Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Waar zijn we nu mee bezig ?

Gestart door Peter, 15 november 2004, 10:24:12 AM

Jean

Ik ben bezig met een proefmonster van een O&K 1306 om te zien waar ik tegen aanloop als ik er een verkort model van maak en deze plaats op een onderstel van een V42.



Groet,
Jean

gardevil

Eerste aanzet tot het meken van een perron.


20240114_151251 by Gardevil _, on Flickr


20240114_151246 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

gardevil

Beetje verder. Onderdoorgang met overkapping.


20240119_120945 by Gardevil _, on Flickr

20240119_120936 by Gardevil _, on Flickr
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

Geert

Seinen solderen, eigenlijk testseinen in een veel grotere formaat om RocRail wat beter onder de knie te krijgen i.v.m. waarheidsgetrouw aansturen seinen.

2 versies PCB's voor 60 seinen en dit voor 7,8€ samen (zonder LED's), kunnen we niet voor sukkelen.  ;)


seinen voor testbaan
by Geert Giebens, on Flickr

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Thommy

iets compleet anders.
challenge aangegaan in een FB groep  ;D

12V Lego treinmotor aan het proberen ombouwen naar DCC, dus met decoder. Motoropbouw is beetje als Tenshodo enkel zit alles op 2 blokken en moet ik eens denken hoe of wat ik los maak zodat het met de decoder kan verbonden worden (en hoe ik "ongezien" werk)

en nee, niet de manieren die op google te vinden is op basis van een 9V treinmotor. Moet op de originele 12V motor lukken.
Greetz

Thommy

Jean

Waar zijn we mee bezig, is in dit geval afgerond.




Een verkorte 1306, naast een 1306 met een normale lengte.


Groeten,
Jean

Peter

Mijn allereerste model van vele jaren geleden, helaas niet digitaal want ik zou niet weten hoe die te digitaliseren

P1000094 by Peter Verlooy, auf Flickr
Met vriendelijke groeten
Peter

RailKees

Als het zo lastig is om een spoor 1 aandrijving te kopen (of erg duur) dan teken ik die zelf wel  ;D

winkel001 by Kees-Jan van Vessem, on Flickr
Meer van mijn b(r)ouwsels zijn te vinden alhier:
https://instagram.com/railkees
https://www.flickr.com/photos/29897166@N06/

perk

Ik heb net een railbus van Marklin -3016 - uit elkaar gehaald en proberen te digitaliseren.

Volgens de kleur en andere indicaties zou dit een vroeg model met productie ergens in 1960's moeten zijn.
Gezien de hoeveelheid vet, haren en troep die ik eruit gehaald heb kan dit best kloppen.

De decoder zal voor een andere keer zijn, ik het alles met isopropanol alcohol uitgewassen en het staat nu te drogen.

jakkes zenne...

Als ik em kan laten rijden heb ik het chassis voor de 551 brossel die ik ooit eens wil proberen te bouwen.


Patrick


Den Eric

Zal me de komende dagen wat moeten bezig houden met de hobby kamer wat op te ruimen, baan wat reinigen en dan wat rollend materiaal opzetten. Dinsdag komt er hoog bezoek , dus moet het wat "proper" wezen denk ik dan maar. Alles op zijn gemakske doen, zit niemand achter me aan te hollen. ;)
Den Eric.

dani

Ontmanteling van de zolderbaan plannen...
Database met rollend materieel (zowat 150 loc's en 700 wagonnen) "even opfrissen" en richtprijzen invoeren...
Inventaris maken van de berg electronica componenten, modules en Arduino spullen

yep, misschien wat mensen blij maken met rust en stilte, hoewel ik de laatste maanden al niet meer actief was
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Jean

#10721
Wegens een succesvolle bouw en exploitatie, tegen lage kosten, van het eerste exemplaar heeft de 'directie' van Schwarzburgland besloten dat een 2e exemplaar gewenst is.



Een groene deze keer.

Groeten,
Jean

janieburton

Citaat van: dani op 02 februari 2024, 12:56:31 PMOntmanteling van de zolderbaan plannen...
Database met rollend materieel (zowat 150 loc's en 700 wagonnen) "even opfrissen" en richtprijzen invoeren...
Inventaris maken van de berg electronica componenten, modules en Arduino spullen

yep, misschien wat mensen blij maken met rust en stilte, hoewel ik de laatste maanden al niet meer actief was

Dani,

Stop je met de hobby?
 

doomslu

Citaat van: Den Eric op 02 februari 2024, 11:09:23 AMZal me de komende dagen wat moeten bezig houden met de hobby kamer wat op te ruimen, baan wat reinigen en dan wat rollend materiaal opzetten. Dinsdag komt er hoog bezoek , dus moet het wat "proper" wezen denk ik dan maar. Alles op zijn gemakske doen, zit niemand achter me aan te hollen. ;)
Den Eric.
Dat 'hoog bezoek' was zeer vereerd te mogen kennis maken met een indrukwekkende verzameling gepersonaliseerde en voortreffelijk verweerde bolle neuzen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Den Eric

Das graag gedaan Luc, is wederzijds.
Den Eric