Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

vyncky

Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)

Klaas Zondervan

Tijdens mijn fietstocht door Vlaanderen kwam ik in Schellebelle deze wonderlijke constructie tegen.
Iemand een idee waarom dit zo gemaakt is?
DSCI1374 by klaas zondervan, on Flickr

Chrisrail

#4817
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

Metpetergaathetbeter

Misschien dat het perron daar vroeger hoger laag, na het uitbreken lag het perron te laag/stak de eerder aangelegde trap hoger uit vandaar die Belgische oplossing ;D ;)

Klaas Zondervan

Trappen en perrons leken me daar recent nieuw aangelegd. Daarom verwonderde deze constructie me.
Of zou iemand een rekenfout of een meetfout hebben gemaakt?

Doornroosje

Lijkt me nog een laag perron te zijn (ook oude tegels nog). Vermoedelijk in een later stadium zal het perron verhoogd worden.

Klaas Zondervan

Het perron was zo te zien helemaal opnieuw betegeld. Waarom hebben ze het dan niet meteen op de definitieve hoogte gebracht?

Jurgen

Om wateroverlast in de tunnel tegen te gaan?

Op sommige plaatsen kan het water gewoon de tunnel in lopen en op deze manier zal dat nooit kunnen.

Het is maar een gedacht hé, er kan ook een andere reden zijn.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

59erke

In Schellebelle krijgen ze bij de NMBS te weinig klachten van de niet zo mobiele reizigers vandaar deze ingreep ... :D :D

Nee serieus, Volgens mij lijkt dit het resultaat te zijn van een fout van de architect of de bouwheer

Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

doomslu

Volgens een goed ingelichte bron heeft Dennis 'Doornroosje' het bij het rechte eind.
Dit perron moet nog verhoogd worden, zoals al geschied is bij het andere perron.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Klaas Zondervan

Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Maar dan blijf ik het vreemd vinden dat ze dat niet gelijktijdig hebben gedaan.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Klaas Zondervan op 19 juli 2017, 13:35:18 PM
Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Maar dan blijf ik het vreemd vinden dat ze dat niet gelijktijdig hebben gedaan.
niet genoeg centjes :-\

just4fun

Citaat van: Klaas Zondervan op 19 juli 2017, 13:35:18 PM
Dat lijkt mij de meest logische verklaring. Maar dan blijf ik het vreemd vinden dat ze dat niet gelijktijdig hebben gedaan.
"Dit is België" lijkt me een goede insteek om u een antwoord te geven  ;)
Paul

OlivierV

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 18 juli 2017, 14:17:46 PM
Misschien dat het perron daar vroeger hoger laag, na het uitbreken lag het perron te laag/stak de eerder aangelegde trap hoger uit vandaar die Belgische oplossing ;D ;)
Dat perron zal op de lange duur nog vervangen worden door een hoog modern perron (op dit moment is het nog een perron in met witte steentjes en enkel aan de trap ouderwetse tegels), net zoals aan de ene kant van het spoor reeds gedaan is, wanneer dit echter zal uitgevoerd worden weet ik natuurlijk niet daar ik niet meer zo regelmatig in Schellebelle vertoef zoals dat vroeger het geval was.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

loco

De Duitsers zijn terug.
Sinds enkele weken krijgt ECR (wat een filiaal is van de DB Schenker) extra ondersteuning van een rode Traxx E186 van de DB tussen Antwerpen en Aken-West. Deze opname is gisteren gemaakt in Lier.