Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Heb je wat gezien? Toon het ons!

Gestart door OMC, 02 januari 2010, 22:55:42 PM

oebr

#4635
https://www.youtube.com/watch?v=-vmxo2qk13g

minder gekend maar daarom niet minder belangrijk aspect van spoorwegen in
tp III - tp IV en zelfs V...
Met een dynamo worden elektrische stromen in seinhuizen aan de andere kant
van een blok opgewekt. En daar worden motortjes mee bediend die bepaalde hendels
blokkeren of vrijgeven. Knap gevonden.

Seinhuis is trouwens 1 van de 4 van http://www.zlsm.nl/.
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

55erke

#4636
Hoy
Vandaag mooie talys gespot,
In deze kleurstelling mogen ze hem ook eens maken in Ho ;

Filmpje:

20170320_092913 by nmbs 5531, on Flickr


Groetjes Johan

Gerolf

Toch een nadeel als ze zo snel rijden  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

raf

#4638



nu eens een trein die geen rails nodig heeft
gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

pandur

#4639
 ;D
met FRU ?
NMBS-DB / H0 2rail DCC - ABC / ECoS II 4.2.13 / ECo Boost /MC II / LokPro 5.2.7 (2.7.9)

raf

eric da zou iet voor u geweest zijn he toen je nog actief waard LOL
een stoom tank

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

dieselfreak

De foto van die stoomtank doet mij een beetje denken aan die 1 aprilgrap van jaren geleden van een diesellocomotief reeks 59 met panto's.
MC

Geert

Twee uur gewacht om iets te zien in de bocht van Ekeren. Niks dus.

Ik begrijp niet dat er behoefte is aan een tweede havenontsluiting en een ijzeren Rijn...


Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

Koen

Vanmorgen heb ik in Mechelen een voor mij nogal eigenaardige situatie gezien. Twee treinstellen die zeer kort achter elkaar het station binnen reden.
Een Desiro en een internationaal treinstel op hetzelfde spoor. Het ene stel was nog niet over de vierendeelbrug terwijl het tweede treinstel op een paar honderd meter volgde.
Moet hier nogmaal geen veiligheidsafstand bewaard worden? Er zijn wel heel wat werken in Mechelen maar ik vond deze situatie toch extreem. Het was mijn dochter, die mee in de wagen zat, die mij er attent op maakte.
Helaas was ik niet in de mogelijkheid om foto's te maken daar ik chauffeur was :'(.

Mvg
Koen


Nooit te oud om te leren

Powered By Diesel

Misschien de dochter is een smartphone met goede camera aanraden, dan kan zij de foto's nemen terwijl jij het verkeer trotseert  :D


Verleden week te Zichem de 6299 in zijn blauwe jasje vastgelegd. Voor de foto is het toch een mooie kleurencombinatie, die Infrabel livrei.


NMBS SNCB INFRABEL 6299 Zichem 16032017 by W Daelmans, on Flickr

running on heavy fuel

C.B.

Citaat van: Geert op 21 maart 2017, 21:47:04 PM
Twee uur gewacht om iets te zien in de bocht van Ekeren. Niks dus.

Ik begrijp niet dat er behoefte is aan een tweede havenontsluiting en een ijzeren Rijn...


Geert

Maandag is de kalmste dag , dinsdag begint het terug op te leven ....
Behoefte : je weet soms niet wat er allemaal vertrekt of aankomt met momenten (zeker met de nacht)  denk ik .... ;)
Vroeger was het met de nacht steeds aanschuiven tussen Antw Berchem en 't Noord , door het verdwijnen van depot Antw Dam naar het Noord in 2001 en de Antigoontunnel recent is de doorstroming wel verbeterd.
Gisteren ben ik zelf naar de Athus Meuse geweest en buiten 3 afschaffingen heeft de rest toch gereden.
Groetjes.
Claudio.

doomslu

Citaat van: Gerolf op 21 maart 2017, 10:50:17 AM
Toch een nadeel als ze zo snel rijden  ;D
De onzichtbare Thalys gespot!  ;D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Koen

Citaat van: Powered By Diesel op 22 maart 2017, 08:03:21 AM
Misschien de dochter is een smartphone met goede camera aanraden, dan kan zij de foto's nemen terwijl jij het verkeer trotseert  :D

NMBS SNCB INFRABEL 6299 Zichem 16032017 by W Daelmans, on Flickr

Dat heeft zij (zelfs een beter toestel dan ik) maar zij had niet de reflex om een foto te nemen. Maar als 22 jarige heb je niet echt oog voor dergelijke zaken hé. Er zijn dan belangrijkere zaken dan twee treinen die kort op elkaar volgen (zoals bijvoorbeeld een SMS van de vriend  ;D)

Mvg
Koen
Nooit te oud om te leren

55erke

Citaat van: doomslu op 22 maart 2017, 09:19:39 AM
Citaat van: Gerolf op 21 maart 2017, 10:50:17 AM
Toch een nadeel als ze zo snel rijden  ;D
De onzichtbare Thalys gespot!  ;D

   :D  zo snel rijden die  ;D  nee dat zou een filmpje moeten zijn maar ik heb al door dat het niet altijd prima werkt.
Het is nochtans een thalys in een livrij  die ik nog niet eerder gezien heb.  Ik vind ze ook nergens trug. Iemand meer info?  Groetjes

Michiel

 ;D Ik had ook niet gezien dat het een filmpje betrof, en dacht ook dat de Thalys zich verstopt had op de foto.  ;D

Maar het blijkt inderdaad, sinds eind vorig jaar de nieuwe livrei te zijn van de Thalys:
https://forum.activitysimulatorworld.net/viewtopic.php?f=17&t=26059
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)