Maerklin 2021

Gestart door wisselstromer, 21 januari 2021, 09:41:06 AM

1885

Citaat van: 55erke op 22 januari 2021, 18:34:42 PM

Een paar voorbeelden van treinen met de 5506 TVM ;

https://www.treinfoto2000.be/HLD/HLD55/5506/index.htm


Op de foto's van 2011 is 't bolleke voor de 5506 op de flank er af gevallen of zie ik dat verkeerd?

PeterVG

5501 en 5506 te Pepingen met nieuwe M6 rijtuigen welke worden overgebracht van de fabriek in Brugge naar de werkplaats van Cuesmes.
Achteraan hangt de 2503.
16 februari 2002

NMBS 5501 @ Pepingen by Peter Van Gestel, on Flickr

Jurgen

Citaat van: Sicco op 22 januari 2021, 18:38:32 PM
Voor wat betreft werktreinen: dit is al een vrij obscure werktrein (en dan zeg ik het voorzichtig)

Bedoel je dat dit een combinatie is die wat vreemd is, of gaat het over de lading?
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

755philippe

Bij de nieuwigheden heb ik de traxx 186  (marklin 36643)niet zien staan. Deze was 1 jaar uitgesteld. Is hier al iets over geweten ?
Ik had gedacht dat deze ook in de nieuwigheden-folder zou staan maar niets te vinden hierover.
Mvg


755philippe

oebr

On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

Jurgen

Gisteren het setje met de TVM-locs gekocht.

Stevige prijs voor een set waarvan 1 loc slechts een dummy is. Hij heeft ook maar aan 1 zijde verlichting meegekregen die met de rijrichting wisselt, gelijkaardig aan het systeem van de stuurstandrijtuigen die Märklin maakt, zoals bij de M2 bijvoorbeeld. Niet schakelbaar dus.

Een beetje jammer (eigenlijk héél jammer), maar ik ben al bij al wel tevreden met de aankoop. Ik vraag me nu wel af, zou die loc functioneel gemaakt kunnen worden? In het onderstel waren al tandwielen aanwezig, dus ik denk dat enkel een motor en decoder ontbreken. En hoogstwaarschijnlijk een lampje aan de achterzijde van de loc...
Straks de loc eens open maken en kijken hoe hij er vanbinnen uitziet.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

nmbssncb

TVM-locs van Märklin?  Ik heb iets gemist... Wat is het artikelnummer?

Misschien kan van de dummy een volwaardige loc gemaakt worden. 
Maar mijn ervaring met de Märklin 34661 locs - 207 003 en 203 018 (dummy) - heeft mij geleerd dat het minder eenvoudig is dan het lijkt.  In de dummy, met identiek chassis als van de loc met aandrijving,  zit een vrijwel leeg motorhuis waarin tandwiel(en) moet(en) geplaatst worden en ook de verlichting is niet 1-2-3 aan te passen.


Willy
Willy

mardig23

#23
37602 ;)

@Jurgen, is het rijgeluid dan ook maar van 1 loc? Of is het dubbeltractiegeluid?
Mvg Karl

Jurgen

Citaat van: mardig23 op 20 mei 2021, 13:07:59 PM
37602 ;)

@Jurgen, is het rijgeluid dan ook maar van 1 loc? Of is het dubbeltractiegeluid?


Alles komt uit 1 luidspreker, dus of het nu enkel of dubbel is, het blijft van die ene loc komen.

Maar op zich hoeft dat geluid voor mij niet, ik heb al verschillende locs met veel mooier geluid en als die allemaal samen aan staan, dan is dat een kakafonie waarvan je gaat lopen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

doomslu

Citaat van: nmbssncb op 20 mei 2021, 11:50:10 AM
TVM-locs van Märklin?  Ik heb iets gemist... Wat is het artikelnummer?

...
Ze zijn er hier vroeg bij...
In MSM 214 (eind volgende week) staat een publiciteit van Märklin hierover.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Jurgen

Citaat van: doomslu op 20 mei 2021, 14:30:25 PM
Citaat van: nmbssncb op 20 mei 2021, 11:50:10 AM
TVM-locs van Märklin?  Ik heb iets gemist... Wat is het artikelnummer?

...
Ze zijn er hier vroeg bij...
In MSM 214 (eind volgende week) staat een publiciteit van Märklin hierover.

't Leven is aan de rappen hé.  ;D


'k Heb mijn dummy trouwens eens open gehad. Er ontbreekt daar idd een tandwieltje, dat is vervangen door een plastic ding dat ervoor zorgt dat de lichtwissel gebeurt.

Je zou dus eerst dat plastic ding moeten vervangen vooraleer je de motor in gang kan krijgen.

Het rare is wel dat men er assen heeft ondergestoken met antislipbandjes. Zonder aandrijving lijkt me dat volledig zinloos, maar ja...
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ronny-vdv

Het rare is wel dat men er assen heeft ondergestoken met antislipbandjes. Zonder aandrijving lijkt me dat volledig zinloos, maar ja...

Misschien is Marklin voor één keer vooruitdenkend voor wie de tweede lok van een aandrijving wilt voorzien  ;D 8) :o
Of zou het toch uit economisch oogpunt zijn  ::) ::)
Mvg,

ronny-vdv

bollen neus

Of zou het niet zomaar kunnen zijn omdat deze locomotief dus "iets" minder weegt en met anti slip bandjes de wielen gemakkelijker meedraaien. Alé, tis mor e ideeke hé. (of 2de geval, teveel wielassen met anti slip bandjes op die anders nooit verkocht geraken en die nog in stock lagen) 8)
Aveekes,
Den Eric.

nmbssncb

Citaat van: Jurgen op 20 mei 2021, 15:30:03 PM
Het rare is wel dat men er assen heeft ondergestoken met antislipbandjes. Zonder aandrijving lijkt me dat volledig zinloos, maar ja...

Zonder de antislipbandjes zouden de wielen niet of slecht draaien door de frictie van de tandwielen die er wel zitten...
Vraag is waarom ze niet alle tandwielen hebben weggelaten, maar ook daar zal een reden voor zijn.

Willy
Willy