandjes. Zonder aandrijving lijkt me dat volledig zinloos, maar ja...
Het rare is wel dat men er assen heeft ondergestoken met antislipbandjes. Zonder aandrijving lijkt me dat volledig zinloos, maar ja...
Misschien is Marklin voor één keer vooruitdenkend voor wie de tweede lok van een aandrijving wilt voorzien ;D 8) :o
Of zou het toch uit economisch oogpunt zijn ::) ::)
Of zou het niet zomaar kunnen zijn omdat deze locomotief dus "iets" minder weegt en met anti slip bandjes de wielen gemakkelijker meedraaien. Alé, tis mor e ideeke hé. (of 2de geval, teveel wielassen met anti slip bandjes op die anders nooit verkocht geraken en die nog in stock lagen) 8)
Aveekes,
Den Eric.
Citaat van: Jurgen op 20 mei 2021, 15:30:03 PM
Het rare is wel dat men er assen heeft ondergestoken met antislipbandjes. Zonder aandrijving lijkt me dat volledig zinloos, maar ja...
Zonder de antislipbandjes zouden de wielen niet of slecht draaien door de frictie van de tandwielen die er wel zitten...
Vraag is waarom ze niet alle tandwielen hebben weggelaten, maar ook daar zal een reden voor zijn.
Willy
De front- en sluitseinen zijn trouwens ook maar flauwtjes. Daarnet heb ik de zolder eens verduisterd en in het donker gereden. 'k Moest goed kijken waar ze waren. :D
Maar apart van de binnenkant vind ik ze wel geslaagd en ben ik er tevreden mee. Al denk ik wel dat de dummy ooit nog wel eens gemotoriseerd zal worden. En dan ook verlichting krijgt aan beide kanten!
Naast deze locs heb ik ook de set met de diensttrein aangekocht. Niet om ze samen te laten rijden, ik heb andere locs die dat zullen doen.
Een Thalys? Misschien, ooit, als ik geld genoeg heb, aan een goeie prijs. Ik heb gezien dat de TVM's ook af en toe een goederentrein trekken om in beweging te blijven, daar heb ik wel al genoeg materieel voor. ;D